Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2024, 03:06
marcelsyder marcelsyder is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2024
Posts: 1
Default Probleem bij het starten van de Golf 2 PN-motor

Hallo, ik heb problemen met het starten van de auto, zowel warm als koud, het motortoerental daalt en stottert, wat meestal ongeveer 15 seconden duurt. Het starten van de auto en het vasthouden van het gaspedaal lost het probleem niet op. Bovendien lekt de auto nog steeds koelvloeistof aan de onderkant van het inlaatspruitstuk.

Weet iemand hoe je het moet aanpakken? Dank.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2024, 11:43
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Normaal gezien hoort er geen koelvloeistof in je inlaat te zitten. Is de koppakking nog wel in orde? Niet dat er ergens bij de bougies vloeistof staat? Dit zou natuurlijk het slechte starten en de lekkage verklaren.....
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2024, 20:02
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,554
Default

een Pn, is nog met een carburateur toch? deze word gekoeld door koelvloeistof
en dit gaat zover ik weet door de inlaat heen, vervolgens via de carb weer terug in het
koel systeem.

als hier iets van kvs lekkage waarneembaar is zou ik hier als eerst eens naar kijken
wellicht wel een verse pakking ergens tussen nodig oid?
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #4  
Old 20-11-2024, 08:51
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

PN heeft de Pierburg 2EE elektronisch geregelde carburatuer, zie link voor de VW SSP over deze carb : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_85.PDF

Tussen de cilinderkop en het inlaatspruitstuk zit inderdaad een dichting : 035121171C
Zie hier: https://www.ilcats.ru/vw/?function=...000&language=en
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2024, 19:12
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 686
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Hoe zijn de bougies
werkt de vacuum vervroeging
Misschien een slechte bougie kabel slaat de vonk over

Als je uit de buurt van breda komt kan ik wel ff mee kijken
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum