Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-11-2005, 15:32
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default voorschokbreker vervangen polo 2f

hoi,

ik heb een verlagingssetje gekocht, het is een compleet setje, dus dempers en veren.

achter heb ik alles al omgebouwd, maar hoe pak ik voor aan?

wat moet er allemaal gedemonteerd worden? hoe krijg ik de dop los om de schokbreker te demonteren? bij het setje zitten hier nieuwe schroefdoppen voor bij met daar een handig 6 hoekig plaatje erop. maar de originele moet ik met een moordenaar losdraaien ofzo?

kan iemand me een stap voor stap handleiding geven?

alvast bedankt!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #2  
Old 22-11-2005, 16:48
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

RTFM!

Zelfde vraag al eens eerder gesteld trouwens:
http://www.volksforum.com/forum/sho...68&page=4&pp=20
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2005, 18:15
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

ja das het loshalen van die dop, kon dat topic niet vinden op 86c.nl..


maar hoe zit het met de complete veerpoot? moet ik bijvoorbeeld veerklemmen gebruiken om de veer in te drukken? of is dat niet echt nodig? wat moet ik allemaal losschroeven? welke volgorde?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #4  
Old 22-11-2005, 20:21
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Zou wel veerklemmen gebruiken ja. Desnoods even huren bij Boels. Kost maar een paar Euri.
Gewoon stuurstang losgooien, onderste draagarm en stab lossen en dan bovenop losmaken. Pootje is dan los. Veerklemmen erop, bovenste schotel demonteren. Die grote dop bovenop de poot losmaken en dan kun je zo de demper er uit halen.

En haal eerst de moer helemaal van de stuurstangfusee af voordat je hem loswrikt....
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2005, 22:37
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

De moer van de aandrijfas moet ook los.
Even iemand op de rem laten trappen, en dan met dop 30 met lange arm de moer losdraaien.
Dan auto omhoog en stabi demonteren (beide kanten tegelijk is wel zo handig).

Ook spoorstang (=stuurstang) moer wil wel meedraaien, hierbij het gewricht met een poelietrekker in de veerpoot duwen, dan draait hij niet mee.
Voor het loshalen de poelietrekker bovenop zetten en gewricht uit de poot duwen.

Draagarm uit de veerpoot halen wil ook wel eens tegenzitten, evt. haal je die gewoon aan de carosseriekant los.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2005, 22:46
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

kijk das handige info!

zo zie ik het al stukker meer zitten om eraan te beginnen!

bedankt jongens!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #7  
Old 22-11-2005, 23:44
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

en nog iets.........let op dat je met monteren van alles weer,de juiste moer gebruikt voor je stuurstang........is fijn draad,en voor je het weet draai je er een verkeerde moer op............of andersom natuurlijk
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2005, 08:21
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Het is zowieso geen gek idee om alle moeren te vernieuwen (zelfborgen). Even bij de dealer bestellen, kost je misschien 10 euro.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2005, 11:27
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

voor die topmoer heb ik misschien nog wel een dopje liggen, zal ff voor je kijken..

kosten bedragen 17,50 incl verzenden, mocht ik er nog 1 hebben.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #10  
Old 23-11-2005, 14:30
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
voor die topmoer heb ik misschien nog wel een dopje liggen, zal ff voor je kijken..

kosten bedragen 17,50 incl verzenden, mocht ik er nog 1 hebben.



heb er al 1 van je weet je nog??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #11  
Old 23-11-2005, 14:32
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

hehe oh ja..

beetje overbodige post dus...

naja succes dan in ieder geval..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #12  
Old 23-11-2005, 16:04
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Het is zowieso geen gek idee om alle moeren te vernieuwen (zelfborgen). Even bij de dealer bestellen, kost je misschien 10 euro.



heb die moeren waar je dat aparte doppie voor nodig hebt al besteld, die liggen op me te wachten als het goed is. de zelfborgende moeren die boven op de schokbrekers geschroefd worden zitten bij het verlagingssetje.

welke kan ik het beste nog meer vervangen?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #13  
Old 23-11-2005, 16:59
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

spoorstang, stabi, draagarm aan veerpoot.
Die moeren met die 2 sleufjes zijn vrij prijzig trouwens, hoef je niet perse te vervangen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 23-11-2005, 18:06
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

als je toch bezig bent kan je best ook in 1 keer kijken naar de draagarmrubbers of die niet versleten zijn.voor aan de kant van de stabilisatorstang heb ik 14€ betaald voor de 2
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #15  
Old 23-11-2005, 19:45
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

die sleufmoeren zijn ongeveer 5 euro de 2 volgens mijn dealer, e heb ze al ernstig beschadigd tijdens het monteren van verlagingsveren..



hoe kijk ik of die rubbers versleten zijn??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #16  
Old 23-11-2005, 22:48
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

wanneer ze niet meer mooi in de draagarm zitten, normaal zitten de rubbers mooi in de draagarm geperst, het valt goed op hoor wanneer ze versleten zijn, bij mij stond mijn wiel een beetje naar achter (door meer vrijheid tov de stabilisatostang)
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum