#1
|
|||
|
|||
Waar zit mn voorgloeirelais?
Ten eerste Hallo allemaal!
Ik ben HenkieSpankie en maagd op dit forum! Om maar gelijk ter zake te komen het volgende: Gloeirelais Omdat ik vermoed dat die stuk is (start problemen en knipperend gloeillampje), kan ik aan een nieuwe komen.. Alleen moet ik het nummer doorgeven.. Maar waar zit ie eigenlijk 1.6 GTD 1991 Motorcode SB Dit heb ik ook gevraagd op het vwforum, maar die jongens reageren al een week niet! Ik hoop dat mensen het hier wel weten.. Toevoeging: Nou ik ben net naar de VW dealer geweest. Die hebben het gewoon over een relais in de zekeringen kast.. Ik heb alle relais eruit getroken, maar de nummers komen niet overeen. Niemand die precies weet waar het zit? Last edited by HenkieSpankie : 30-11-2005 at 13:02. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zal je graag willen helpen alleen ik heb echt geen ruk verstand van diesels.
Welkom hier trouwens. Als je nog een leuke foto van je auto heb laat hem zien zijn we hier dol op
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Knipperend lampje kan ook betekenen dat 1 van je gloeispiralen defect is. Zou ze in elk geval even controleren. Uit schroeven, en dan even provisorich met evt een draadje tegen de polen van je accu houden, dan ben je er vrij snel achter of er 1tje stuk is. Ik zal morgen even in mijn bentley kijken of daar wat in staat, weet t morgenavond laat, boek ligt bij mn ouders.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
|||
|
|||
wat ook kan is de zekering op het schutbord
|
#5
|
||||
|
||||
Sorry HenkieSpankie, ben t eerlijk gezegd vergeten, maar wat Golf mkII hierboven zegt zou idd ook nog kunnen. Ongeveer recht boven t remvloeistof reservoir zit tegen t schutbord (in de motorruimte, dus niet in de parafan) een zekering geschroefd, geloof 60A, tis gewoon n metalen plaatje. ff sjekken
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Toevallig dat ik het terrein af reed van mn werk, stond er een auto van de ANWB.. Dus ik vragen of die wist waar mn relais zou moeten zitten. Toen kwamen we inderdaad terecht bij dat plaatje onder het schutbord.. Volgens de ANWB was het 80A.. Die is inmiddels vervangen want die was inderdaad stuk (was er al achter voordat ik dit las..) Maargoed, vervangen en geen resultaat. Wat is dat ding trouwens naast die zekering?.. Neem aan dat dat er mee te maken heeft? Ik zal nog even uitleggen hoe het lampje precies doet.. Hij brandt solide voor een seconde, en dan gaat ie de rest van de voorgloeitijd, knipperen.. Duidelijk een storing.. Nu is alleen de vraag waar? Volgens mij is het een spanningsprobleem.. Alleen ben ik echt een amateur wat meten befreft.. En nee het zijn niet de gloeibougies, want als ik de bougies rechtstreeks met de accu verbind dan doet ie wel goed voorgloeien! Jongens bedankt voor de gedane moeite en de vlotte reacties Last edited by HenkieSpankie : 02-12-2005 at 17:54. |
#7
|
|||
|
|||
heb hier een diesel staan zal morgen overdag even kijken
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben je alvast zeer dankbaar Als je dan het relais nummer, en de bestelcode (ofzo) neer zou willen zetten zou dat helemaal een topper wezen! Bedankt! |
#9
|
|||
|
|||
Ik heb mijn vraagbak gevonden, en daarin staat dus waar mn relais zou moeten zitten.. De plek die aangegeven wordt, is leeg.. Nu krijg ik vermoedens dat deze gtd vroeger geen gtd was..
Als ik hier mn chassisnummer neerzet, kan iemand hem dan ontleden? |
#10
|
|||
|
|||
relai nr is 60 zit links boven??
|
#11
|
|||
|
|||
Nou ik heb het relais gevonden!!
Het zit onder mijn schutbord en het heeft geen metalen pootjes zoals menig ander relais.. Nu schijnt dat niet veel voor te komen :S Nou in iedergeval hier wat (met mn telefoon gemaakte) fotootjes. De dealer wil/kan me niet helpen, en komen steeds met het verkeerde relais aan.. Het rare is dat de VAG nummers van het relais dat ik heb, en het relais dat me aangesmeerd wordt, wel hetzelfde zijn.... Hier (aan de zijkant) een stekkertje voor mn koelvloeistof temp.. En nog even het overzicht Maar ja.. Nu is de vraag ligt het daar wel aan.. Er staat keurig 12v op mn bougies, en ik hoor 'm klikken.. Hoe controleer je je bougies zonder dat je ze er uit moet halen?? Last edited by HenkieSpankie : 09-12-2005 at 13:55. |
#12
|
||||
|
||||
Volgensmij moet je gewoon die zekering vervangen.
Ik heb eens gehad met denamo die stuk ging van een opel 1994 diesel. Na het vervangen van de denamo,nog het lampje branden van de accu. Bleek dus ook dat zoon zekering blokje doorgebrand was,en dus vervangen moest worden. Daarna was het goed. Het was nog een heel gekut om zekering te vinden. Die zat niet naast al de andere zekeringen.
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
Die zekering hebben we vorige week vervangen,.. Sorry had ik niet gemeld!
|
#14
|
|||
|
|||
een voor een loshalen kijken hoe dat de motor dan aanslaat??
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Die slaat helemaal niet aan;-) |
#16
|
|||
|
|||
er staat stroom op dan alle 4 de gloeibougies vervangen door andere gebr. of nieuw weet er geen prijs van?
|
#17
|
||||
|
||||
Als je wilt controleren of de bougies echt gloeien zul je ze er toch even uit moeten schroeven, goed te doen hoor, kwartiertje heb je ze alle 4 gecontroleerd.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Pfff ja alles moet ik de brandstof leidingen van mn pomp en verstuivers afschroeven.. Das wat minder.. Tis vervelend dat ik nu dagdiensten heb.. Het is zo donker 'savonds |