|
|||
|
|||
Welke Olie voor mijn vr6'je
Om het even wat meer onder de aandacht te brengen.
Ik haal donderdag mijn onderblok (lagers en zuigerveren vervangen) en cilinderkop ( Van Kronenburg geflowde ruilkop) op en dan kan het in elkaar zetten van alles gaan beginnen. Ik probeer nu alles in 1 keer goed te doen dus ook de keuze die ik ga maken voor welk olie gebruik ik ga kiezen moet goed zijn. Dus hierbij: Met welke olie moet ik gaan rijden ? Rijd zelf vrij korte stukken, thuis=> werk en thuis => vriendin. ongeveer 3 kilometer per enkele reis. Zo nu en dan voor me werk wat verder of als ik ergens naar toe ga een lange rit. Ik hoop dat iemand zijn antwoord goed kan onderbouwen met betrekking tot mijn omstandigheden. gr Ben |
|
|||
|
|||
Welk olie-type je moet gebruiken kan ik niet zeggen, maar veel ritjes van ongeveer 3 km zijn niet echt bevorderlijk voor de techniek.
De olie komt dan niet eens op bedrijfs-temperatuur.
|
||||
|
||||
Ritjes van 3 km...heb je geen fiets ?
Zoals Dennis al zegt zijn dit soort ritjes niet echt bevorderlijk voor je motor en -olie. Ik denk dat alle oliesoorten wel white sludge gaan vertonen met zulke korte ritten.
|
|||
|
|||
Quote:
Die kortere ritten is alleen om aan te geven dat ik dus niet iedere dag 40 km naar het werk moet rijden. Zitten bij mij ook dagen bij dat ik op klus moet en dan maak ik die kilometers wel. Merendeel is dus kortje ritten. Mijn gedachten zelf was om dunnere olie te nemen ?! Dit omdat hij dan in een koude omstandigheid beter smeert, aangezien mijn motor toch minder vaak warm word. Ps. Ik pak ook af en toe wel de fiets, moet wel het weer een beetje meezitten Ben een echt mooiweer rijder |
|
||||
|
||||
helemaal slecht voor een vr6, aangezien het hele gebeuren (distributie) in de olie loopt
|
||||
|
||||
Voor zulke kleine stukken laat ik de auto lekker staan en pak ik de fiets.......
|