#1
|
||||
|
||||
voorschokbreker vervangen polo 2f
hoi,
ik heb een verlagingssetje gekocht, het is een compleet setje, dus dempers en veren. achter heb ik alles al omgebouwd, maar hoe pak ik voor aan? wat moet er allemaal gedemonteerd worden? hoe krijg ik de dop los om de schokbreker te demonteren? bij het setje zitten hier nieuwe schroefdoppen voor bij met daar een handig 6 hoekig plaatje erop. maar de originele moet ik met een moordenaar losdraaien ofzo? kan iemand me een stap voor stap handleiding geven? alvast bedankt!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#2
|
|||
|
|||
RTFM!
Zelfde vraag al eens eerder gesteld trouwens: http://www.volksforum.com/forum/sho...68&page=4&pp=20
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
ja das het loshalen van die dop, kon dat topic niet vinden op 86c.nl..
maar hoe zit het met de complete veerpoot? moet ik bijvoorbeeld veerklemmen gebruiken om de veer in te drukken? of is dat niet echt nodig? wat moet ik allemaal losschroeven? welke volgorde?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#4
|
||||
|
||||
Zou wel veerklemmen gebruiken ja. Desnoods even huren bij Boels. Kost maar een paar Euri.
Gewoon stuurstang losgooien, onderste draagarm en stab lossen en dan bovenop losmaken. Pootje is dan los. Veerklemmen erop, bovenste schotel demonteren. Die grote dop bovenop de poot losmaken en dan kun je zo de demper er uit halen. En haal eerst de moer helemaal van de stuurstangfusee af voordat je hem loswrikt....
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#5
|
|||
|
|||
De moer van de aandrijfas moet ook los.
Even iemand op de rem laten trappen, en dan met dop 30 met lange arm de moer losdraaien. Dan auto omhoog en stabi demonteren (beide kanten tegelijk is wel zo handig). Ook spoorstang (=stuurstang) moer wil wel meedraaien, hierbij het gewricht met een poelietrekker in de veerpoot duwen, dan draait hij niet mee. Voor het loshalen de poelietrekker bovenop zetten en gewricht uit de poot duwen. Draagarm uit de veerpoot halen wil ook wel eens tegenzitten, evt. haal je die gewoon aan de carosseriekant los.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
kijk das handige info!
zo zie ik het al stukker meer zitten om eraan te beginnen! bedankt jongens!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#7
|
||||
|
||||
en nog iets.........let op dat je met monteren van alles weer,de juiste moer gebruikt voor je stuurstang........is fijn draad,en voor je het weet draai je er een verkeerde moer op............of andersom natuurlijk
|
#8
|
|||
|
|||
Het is zowieso geen gek idee om alle moeren te vernieuwen (zelfborgen). Even bij de dealer bestellen, kost je misschien 10 euro.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
||||
|
||||
voor die topmoer heb ik misschien nog wel een dopje liggen, zal ff voor je kijken..
kosten bedragen 17,50 incl verzenden, mocht ik er nog 1 hebben.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
heb er al 1 van je weet je nog??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#11
|
||||
|
||||
hehe oh ja..
beetje overbodige post dus... naja succes dan in ieder geval..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
heb die moeren waar je dat aparte doppie voor nodig hebt al besteld, die liggen op me te wachten als het goed is. de zelfborgende moeren die boven op de schokbrekers geschroefd worden zitten bij het verlagingssetje. welke kan ik het beste nog meer vervangen?
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#13
|
|||
|
|||
spoorstang, stabi, draagarm aan veerpoot.
Die moeren met die 2 sleufjes zijn vrij prijzig trouwens, hoef je niet perse te vervangen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
als je toch bezig bent kan je best ook in 1 keer kijken naar de draagarmrubbers of die niet versleten zijn.voor aan de kant van de stabilisatorstang heb ik 14€ betaald voor de 2
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#15
|
||||
|
||||
die sleufmoeren zijn ongeveer 5 euro de 2 volgens mijn dealer, e heb ze al ernstig beschadigd tijdens het monteren van verlagingsveren..
hoe kijk ik of die rubbers versleten zijn??
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#16
|
||||
|
||||
wanneer ze niet meer mooi in de draagarm zitten, normaal zitten de rubbers mooi in de draagarm geperst, het valt goed op hoor wanneer ze versleten zijn, bij mij stond mijn wiel een beetje naar achter (door meer vrijheid tov de stabilisatostang)
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|