#1
|
||||
|
||||
Remklauwen reviseren
Hallo allemaal. De remklauw rechtsachter op mijn Corrado lekt remvloeistof. Tijd voor een revisie denk ik. Maar, moet je remklauwen altijd per 2 reviseren (links+rechts), of kan je dat per kant doen?
|
#2
|
||||
|
||||
Je kan ze per zijde doen, maar dan bestaat er de kans dat enig verschil in de rembalans kan komen. Zal niet veel zijn maar toch.
Daarbij komt dat als je rechter klauw nu lekt, het niet ondenkbaar is dat de linker ook binnen aanzienlijke tijd een revisie nodig heeft. Ook is het altijd ‘sneller’ om beiden te doen. Zo hoef je maar 1 keer de auto op te krikken, 1 keer uitvogelen hoe dat kût handremmechanisme los moet, heb je een tweede klauw ter referentie liggen mocht er iets uit elkaar springen tijdens het demonteren en hoef je de remmen maar 1 keer te ontluchten na de tijd |
#3
|
||||
|
||||
Wat Robert zegt...
Kan per stuk, ik zou altijd per 2 doen
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Dit soort zaken / 2.
Links zal snel volgen |
#5
|
|||
|
|||
Wat naar mijn mening ook interessant is:
zo iets Als je zelf aan een revisie begint, weet je nooit 100% zeker wat je aantreft. Als je een gereviseerde (of soms zelfs nieuwe) klauw koopt, heb je geen onverwachte problemen. Als je helemaal geen zin hebt in poetsen en roest, pak je zo iets er bij: linkje Zo fijn tegenwoordig, dat dit niet meer een rib uit je lijf kost zo als vroeger... PS. Ik heb maar heel snel naar "Corrado remdelen" gezocht. Ik heb geen ervaring met Corrado's en geen idee of er verschillende achterremmen op hebben gezeten, dus kijk alsjeblieft na wat je nodig hebt en zoek het goede uit
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy Last edited by SciroccomTDI : 12-10-2021 at 11:31. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb voor onze Arosa vorig jaar de remklauwen achter vernieuwd en dit jaar zijn ze voor aan de beurt. Ik vervang ze gewoon, want voor 55 E/stuk ga ik niet zitten kloten.
Hoewel ik wel graag remmen reviseren zou willen leren
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#7
|
||||
|
||||
Dank voor de info iedereen. De remklauwen van mij zien er niet eens echt oud uit, maar eentje lekt. Ik ga ze beide toch maar eens proberen te reviseren. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn toch?
Het verwijderen van het handremmechanisme en het lossen van de vastzittende remslang op de klauwen lijkt nog wel het lastigste. |
#8
|
||||
|
||||
Is verder alles behalve spannend. Absoluut niet moeilijk maar soms gewoon een priegelwerkje waar je goed de tijd voor moet nemen!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Absoluut. En inderdaad goed de tijd nemen. Ook met schoonmaken.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind dit een lastigere klus dan verwacht!
Uitbouwen remklauw is gelukt, demonteren en vervangen o-ringen ook. Maar bij het weer samenbouwen van de remklauw loop ik op het volgende probleem. In de behuizing waar de zuiger in komt zit een veer. Deze veer wordt op zijn plek gehouden door een borging. Om de borging weer op de goede plek te kunnen plaatsen, lijkt het alsof je de veer enigszins moet opspannen. Dit is nogal een priegelwerkje en ik krijg het niet voor mekaar. Iemand nog tips? |
#11
|
||||
|
||||
Ik pak altijd een lijmklem om het mechanisme op z'n plek te houden en de veer te spannen. Het is inderdaad wel een priegelwerk
|