|
|||
|
|||
verschillende velgen op voor- en achteras
Ik heb de RDW de zodadelijk volgende vraag voorgelegd, maar als reactie kreeg ik dat vanwege de technische aard de vraag werd doorgestuurd dus dat gaat weer ff duren, vandaar dat ik het jullie wil vragen.
Mijn golf 2 heeft een nieuwe achterband nodig. Maar omdat ik weinig kilometers maak wilde ik geen nieuwe banden kopen, en heb nu een ander setje velgen met banden, maar dit is een andere maat dan origineel. Ik wil de auto nu gaan laten keuren met de volgende opzet: op de vooras 13 inch velgen, met 175/70 R13 banden. Op de achteras moeten nu 14 inch velgen komen, met 185/65 R14 banden. Volgens mij doet dit niet veel met de hoogte van de totale band. Maar mag dit voor de APK? Ik hoop dat iemand dit weet! Groeten Jerome. |
|
||||
|
||||
Volgens mij wel hoor.......zolang je links en rechts maar geen verschillende maat band heb.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
per as dezelfde inch en bandenmaat aanhouden dan zit het goed.
dus jou opzet is goed voor de apk
|
|||
|
|||
Super, bedankt voor de reacties! Gaat zo wel stukkie sneller dan bij de RDW
|
|
||||
|
||||
dus de totale hoogte velg+band moet over alle 4 gelijk zijn??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, je mag alleen niet radiaal en diagonaal banden door elkaar heen gebruiken. Je mag wel vier verschillende maten banden en velgen door elkaar heen gebruiken. Alleen de auto mag niet teveel naar een kant trekken. Dat bereik je het makkelijkste door twee dezelfde banden per as te monteren
|
||||
|
||||
je mag zelfs keuren op 4 thuiskomers. mits de rijsnelheid aangepast wordt
|
|
|||
|
|||
Quote:
maar dat heb ik ook. Op de vooras liggen 175/70 R13, op de achteras 185/65 R14. En zelfs alle 4 hetzelfde merk Maar dat van de verzekeringspolis zal dan idd weer te maken hebben met scheef trekken indien je verschillende banden op 1 as monteert. |