Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2005, 19:08
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default Benzine ombouw naar diesel

Meine Damen und Herren,

Stel je voor, Golf 1 op benzine ombouw naar een 1.6TD van een golf twee.

Hoe gaat dit exact met RDW?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2005, 19:09
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

g.v.d. rick je bent weer akelig snel...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2005, 19:16
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
g.v.d. rick je bent weer akelig snel...


hahaha ;-)
Vind jou idee gewoon goed!
En kan je nagaan hoe zat ik die fransoos ben!

Weet je toevallig wie het was waar je het over had?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2005, 19:26
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

He Ricky,

Ik zie het...............je bent op de goede weg.........MK1 forever !!!!

Maar eh...........wij hebben hier toch een RDW'er in ons midden ??? Vraag hem eens........die kan je dat haarfijn uitleggen ??


Grtz.................. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2005, 19:28
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Ja zeker, weg met die franse meuk.
Ben het echt goed zat.

Wie is deze RDW'er dan wel?
Ben erg benieuwd.

Verder iemand een idee watvoor haken en ogen er aan de ombouw zitten?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-11-2005, 19:42
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
Verder iemand een idee watvoor haken en ogen er aan de ombouw zitten?


Het schijnt dat je dan andere brandstof moet tanken...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2005, 20:26
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Het schijnt dat je dan andere brandstof moet tanken...


Daar gaan we al, daar had ik nog niet aangedacht!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2005, 21:26
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Bougies hoef je nooit meer te vervangen. Sterker nog, die zitten er niet eens in!

Heb wel eens gehoord dat de RDW wel eens moeilijk kan doen met benzine <> diesel...

Houdt er ook rekening mee dat je je motorsteunen aan moet passen! Bij mijn weten is een 1300 benzine een heel ander blok dan een diesel (kwa ophangingen) Denk ook ff aan dat je je remmen aanpast (ligt eraan welke benzine golf je pakt )

Misschien is het een vet idee om er een TDI van een IV in te fietsen? (loop zelf ook al tijden met het idee )
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2005, 22:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Hajee weet hier alles vanaf!!
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2005, 22:10
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
..
Heb wel eens gehoord dat de RDW wel eens moeilijk kan doen met benzine <> diesel...


Er is toch gewoon een type goedkeuring voor een Golf 1 diesel ?
Dus da's opzich geen probleem lijkt me. Kwestie van "omkeuren".
Maar een 1.6 TD ?
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #11  
Old 16-11-2005, 22:29
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Tuurlijk, Hajee moet ik hier voor hebben!

130PK TDI, hmmm lijkt me super maar op het moment te duur!

1.6TD gaat het me om uit een golf 2...
Die heeft veel meer voordelen dan een mk1 diesel neem ik aan?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-11-2005, 23:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

GTD bestond toch ook al in het Golf 1 tijdperk?




(70PK)...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 16-11-2005, 23:15
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Bougies hoef je nooit meer te vervangen. Sterker nog, die zitten er niet eens in!



Wel eens van gloeibougies gehoord?? Die gaan ook stuk hoor....
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #14  
Old 16-11-2005, 23:23
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

leuk omkeuren even naar de testbaan gaan ze je net klaar gemaakte mk1 even kapot trappen echt leuk heb een keer met een jongen gepraat die had zijn caddy 1 omgebouwd van benzine naar diesel moest ook naar de testbaan hij zei dat het echt erg was hoe het er daar aantoe gaat
Reply With Quote
  #15  
Old 17-11-2005, 00:25
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

ja het gaat er erg aan toe op de testbaan!
maar iig,nu even een serieus antwoord:
kortgezegt als je er een andere motor in gooit, met een andere motorcode,
dus in jouw geval een type 2 turbodiesel motor, dan wordt er eerst gekeken of er een typegoedkeuring is van jouw auto, met deze motor erin(waarschijnlijk niet dus) is dat wel het geval, dan krijgt je auto de typegoedkeuring van dat model,
is dat niet het geval, moet je dmw fabrikant-documentatie aantonen hoeveel vermogenstoename,(of afname??) hebt, is dit meer dan 40% dan moet je voor een weggedragtest en een geluidstest naar Lelystad, is dat minder dan 40% dan moet je alleen voor een geluidstest naar Lelystad.(dit is eigenlijk niks meer en niks minder, dan langs een aantal microfoons rijden, op een recht stuk op de middenbaan)
en ik weet zo niet wat de kosten hiervan zijn.
suc6
hj
btw: zie je toch maar af van lpg inbouw?
Reply With Quote
  #16  
Old 17-11-2005, 09:36
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
ja het gaat er erg aan toe op de testbaan!
maar iig,nu even een serieus antwoord:
kortgezegt als je er een andere motor in gooit, met een andere motorcode,
dus in jouw geval een type 2 turbodiesel motor, dan wordt er eerst gekeken of er een typegoedkeuring is van jouw auto, met deze motor erin(waarschijnlijk niet dus) is dat wel het geval, dan krijgt je auto de typegoedkeuring van dat model,
is dat niet het geval, moet je dmw fabrikant-documentatie aantonen hoeveel vermogenstoename,(of afname??) hebt, is dit meer dan 40% dan moet je voor een weggedragtest en een geluidstest naar Lelystad, is dat minder dan 40% dan moet je alleen voor een geluidstest naar Lelystad.(dit is eigenlijk niks meer en niks minder, dan langs een aantal microfoons rijden, op een recht stuk op de middenbaan)
en ik weet zo niet wat de kosten hiervan zijn.
suc6
hj
btw: zie je toch maar af van lpg inbouw?



Dank je! zal wel ff contact opnemen wat betreft de kosten...

Tja LPG... ik ben er niet meer zo kapot van na het zien van dit:


__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-11-2005, 20:42
PeterM's Avatar
PeterM PeterM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 99
Default

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
Meine Damen und Herren,

Stel je voor, Golf 1 op benzine ombouw naar een 1.6TD van een golf twee.

Hoe gaat dit exact met RDW?

RDW ???
Welnee.... niet nodig toch?
Regel gewoon een kenteken van een Golf 1 diesel.
Nummer in jou benzine auto tikken en je hebt een diesel.
Dan alleen nog de optische ombouw....
Reply With Quote
  #18  
Old 17-11-2005, 20:59
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 817
Default

ik zie nog steeds het voordeel er niet van in om het ombouwen naar diesel.
koop toch gewoon een golf1/2 gtd en zet je andere golf in de stalling.

lijkt me een hoop werk en veel geld te gaan kosten.

evengoed succes als je ermee gaat beginnen.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-11-2005, 21:03
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by ingrob
ik zie nog steeds het voordeel er niet van in om het ombouwen naar diesel.
koop toch gewoon een golf1/2 gtd en zet je andere golf in de stalling.

lijkt me een hoop werk en veel geld te gaan kosten.

evengoed succes als je ermee gaat beginnen.


ja ik heb ook ff helder na zitten denken.

Golf 1 is niet te krijgen alleen voor heel veel centen, golfje 2 td is makkelijker.
Gewoon te laag schroeven en dikke wielen --> klaar
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #20  
Old 19-11-2005, 00:05
Zippo Zippo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 303
Default

Totale kosten plaatje als je naar Lelystad moet voor een weggedrag- en geluidstest ongeveer 700 euro.
Keuringskosten zijn ongeveer 55 euro.

Zippo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum