#1
|
|||
|
|||
mk2 abf swap
hallo beste forumleden,
ik rijd al een tijdje in mn mk2 1.6 carb automaat.. alleen wil ik wat meer peekaas dus ik ga mn motor swappen voor een 2.0 ABF, maar ik zit nog met een paar vragen.. 1. moet er een golf 3 tank onder incl pomp of kan er ook een onder de auto? zoja, hoeveel bar moet die zijn? 2. kan ik mn eigen motorsteunen gebruiken? 3. zijn er nog dingen waar ik op moet letten? ook voor het laten omkeuren e.d. groeten Mathijs |
#2
|
||||
|
||||
Let er voor het omkeuren vooral op dat je de papieren van de motor er bij hebt en de motorcode leesbaar is. Daar word de keurmeester blij van. Verder ook even zorgen dat de auto er netjes bij staat.
Voor je andere vragen kan ik je niet echt helpen maar er is al aardig over deze swap geschreven dus met de zoekfunctie moet je antwoorden kunne vinden geloof ik.
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990 Golf 2 1.8 GT 1991 T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold) Golf 2 1.6 D 1988 (RIP) |
#3
|
|||
|
|||
Oke, heb ff gezocht maar ben er nog niet achter welke motorsteunen ik nou moet hebben .. kan ik die van m'n 1.6 gebruiken of moet ik die hebben van een golf 2 gti? Gr Mathijs
|
#4
|
||||
|
||||
Ligt er ook aan welke versnellingsbak je erachter gaan zetten. 020 of 02A/02J ?
|
#5
|
|||
|
|||
Wat is het verschil? Ik neem aan gwn een orginele mk3 gti bak wat erbij zit
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dan pak je die steunen die bij de motor en bak zitten. Welk subframe gebruik je? mk2 of mk3? |
#7
|
||||
|
||||
020 is met stangen geschakeld en 02j en 02a met kabels. 020 heeft mechanische koppeling en 02j en 02a hydraulische. Verder weet ik niks van mk2 dus heb geen idee welke steunen je nodig zou hebben. Maar ik gok dat de steunen die op je huidige motor ook op de abf passen.
|
#8
|
||||
|
||||
Als je sub en bak van mk3 gebruikt kan je alles zo overzetten.
Met mk2 subframe steunen van de oude motor gebruiken. En volgens mij moet je dan de voorste steun wel pakken van een mk3. |
#9
|
|||
|
|||
Ik ga denkik m'n golf 2 subframe gebruiken. Nu dus ff kijken wat voor een bak er achter de motor hangt.. met stangen is dus makkelijker neem ik aan? Aangezien ik dan niks extra hoef te maken/kopen.
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Gr Mathijs |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind 1 met kabels makkelijker. Zit er zo op, schakelt veel beter. Bakken zijn sterker en je zit niet met de hitte van de uitlaat bij al die stangetjes en plastic busjes.
|
#11
|
||||
|
||||
Inderdaad, als je de met kabel geschakelde bak toch al bij het blok koopt zal ik die ook gewoon gebruiken. Voor de hydraulische koppeling zijn wel ombouwsetjes te krijgen dat je aan je pedalen niks hoeft te veranderen. En je hebt dan een versnelling extra
|
#12
|
|||
|
|||
Oke dan gewoon een orginele bak, is indd ook makkelijker had het ff verkeerd begrepen. Thankt voor de tips ! Nu nog kijken naar een benzine pomp en een goed blokje haha
|
#13
|
|||
|
|||
Een abf bak heeft 100mm aandrijfassen nodig toch ?
Gr Mathijs |
#14
|
||||
|
||||
binnenste kineten zijn dan 100mm ja.
|
#15
|
|||
|
|||
Oke top dus ik kan die van een g60 pakken? Gr Mathijs
|
#16
|
||||
|
||||
Jawel.
Je kan alleen niet de oude aandrijfassen van de automaat gebruiken omdat die korter zijn. |
#17
|
|||
|
|||
Oke top! En nog een vraagje ik heb een hele schijfrem swap gekocht op marktplaats.. nu zit er aan de astappen een soort ring.. is dat iets van een lager oid? Of is het iets voor de afstand ofzo. 1tje is namelijk gebroken.. dus moet denkik wel een nieuwe hebben
|
#18
|
||||
|
||||
Zou voor de ABS kunnen zijn. Foto van misschien?
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ja heb ik alleen hoe zet ik die erop? Tinypic is niet meer las ik haha |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hier de info die je nodig hebt; https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
__________________
|