#1
|
||||
|
||||
verlagen (schroefset) Derby 1 gekkenwerk?? of niet
hey die mensen
ik vraag mezelf af of het (extreem) verlagen van een Derby 1 te doen is of eigenlijk uit den boze is (doormiddel van schroefset) Bij verlaging komen er andere (grotere) spanningen op het chassis en laspunten te staan dan fabrieks-af de bedoeling is geweest. nu is mijn auto uit '77 dus niet meer de jongste en wil natuurlijk wel alles heel houden, is het daarom wel verantwoord om hem te verlagen omdat het zo'n oude auto is??? of kan hij daar prima tegen, niet dat dalijk alles kapot scheurt etc en ik niks meer heb. Bij een jongere auto durf ik dit wel (lees: mijn golf) maar met de Derby weet ik het nog niet. het staat wel super mooi ,maar het moet wel heel blijven
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
Ask Gert, die van hem was ook laag
|
#3
|
||||
|
||||
Mijn Derby is ook verlaagd en keihard afgeveerd maar nog geen enkel probleem gehad. Ik ben er zelfs bepakt en bezakt (incl. imperiaal) mee op vakantie gegaan naar Schotland en Denemarken.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#4
|
||||
|
||||
Heb met mijn Derby ook nog geen problemen gehad, en ook al 2 maar volgepakt naar Oostenrijk gereden! Ligt ook redelijk hard op een schroefsetje ...
|
#5
|
||||
|
||||
Hou er wel rekening mee dat een schroefset serieus geld kost omdat de voorpoten aangepast moeten worden . Misschien heeft Michiel nog wel wat in de aanbieding .. |
#6
|
|||
|
|||
Mijn smaak is niet verlagen gewoon orgineel houden
|
#7
|
|||
|
|||
De verlangingsset die Gert er ooit onder had is al enige tijd geleden op advies van Serge vervangen door een H&R set van 60/40. En dat ziet er dus zo uit. Schroefset is een stuk duurder en veel lager dan dit moet je niet gaan als je de combi met 13 inch wil houden. Ik heb nu 6 cm speling tussen het laagste punt en de grond. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Michiel heeft idd een schroefset maar die zit nu prima onder een groene steilheck Die andere (3 graden negatief) schroefpoten (ik denk dat je die bedoelt Gert?) hou ik nog even voor mezelf. Let er wel op dat polo / derby 1 poten anders zijn dan polo 2 poten!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#9
|
||||
|
||||
Precies: Onderste draagarm/fusee opening is bij een 1 kleiner: Alleen uitwisselbaar INCLUSIEF de draagarm dus.
Ochja; veerschotels zijn ook een keer vervangen door symetrische (ipv a-sym), maar dat zijn losse onderdelen die nou niet echt voor problemen hoeven te zorgen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is niet zozeer het probleem die pen krijg je er wel in hoor.. Je hebt meer een probleem met de remmen... Die passen echt niet. Krijg je ook wel passend maar toch..
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
zijn dit alleen veren dan??? van 60 voor 40 achter??? ziet er zeer netjes uit vandaar!!!! en als dit resultaat met veren gehaald kan worden ga ik voor veren!!!! wat is je banden maat etc??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#12
|
|||
|
|||
Dit is met een H&R cupset 60/40; veren van H&R en aangepaste dempers van Sachs in combi met elkaar. Bandenmaat 175/50/13 en 8J achter en 6J voor.
|
#13
|
||||
|
||||
Ochja: ET waarde van de remschijf is anders bij een 1 ja..
en de slijtage grens is ook anders: Nieuw Polo 1 -> 8mm slijtage 6mm Nieuw Polo 2-> 10 mm, slijtagegrens 8 mm Best jammer dat t dus niet past: anders kon je de schijven van een 2 op een 1 recyclen!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
Dan heb ik toch rare schroefpoten, heb de draagarmen van een polo 2 moeten zetten, en toch m'n originele remklauwen kunnen behouden ...
|
#15
|
||||
|
||||
zijn de beugels niet anders dan? dus het stukje tussen draagarm en remklauw?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#16
|
||||
|
||||
een polo 86 en 86c is dat allemaal 1 pot nat met veerpoten/fusees/remmen etc voor en achter, en gewoon passend voor een Derby 1 ??? of zit hier echt wel verschil in???
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#17
|
||||
|
||||
Nope. Niet helemaal 1 pot nat.
Wel uitwisselbaar maar sommige dingen moet je gewoon combineren: zoals de draagarmen met de oudste poten, maar ook de remmen en schijven (op de oude poten). Volgens mij zijn de klauwen altijd gelijk, maar de poten verschillend, maar misschien is t wel juist de klauw (beugel) die afwijkt.. (ik zal de literatuur d'r eens op na slaan)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#18
|
||||
|
||||
Ah: rem is veranderd (van 861 naar 321 nummer bij Polo 2: oftewel specifiek Polo 1 naar 'passat - alike' : Dat zal de ET waarde van de remschijf verklaren, en de dikte verschillen).
Draagarm (en daarmee de opening in de veerpoot) is veranderd vanaf de '1f' (chassisnummer 869). Dus oude pootje met oude draagarm. Veerschotel is vanaf 86A veranderd (1980). Daarvoor stond de veer dus ietsje scheef
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|
#20
|
||||
|
||||
Ik kan niet bij jou in de knip kijken, maar ik schat zo dat ze voor veeeel meer weg gaan dan je zou durven hopen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
|