#1
|
||||
|
||||
VAG suggesties?
Na een tijdje vooral motoren, heb ik vorig jaar een Mini Cooper S R53 gekocht. Leuk aangekleed en aangepakt.
Maar goed, de Mini is nou niet bepaald praktisch. Dus, overweeg ik op zoek te gaan naar iets anders. Ik heb anderhalf jaar geleden een twin turbo V6 RS4 gereden en een tijdje de V8. De V8 heeft een heerlijk bruut geluid, heerlijk snel, maar ook heel verantwoord. Leuke auto's, maar ze voelden voor mij niet 'speels' genoeg. Met 140 over een dijkje voelt gewoon alsof het gewoon is. In de Mini heb je het gevoel dat je echt snel gaat. In de Audi ben je gewoon onderweg. Dus zit ik een beetje te denken of een Golf een betere optie is. Een VII R vind ik leuk, maar het is een auto erbij, dus om daar dan €25K in te steken, vind ik nogal stevig. In de buurt staan hier een paar V R32's te koop die even snel zijn als de Mini, maar wel meer ruimte hebben. Tot nu toe heb ik vierwielaandrijving altijd wel weten te waarderen. Dus een R32 heeft in mijn gedachten daar iets meer in dan een GTI. Of zie ik dat verkeerd? Wat zouden jullie suggesties zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor budget heb je in gedachten?
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Ik denk ergens tussen de 10 en 15 of zo. Er kan misschien wat meer, als de auto daar echt toe uitnodigt.
|
#4
|
||||
|
||||
Dan zit je inderdaad in de hoek van de MKV R32/MK6 GTI
Helaas is VW niet een heel spannend merk. Een S3 is ook nog een optie eventueel. Als je ook bereidt bent om naar niet standaard te kijken, kun je voor dat geld ook een MK1/2/3/4 kopen met een leuke motor er in. Het hangt er dan vooral vanaf hoeveel je in wil leveren op moderne opties, of dat te overwegen is of niet.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Met een T3 Syncro kan je langs dat dijkje rijden?
|
#6
|
||||
|
||||
Hahahaha, ja, dat kan, maar ik heb al een bus.
Wel leuk dat VW niet een spannend merk wordt genoemd. Overigens vind ik dat van Audi ook wel. Het is ook wel een beetje een spagaat. 4-motion/Quattro zorgen er wel voor dat de auto op rails door de bocht gaat, maar zorgen dan ook wel weer voor minder beleving. Nangkang bandjes van €45 per stuk onder een Volvo 740 2.0 zorgen voor glijden op elke rotonde en heel veel beleving, maar dat is het dan ook weer net niet. (Vraag me niet hoe ik dat weet...) |
#7
|
||||
|
||||
En een Leon Cupra? Of een Audi A3 Sportback met een 3.2?
Dan heb je wel de luxe, niet direct de looks als je gaat voor de versie zonder het S-Line pakket, maar toch wel het geluid. Maar je houdt nog een paar rooitjes in je zak ten opzichte van een R32 voor bijvoorbeeld het onderhoud.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#8
|
||||
|
||||
Een Leon Cupra zou wel kunnen, maar ik vind de binnenafwerking meestal wat minder. Een A3 Sportback met 3.2 heeft natuurlijk wel dezelfde motor, maar niet de uitstraling van de R32. Ik gok dat de R32 ook wat waardevaster is. Als ik een A3 Sportback zou kopen, dan zou ik misschien eerder naar een S3 kijken...
|
#9
|
||||
|
||||
Iets meer uitgeven en dan een mooie Mk6 R20?
|
#10
|
||||
|
||||
Iets meer uitgeven is een soort glijdende schaal waar ik eigenlijk niet mee wil beginnen. Voor je het weet staat er toch een RS6 voor de deur.
Maar serieus, ik vind dit budget wel prima en je kunt altijd beter, groter en sneller kopen. Ik wil er gewoon een leuke auto bij waar ik af en toe een leuk (redelijk snel) rondje mee kan doen, waar 3 mensen redelijk comfortabel in mee kunnen en wat spullen als dat nodig is... |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Toch een GTI dan maar? Kan je echt wel genoeg leuke dingen mee doen en dan evt een dsg nemen. Is echt wel gaaf hoor. Plus er zit ook nog best ruimte in. En ik vind het werken aan een golf5/6 etc. ook vele malen beter dan aan een mini. Echt domme dingen en een ergernis om aan te repareren. Maar das mijn ervaring |
#12
|
||||
|
||||
Heel eerlijk, de Mini is een hele leuke auto, maar alles zit nogal ingepakt. Sleutelen aan de Mini is niet het leukste dat je kunt doen. Maar er zijn belangrijker redenen waarom hij weggaat. Er is al meer dan genoeg geld in gegaan en dan veranderen je wensen.
Waarom dan toch een GTI en geen R32? Ik denk dat ik ze gewoon allebei eens moet gaan rijden. Eens een goede indruk krijgen. |
#13
|
||||
|
||||
Qua beleving vind ik een wat gekietelde gti dsg veel meer fun dan de r32. R32 voelt net als de vr6 vroeger, niet echt 'snel' aan vind ik. Het vermogen is vrij vlak zegmaar. Wel heerlijk om in te rijden, begrijp me niet verkeerd, maar dat speelse heeft ie wat mij betreft sws in de golf5 niet.
|
#14
|
||||
|
||||
Vandaag een R32 met handbak en Miltek uitlaat gereden. Het geluid was super en hij rijdt op zich prima, maar de beleving is inderdaad meer gewoon een snellere comfortable auto dan iets voor echt 'lol'.
|
#15
|
||||
|
||||
Ik heb een A4 B5 1.8T 20V quattro. Beter 4 slippende wielen door de bocht dan 2?
|
#16
|
||||
|
||||
Ik heb de S4 B5 2.7 V6 quattro gereden. Die ging prima door de bocht, maar zorgde er ook wel voor dat alles wel heel makkelijk voelde. Een beetje afstandelijk... Wel heel snel, dat wel. Maar niet echt wat ik nu zoek.
|
#17
|
||||
|
||||
Ik heb gisteren weer wat auto's gereden en ik gooi het misschien wel eens over een andere boeg. Een kennis van mij wierp mij de sleutels toe van zijn 9-3 turbo cabrio. Niet echt sportief in de mate die ik zoek, niet echt snel... Maar als dan ze zon op je kop staat met de kap neer...
|
#18
|
||||
|
||||
Dan zou ik heel snel een 3 serie cabriolet proberen voor je verkeerde beslissingen neemt. En wees voorzichtig met zulke beïnvloeders hè
a5/s5 cabrio niks voor je? |
#19
|
||||
|
||||
Ik ga wel weer eens een rondje mogelijke kandidaten doen.
|
#20
|
||||
|
||||
ik het het zo lees, denk ik dat je met een golf mk1/2 met een 1.8/2.0 T meer plezier en rijplezier gaat hebben.
Je hebt al vanalles (snels) gereden en geprobeerd, het is of te degelijk/makkelijk (hou op met sleutelen aan die mini wat een dingen) dus qa budget/gewicht/vermogen is bovenstaand miss een optie. Suc6 ! |