#1
|
|||
|
|||
vw kever 1200 van 65
ben sinds eerste weekend bezig met het restauren van eeb vw kever van 1965, het is er eentje met heel wat werk aan maar al bij al staat hij nog redelijk foto's volgen
|
#2
|
|||
|
|||
dit is hem toen we hem gaan halen zijn in de limburg
|
#3
|
|||
|
|||
ahja commentaar en hulp is altijd welkom als er nog mensen zijn die stukken hebben voor 65 laat het gerust weten
|
#4
|
||||
|
||||
nice, weer een project om te volgen
succes!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
ben nu bezig alle foto's online te zetten maar denk tegen morgen alles er op te krijgen |
#6
|
||||
|
||||
mooie basis !! veel succes, blijf em volgen...
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#7
|
|||
|
|||
zo den auto verplaats naar de locatie waar we er aan werken de duerpanelen gedemonteerd zpalt te zien zijn de zetels en de rest van het interieur in zijn perfecte staat gebleven met een origineel wolfsburg stuur |
#8
|
|||
|
|||
de kofferbak met de naftbak
de motor die nog perfect zou moeten draaien, tot nu toe nog niet getest met nog een proper dasch bordjen |
#9
|
||||
|
||||
Mooi interieur ja, erg compleet en origineel
Wat zijn je plannen? Ik ben zelf bezig met een resto uit 1963! Nagenoeg hetzelfde als deze. Succes iig, blijf dit wel volgen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
|||
|
|||
de dag na de aankomst direct beginnen werken dan maar he
eerts en vooral het interuer verwijderd met de voorzetels te beginnen natuurlijk dan maar de achterbanken verwijderd |
#11
|
|||
|
|||
de rest van de foto's volgen morgen heb er nog z'n 30 de plannen met de kever zijn zoals deze foto die ik hie bijvoeg maar dan met originele gepoederlakte velgen, zonder bagagedrager, alles op 6 volt laten staan en dan plat tegen de grond hangen hopelijk tegen augustus af te krijgen. dit weekend achter het gerief geweest om mn chasis op te lassen
|
#12
|
|||
|
|||
dan hebben we da achtervleugels verwijderd
dan de naftbak en de voorvleugels |
#13
|
|||
|
|||
dan de kabels die aan de motor zitten losgekoppeld, het was de bedoeling om hem volledig body off te doen dusja
dan het stuur gedemonteerd |
#14
|
|||
|
|||
wij denken en dan is het nu enkel nog de rest van de kas los te vijzen aan de zijkant, vergeet da maar, de mens van wie we hem gekocht hadden had er zelf al aan gewerkt en hat het voorste deel vast gelast,.... wrm is ons nog altijd een vraag want het chasis moest zoiso er toch af op op te lassen
en dan toch maar verde losgevezen, bijna alle vijzen zij afgebroken van de rottigheid, ofwel zaten ze zoÃ* vast dat er geen loskrijgen aan was en dan opliften maar die kas hebben we met 6 man gedaan en dan maar op eejn pallet zetten onde de bomen aangezien we nog geen echte werkplaats hebben |
#15
|
|||
|
|||
chasis er mooi naast gerold
dan de motor met cardans losgekoppeld van het chasis was me da een misere jong, eerst dachten we de assen achteraan er af te halen maar lukte niet, vonden niet hoe we deze los kregen en dan ale die smerige vijzen die verroest waren veel werk aan gehad, de remtrommels nog zo iets moest iemand ons kunnen zeggen hoe we deze zouden open krijgen zonder slijpen we hebben al van alles geprobeert, bollodeuse me nen langen staaf op den sleutel te zetten maar niet los te krijgen he dus tips altijd welkom |
#16
|
|||
|
|||
wieldopjes op de kop kunnen tikken via internet en nog in perfecte staat
ook 2 nieuwe deuren gekocht om eventueel stukken uit te slijten maar de rechter deur gaan we gewoon vervangen de dueren zelfde dag nog gedemonteerd |
#17
|
|||
|
|||
dan nog reservewiel aangeschaft, normaal gezien origineel van 65er dus beter kan het ni zijn he
voorvleugels gekocht in wieze dit jaar want degene die op de kever stonden waren zo rot als maar kon zijn |
#18
|
|||
|
|||
ruintenwissers ook uit wieze en tzen nog de echte oude
de scharnieren van het kofferdeksel direct na het demonteren afgeschuurd en in rodemiend gezet tegen de roest en uiteindelijk toch al maar eens de wieldopjes gekuist met chrome blink zie zien er stralend uit vindt ik zelf voor de rest is dit alles dat momenteel gebeurd is, ben dit weekend nog onderdelen zoals bodemplaten en de kokerbuizen gaan halen bij bbt en heb nog een achterplaat ook meegebracht woensdag of donderdag komen de rubbers voor de vleugels aan en de treeplanken, startslot en rubber voor chasis heb deze besteld bij paruzzi en zullen hier uiterlijk donderdag aankomen hoop ik en dan is het lassen geblazen, mn cahsis oplassen laat ik doen door paar maten die dan ook e franksken kunne bijverdienen aangezien ik zelf niet kan lassen maj voor e vriendenprijsje. als der commentaar is of zo laat gerust weten, hulp is ook altijd welkom :p:p:p |
#19
|
||||
|
||||
kicke man, gaat al de goeie kant uit zo te zien, leuk dat er weer hard gewerkt wordt, maar hij moet wel aan het asfalt plakken he!!! Grtz en veel succes met de restauratie
__________________
Het kan nooit laag genoeg zijn |
#20
|
||||
|
||||
zie ik da nu verkeerd of hedde staande koplamp spatborden gekocht?!
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |