|
|||
|
|||
da's pech bussen weg.....
Fijn, breng je de vooras van je spijlbus naar de straal/poedercoater, zijn opeens de bussen die in de vooras zitten (op 1 na) verdwenen.
Ze hebben het ding in de oven gehangen om het vet er uit te laten lopen en daarmee die bussen. Natuurlijk weten ze van niets en is er niets meer terug te vinden. Wie weet waar die dingen eigenlijk voor dienen en wie heeft ze nog liggen of weet waar ze te koop zijn. |
|
||||
|
||||
poedercoaten gaat toch altijd gepaard met een gang door de oven?
BTW: VOOR het poedercoaten is er nog een was/sproeigang, met een paar procentige fosfaatzuuroplossing, om goed te ontvetten en zodat het poeder goed hecht op 't oppervlak. Om t proces een beetje te versnellen gaan grote (zware) dingen na die was/sproeigang niet snel drogen alvast 1 keer door de oven... dus 2x door een oven + 1x door een ontvetstraat: tja, dan raak je in vet hangende bussen wel kwijt ja..
|
|
||||
|
||||
Ik schrok behoorlijk toen ik die kop zag... maareh.... schrale troost misschien: beter die bussen kwijt dan een heel wagenpark gejat!
Jens
|
|||
|
|||
Was niet de bedoeling om je te laten schrikken. Ik had het zo ook nog niet gelezen, maar inderdaad.....
De laatste tijd wordt er volgens mij weer aardig "geleend". Helaas heb ik geen bussen maar slechts een bus (nog wel een paar kevers). Maar waar dienen ze voor (de bussen) en wie heeft ze? |
|
||||
|
||||
http://www.bus-boys.com/frontaxleparts.html
Here you go. Beetje laat maar je as afsluiten voor het stralen is altijd aan te raden natuurlijk. Zand in je vooras is natuurlijk niet echt super. Suc6 Dennis |
|
|||
|
|||
Ik had de as dicht gemaakt mede om de straalgrit er uit te houden.
Maar je kent stralers, soms wat enthousiast. Is er ook iemand dichter in de buurt die het levert. Om het nou in Amerika te moeten bestellen. En nog geen idee waar ze voor dienen. |
|
||||
|
||||
Kijk eens bij Paruzzi, misschien hebben die ze wel.
|
|||
|
|||
Quote:
misschien ff (te) simpel gedacht, maar als je met die ene bus nou eens naar een machinefabriek/ draaierij zou gaan .. |
|
|||
|
|||
Tja, de bus die er nog uit viel was zwart en aangekoekt. Deze heeft het waarschijnlijk niet zo fijn gehad in de oven. Geen idee waar het van gemaakt is en of het door de hitte van vorm veranderd is. Als de maatvoering bekend was en je wist waar het van gemaakt is en je hebt een bevriend bedrijf, dan zou je ze kunnen laten maken.
Kan mij alleen niet voorstellen dat die dingen hier in Europa nergens te koop zouden zijn. Voor kever zijn het meestal sets met gelijk een vervanging voor het naaldlager. Het project ligt nu dus even stil. |