#1
|
||||
|
||||
Diesel in t2
Welke diesel blokken passen er in een t2btje?
Mijn blok is niet helemaal lekker meer, en binnenkort wil ik een lange surftrip maken. Vandaar even een diesel terwijl ik het andere blok reviseer. Ik wil wel een beetje gewoon 100/120 kunnen rijden. Thnx
__________________
-------------------------------------------------------- ---> I prefer to be called... "evil genius" |
#2
|
||||
|
||||
Misschien is het een idee om een TDI erin te leggen uit golf 3 of 4?
Of misschien is het wel handiger om een gereviseerd origineel blok erin te fietsen...? Hoef je niet de hele tent te verbouwen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
||||
|
||||
Ik wil graag een diesel omdat dit zuinig rijd.
Met de huidige motor ben ik al 700 euro kwijt om alleen... even naar frankrijk spanje te rijden.
__________________
-------------------------------------------------------- ---> I prefer to be called... "evil genius" |
#4
|
|||
|
|||
dieselende t2b
hallo,
leuk idee bij mijn gedwongen ombouw staat een 1.6benzine waterkoeler in een t2a. nu heb ik een t2b en op termijn lijkt mij het ook een goed idee om op te bouwen op waterkoeling. Diesel? kan wel heb goede ervaringen met mijn t3 diesel gehad. koop als je voor betrouwbaar en eenvoudig gaat een 1.7 ky diesel op 1.9sdi misschien. 1.9tdi is leuk maar kost gewoon nog te veel 1.6td uit een t3 rijdt leuk alleen is dit een zorgekind wat betrouwbaarheid. tenzij je natuurlijk voor een revisieblok en turbo gaat. De bruikbare topsnelheid van een 1.6td was circa 110-115 voor de 1.7 is 100 goed te doen, maar dan is het ook echt op. 1.6td top 135 heb je nog wat over. Nu heeft een t2a geen ophangpunten op de versnellingsbak en een t2b wel. Als je het huis van een dieselbak gebruikt verlies je deze ophangpunten. zal je alternatief voor moeten maken. rest moet redelijk eenvoudig over te bouwen zijn. In duitsland is een firma die de ombouw van t2a/b naar diesel ook doet er stond op het forum ergens een link naar deze site. Jeroen |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Kost misschien nog wel het meeste tijd en geld
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ligt eraan hoe oud de t2 is. Voor alle wagens voor een bepaald bouwjaar, k dacht 1974, geldt dat er geen typegoedkeuring hoeft te zijn. Ik denk dat de restrictie van de vermogenstoename nog wel geldt btw. Maar check het ff bij de rdw zelf. Zou kunnen dat je met 75 euro aan keuringskosten klaar bent op de wijze. Check ook ff de site vwdiesel. Ik geloof dat er hier ook een kirol een dergelijke ombouw aan het doen was. Of het nou om een t1 of t2 gaat weet ik niet meer. Suc6! ruben |
#7
|
|||
|
|||
rdw keuring wijziging motor type
stond in de auto motor klassiek het volgende over keuring wijziging motor type:
datum toelating voertuig voor 30-09-1973 dan hoeft het voertuig alleen aan de apk te voldoen. wel even langs de rdw kosten 41,50 euro. datum toelating voertuig na 30-09-1973 dan is het ingewikkelder als er een bestaande typegoedkeuring is moet je zelf de gegeven van de motor auto meebrengen verklaring importeur oid eisen apk en de wijziging gekeurde auto tov type waar typegoedkeuring op zit geen bestaande typegoedkeuring wordt het kassa Dan moet je naar lelystad (testcentrum). Wegen voertuig, geluidsmeting, en een verklaring welke motor ingebouwd is max toerental en vermogen. Vermogen meer dan 40 procent toegenomen? Dan ook nog een rijtest om het weggedrag te testen kosten keuring 41,50 weging 17,50 geluidstest 348,00 weggedrag test 275,00 doet er u voordeel mee jeroen |