#1
|
|||
|
|||
Uitlijningsrapport
Wie kan mij eens helpen uitleggen of het een beetje goed gedaan is.
Klopt het dat de sporing maar aan een kant afstelbaar is? linksvoor: rechtsvoor: actuee vooraf bereik actuee vooraf bereik -0.30 -0.30 -1.00 -0.20 wielvlucht -0.48 -0.47 -1.00 -0.20 0.59 0.59 1.05 2.05 Askanteling 1.38 1.38 1.05 2.05 -0.01 -0.31 -0.05 -0.05 sporing -0.00 -0.32 -0.05 0.05 12.38 12.38 ....... ........ KPI 12.46 12.45 ....... ....... en dan nog totaal voor: actueel vooraf bereik. spec. 0.17 0.17 -0.30 0.30 wielvlucht l/r versch -0.39 -0.39 -1.00 1.00 askanteling verschil -0.02 -1.02 -0.10 0.10 totale spor
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#2
|
||||
|
||||
Hier heb ik geen kaas van gegeten, denk dat Antera een hoop duidelijkheid kan scheppen.
|
#3
|
|||
|
|||
't stond er een stuk netter toen ik het intypte. Worden de spaties die er teveel staan automatisch weggehaald?
test test test
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
||||
|
||||
Hello,
Ja na het even goed te hebben door gelezen ben ik er wel even aan uit gekomen. Op mijn site staat allemaal wat wielvlucht(camber) Askanteling (castor) en sporing allemaal inhoud. www.bandenenwielen.tk Of de sporing aan een kant verstelbaar is hangt heel erg af van wel jaar dat de auto is en of dat de spoorstangen misschien al gemodificeerd zijn geweest. Er zijn namelijk golfjes waarbij je maar een kant een verstelbare spoorstang hebt waardoor na afstellen de kans heel erg groot is dat je stuur scheef staat. dit regeltje: -0.01 -0.31 -0.05 -0.05 sporing -0.00 -0.32 -0.05 0.05 Daar haal ik het volgende uit Je wielen stonden voor dat ze hem gingen uitlijnen heel erg negatief. Je banden zullen met een behoorlijke gang aan de binnenkant aan het slijten zijn gegaan. Dit is nu opgelost en is netjes afgesteld zodat je daar nu geen last meer van mag hebben. Alleen ondek ik het volgende: -0.30 -0.30 -1.00 -0.20 wielvlucht -0.48 -0.47 -1.00 -0.20 0.59 0.59 1.05 2.05 Askanteling 1.38 1.38 1.05 2.05 hier zit een te groot verschil in naar mijn inziens. Je rechterwiel staat verder naar voren dan het linkerwiel +/- 3mm. Ook dit vind ik niet helemaal netjes gedaan naar mijn idee en met deze gegevens zou jouw auto wel met gas geven en misschien zo ook wel naar links moeten lopen. Klopt dit allemaal een beetje? Ik had er persoonlijk even wat meer moeite voor gedaan en de dingen wat beter gezet. Mcht je nog wat meer willen weten hoor ik het wel : Last edited by Antera : 06-03-2004 at 10:40. |
#5
|
|||
|
|||
Hij gaf aan dat hij niet verder bij kon stellen omdat het maximum al gehaald was. Ook was ie maar aan een kant afstelbaar. Klopt dat voor een Golf II gti 16v uit 12-87?
Ook de askanteling was niet afstelbaar, ik had ook al gezien dat het niet binnen het bereik zat maar kon niet afleiden wat dat voor een probleem was. Hoe kun je de askanteling afstellen?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#6
|
||||
|
||||
Askanteling is af te stellen door het subframe los te halen helemaal geen probleem dit is zeer zeker wel mogelijk vraag aan degene die al eens bij me zijn geweest die kunnen dit beamen. Ook is je wielvlucht echt wel te stellen daar dan je denkt zelf daar kan je een evrschil in krijgen dat is niet in woorden uit te drukken.Je sporing kan wel aan een kant maar verstelbaar zijn . Maar de andere zaken is klink klare onzin.
|
#7
|
||||
|
||||
Yep ! als mijn (zomer)wielen er weer onderzitten mag mark weer aan de slag . daar rijdt ik graag 230km voor.
nog nooit iemand meegemaakt die zelfs als het moet de achteras recht kan zetten en in het midden , en ook nog negatief ! I'm Impressed ! |
#8
|
|||
|
|||
Verdorie, zit ik weer met zo'n stel amateurs. (nee, da's wel erg negatief) Maar is het een reden om mee terug te gaan? Ik bedoel na het uitlijnen had ik wel verwacht dat alles binnen de marges zou zitten. Is het loshalen van het subframe niet teveel gevraagd voor een normale uitlijnbeurt?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
||||
|
||||
Je vraagt toch om de auto uit te laten lijne?
Als het niet eens goed is op het eind, dan kom je de volgende keer maar naar mij, dan draai ik wel ff ergens aan met mn sleutel, of ie dan goed staat weet je ook nie |
#10
|
|||
|
|||
Ik kan ook wel ergens aan draaien, maar dat zal weinig helpen vrees ik. Maar het is nu al een wereldverschil, onderstuur is veel minder, sturen met parkeersnelheid gaat veel soepeler, insturen van de bochten is beter, communicatie via stuur ook... Wat dat betreft hebben ze heel goed werk geleverd.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#11
|
||||
|
||||
anders kom maar naar mij , dan zet je hem op de put , drink jij een bakkie koffie en draai ik een sjekkie (ik rook niet ) en mag je € 50,- afrekenen........ voor NIET bewezen diensten........
ik zou terug gaan. en als ze het niet kunnen geld terug. ik heb een hele goede relatie met mijn banden lev. en hij weet perfect om te gaan met strakke bandjes op gepolijste velgen .(ben al 12 jaar bevriend ) maar uitlijnen kan nie nog geen trapauto. |
#12
|
|||
|
|||
Ik snap jullie punt. Alleen wil ik dan als ik terugga graag wel kunnen vertellen wat ze dan precies niet goed hebben gedaan. 1. askanteling afstellen met subframe. 2. wielvlucht afstellen met ???
De auto loopt wel rechtdoor, ook met remmen, met gasgeven valt het ook wel mee, alleen staat het stuur iets naar rechts. Ik dacht dat het altijd precies in het midden moest uitkomen als het perfect uitgelijnt was?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
||||
|
||||
Idd heel simpel de askanteling kunnen ze verstellen doorhet subframe even los te halen en die recht te zetten. Wielvlucht kan gesteld worden door de 2 bouten van de veerpoot los te halen en die dan te stellen dan kan je de auto perfect afstellen en die speling zit er echt wel in. Als je terug gata gewoon zeggen dat de auto naar links trekt eens kijken wat ze dan doen. Hij is dus niet goed sinds dat ze hem uitgelijnt hebben. Ze zullen dan wel de askanteling.wielvlucht moeten verstellen om dit zogenaamde probleem eruit te krijgen. Stelletje amateurs sorry dat ik het zeg maar dit is gewoon snel geld willen verdienen.
suc6 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Beaam, Beaam! Mijn Polo'tje heeft dan wel geen subframe, maar ook daar stonden de voorwielen niet 'naast elkaar': Rechtsvoor stond ie iets naar achteren. Stabilisator-steun is echter verstelbaar (wist ik niet, wist Antera niet, maar Marcel gelukkig wel) Vervolgens stond rechtsvoor ook nog gigantisch negatief. Draagarm is niet instelbaar, maar met een vijltje kan je het wel instellen. (wist Antera niet, maar Marcel wel, en bij mij ging er vaag een lichtje branden.) Alles goed en aardig: Antera: Thumbs UP! Neemt de tijd, en geeft niet 1-2-3 op. Bij de gemiddelde bandenboer komen ze echt niet veel verder dan 'sporing' verstellen bij een Polo. Rest: Hebben ze geen Kaas van gegeten. Maar mijn 'wagenpark' komt gaat voortaan altijd 'hop' naar Brabant!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
Zeur niet zo, als je sporing op 0 graden staat en je camber links en rechts gelijk mag je al blij zijn bij de gemiddelde uitlijner en dan rijdt het ook wel best. Wil je het echt goed ga dan naar Mark.
|
#16
|
|||
|
|||
Ik zeur niet, ik betaal! En dan verwacht ik wel te iets te krijgen dat uitlijnen heet en dat tenminste alle waarden binnen het bereik vallen. Maar ik ben erg benieuwd wat ze ervan zeggen, ik kan het nu tenminste onderbouwen. Grote kans dat ze hetzelfde antwoord geven als Allart.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
Ja idd succes! Ze weten niet eens dat je alles kan stellen, dat subframe blijft echt wel vast zitten normaal!
|
#18
|
||||
|
||||
Vanaf modeljaar 88 is alles met tweezijdig afstelbare sporing. Daarvoor kun je zowel tweezijdig (gemodificeerd) als enkelzijdig (standaard) hebben.
|
#19
|
|||
|
|||
Vreemde zaken lees ik hier.....sinds wanneer stel je de askanteling af met het subframe?????? Dat zijn beunhaas praktijken !!!
Sommige zaken zijn niet af te stellen.........Bij Golfjes is de camber te verstellen door het plaatsen van andere bouten waarmee de veerpoot aan de fusee zit.. Toe of uitspoor is te veranderen met behulp van de stuurstangen........bij sommige oudere types enkelzijdig.......daarna moet soms het stuur worden rechtgezet .... Als er niet op een normale manier binnen te toleranties afgesteld kan worden moet er gekeken worden naar vervorming, slijtage etc.... Nooit gaan beunen door met zaken te gaan stellen die er niet voor gemaakt zijn !!! |
#20
|
||||
|
||||
ff andere vraag tussendoor.... ik ontdekte deze week dat mijn linker wiel verder uit de kas staat als de rechter... het gaat om zown 1 a 1,5 cm volgens mij.. best veel dus.. is daar een verklaring voor?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |