Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-10-2005, 21:42
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Exclamation Welke benzine pomp???

Hallo ik ga in mijn MK1 een ander blokje bouwen,
maar dan heb ik een paar vragen!
Er komt een 1.8L 16v moter in van een sirocco 2.
Wat voor benzine pomp kan ik daar voor gebruiken?
Gewoon een 8v pomp of moet het perse van een 16v zijn?
Ik heb er al een andere tank bij geregeld van een cabrio dus
met retourleidingen.
Wat heb ik nog meer nog wat in verband staat met het brandstof systeem??!!!
Nou techneuten laat wat van je horen!!
Alvast bedankt Groeten Robert Jan
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2005, 21:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

het mag ook eentje zijn van een 1.8 gti.... en ik denk dat je dikkere leidingen moet nemen
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2005, 22:15
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

Quote:
Originally Posted by René
het mag ook eentje zijn van een 1.8 gti.... en ik denk dat je dikkere leidingen moet nemen


Dus gewoon een 8v benzinepomp van een gti?
MAARRRR... heb je dan geen last dat hij minder benzine krijgt wanneer hij meer toeren maakt? Ik bedoel zal een 16 v pomp het beter aan kunnen in hogere toeren??
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2005, 23:47
PeterM's Avatar
PeterM PeterM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 99
Default

Ik rij ook al jaren 16V met m'n 8V pomp.
Ook heb ik nog de originele leidingen.
Heb nooit problemen gehad in hogere toeren....
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2005, 09:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Gebruik de pomp van de scirocco. Of heb je alleen het blok gekocht? Niet elke cabrio tank heeft een retourleiding. Sommigen (ook 1.8) modellen werken met een opvoerpomp boven in de tank. En met een 8v pomp gaat het prima. Als je golf 1 een gti is dan heb je aan die standaard leidingen genoeg. Ik had een golf 1.1 daar heb ik wel grotere benzineleidingen onder gemonteerd.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2005, 12:19
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

nee het is een 1.3 auto orgineel dus de leidingen moet ik wel vervangen.
Heb een tank van een 1.8l cabrio met retour leidingen dus dat is dan wel goed!
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2005, 12:27
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Quote:
het is een 1.3 auto orgineel


Dan moet je je motorsteun ook nog verlassen of wist je dat al? En je hebt andere motorsteunen nodig die aan het blok komen. Maar misschien wist je dat ook al.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2005, 13:18
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Je kan ook voor een deel tot in de motorruimte gebruik maken van de flexibele benzineleidingen van een golf 2. Dat heb ik ook gedaan. (Kan je misschien zelfs gratis krijgen van de een of ander die er 1 heeft gesloopt) Zo voorkom je dat je van de tank tot in de motor ruimte de leidingen moet gaan buigen. Let er wel op dat je voldoende afstand houdt met je uitlaat!!!! Zelf heb ik de 'stalen' leidingen afgesneden onder de auto thv de achterpassagiers plaats. Op die plek ga ik van 'staal' naar flexibel.
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2005, 17:29
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

als je een tank hebt zonder opvooer pomp moet je zorgen dat je een tank krijg met een zij aansluiting zoals bijvoorbeeld een diesel en gti en ik heb een pomp van een mk1 gti er onder die van een mk2 raak je nooit kwijt veel te groot ik ben zelf bezig met de ombouw van 1.1 naar 1.8 16v dus als je wat wil weten vraag je maar ik weet niet alles maar wel een beetje
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2005, 21:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

golf mk1 heb je twee verschillende type pompen de een geeft meer brandstof als de ander golf mk2 8v heeft de zelfde als een 16v
Reply With Quote
  #11  
Old 02-11-2005, 17:05
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
golf mk1 heb je twee verschillende type pompen de een geeft meer brandstof als de ander golf mk2 8v heeft de zelfde als een 16v


Dus dan zou ik er eentje van een mk2 onder moeten zetten?
Past dat dan wel? ik bedoel is hij voor de rest hetzelfde als een mk1 pomp?

Maar als 8v pomp ook kan voor een 16v moter waarom is er dan een 16v pomp... lijkt me een beetje raar dus het zal wel beter zijn als er een 16v pomp onder komt of zie ik dat verkeerd...
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #12  
Old 02-11-2005, 17:20
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Zoals al is gezegt is moet je een pomp van een golf 1 gti nemen. Een golf 2 pomp krijg je niet onder je golf 1. Of je moet hem er in delen onder hangen. Maar dat is veel werk.

Quote:
als je een tank hebt zonder opvooer pomp moet je zorgen dat je een tank krijg met een zij aansluiting


Je kunt ook gewoon een opvoerpompje plaatsen in je huidige tank. Die past er zo in. Neem er bijv. 1 van een cabrio. Dat is sneller te realiseren dan een andere tank er onder plaatsen. Want dan moet je de hele achteras er onder vandaan halen.
Reply With Quote
  #13  
Old 02-11-2005, 17:21
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Quote:
mk2 8v heeft de zelfde als een 16v


Die zijn niet hetzelfde, wel qua uiterlijk maar niet qua opbrengst. Zelfs tussen een kr16v pomp en een pl16v pomp zit nog verschil qua opbrengst.
Reply With Quote
  #14  
Old 02-11-2005, 17:58
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

past een opvoerpomp van een mk1 cabrio ook in een tank van een 1.1?
Reply With Quote
  #15  
Old 02-11-2005, 18:07
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Quote:
Originally Posted by fre-golf1-16v
past een opvoerpomp van een mk1 cabrio ook in een tank van een 1.1?


ja
Reply With Quote
  #16  
Old 02-11-2005, 18:36
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

als je van 1.6 automaat naar 16v met carb's gaat (golf 1)? wat voor pomp dan?
Reply With Quote
  #17  
Old 02-11-2005, 19:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Daar heb je weer speciale pompen voor. Speciaal voor carbs dus.

oa. verkrijgbaar bij www.biesheuvel.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 02-11-2005, 19:36
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,488
Send a message via MSN to robertjan007
Default

nou het word er voor mij niet duidelijker op...
ik heb een tank van een 1.8 cabrio en zet er ook een andere achteras onder met schijfremmen dus dat maakt niet uit...
Maar ik zal wel gewoon even blijven doorzoek naar een 16v pomp van een sirocco
__________________
VW OUTLAWS
Car & Radio Blog
Reply With Quote
  #19  
Old 03-11-2005, 09:23
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Quote:
Originally Posted by robertjan007
nou het word er voor mij niet duidelijker op...
ik heb een tank van een 1.8 cabrio en zet er ook een andere achteras onder met schijfremmen dus dat maakt niet uit...
Maar ik zal wel gewoon even blijven doorzoek naar een 16v pomp van een sirocco


1 keertje nog.

Je moet kijken of je huidige tank een aansluiting onder aan de tank heeft. Voor de aansluiting van de benzineleiding. (zelfde als een gti tank) Heb je dat niet. Dan moet je een opvoerpomp in je tank plaatsen. Die kun je zo plaatsen in je huidige tank. (gebruik er 1tje van een cabrio bijv.). Verder heb je een benzinepomp (om het systeem onder druk te zetten) nodig van een golf 1 gti. Of van een scirocco. Die kun je zo onder je auto monteren. Ter hoogte van je achteras aan de passagierskant. Het enigste wat je dan nog moet doen is draden trekken vanuit je zekeringskast naar je benzinepomp.
Reply With Quote
  #20  
Old 05-11-2005, 19:43
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

zijn er ook nog verschilende types opvoer pompen van cabrio? of is er maar een soort
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum