#1
|
||||
|
||||
1977 GTI, klopt deze auto?
Hallo allemaal,
Ik ben een een koets tegen gekomen en na het chassisnummer en de RDW gecontroleerd te hebben blijkt het om een mk1 gti te gaan van welke gebouwd is in 77 en op 4 januari 1978 op kenteken te zijn gekomen in Nederland. Daarna ben ik er wezen kijken, maar er is gelast aan de veerpoten. Er zit roestschade bij de poten dus kan me voorstellen dat er gelast is. Ook zie ik dat het paneel bij de achterlichten is vervangen en het lijkt me dat er het nieuwe type deurschanieren in zitten. Het gaat er voor mij voornamelijk om dat ik niet iets koop wat omgekat is. Wat is jullie mening? Lijkt de koets te horen bij het chassisnummer? (Voordat ik een fout bega) IMG-20200115-WA0013 by Gijs N., on Flickr IMG-20200115-WA0017 by Gijs N., on Flickr IMG-20200115-WA0025 by Gijs N., on Flickr IMG-20200115-WA0019 by Gijs N., on Flickr IMG-20200115-WA0021 by Gijs N., on Flickr 20200115_200627 by Gijs N., on Flickr Last edited by gijs474 : 16-01-2020 at 08:05. |
#2
|
||||
|
||||
zijn die nieuwe type scharnieren niet ergens rond 77 geintroduceerd?
tot 76 waren het oude scharnieren, vanaf 77 de nieuwe? zit het chassisnr net als bij golf 2 onder de voorruit aan die opstaande plaat, of ergens anders? zit er rond chassisnr sporen van lassen ofzo, of op de gehele plaat. dat er gelast is rond veerpoottorens is niet onoverkomelijk, zijn een plaats waar het ook aardig kan roesten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
||||
|
||||
is een nieuwere waar ze een 77ernummer ingelast hebben..de rechterveerpoot kom en de scharnieren zijn een dead give away..
waarschijnlijk hebben ze een 80er gepakt als er op de schutbord plaat geen chassisnummer staat.. zo te zien heeft hij wel de beugel voor de K Jetronic in de motorruimte..dus het is een GTI waarschijnlijk een duitse kas geweest (schuifdak)uit modeljaar 80,maar zeker geen 77er |
#4
|
||||
|
||||
nieuwere type scharnieren is 78 modeljaar 79..dwz smalle achterlichten en plastic bumpers..
|
#5
|
||||
|
||||
schuifdak was overigens ook pas in 78 verkrijgbaar..net als groen getint glas..
|
#6
|
||||
|
||||
@Heinz en Fcapri bedankt!
Duidelijk dus dat het geen 77'er is. Heel erg jammer... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de late, met grote achterlichten is het zoals bij de Golf 2, de vroege hadden het chassisnr op de rechtse veerpoot houder.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
Jammer inderdaad. Was een goeie vondst geweest
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ja absoluut, was ook wel even in de wolken toen het chassisnummer naar boven kwam. Ben al een tijdje op zoek naar een mooie basis om te gaan restaureren. Maarja toch een gevalletje "if it sounds too good to be true, it usually is." Zie trouwens dat hij nu op marktplaats staat in combinatie met een 79'er. |
#10
|
||||
|
||||
nja..
ik krijg/kreeg wel eens bakken commentaar hier ,als 'men' weer eens met een Golfje 1 aankwam met vroeg kenteken ,en ik noemde legio dingen op dat het niet kloptte bijvoorbeeld een omgekatte.. maar in dit geval zou je er ingetrapt zijn ,en misschien de teil in gegaan zijn.. een echte vroege GTI (76/77)..zit tegenwoordig in de prijsklasse noord van 5 cijfers met een 3 ,zelfs (als alles klopt)4 ervoor.. sta je mooi te kijken ..als je bijvoorbeeld voor deze al een redelijk bedrag op tafel moet gooien..en vervolgens gaandeweg restauratie erachterkomt..dat het hem niet gaat worden.. |
#11
|
||||
|
||||
Ik denk sws dat je schrikt hoeveel auto’s mee gerommeld is.
Het gebeurd bij nieuwe auto’s helaas ook. |
#12
|
||||
|
||||
Voorgevoel klopte (jammer genoeg) dat het geen nette auto is.
Hij was niet duur, maar iets wat niet klopt heeft geen waarde. Zonde van het chassisnummer. Bedankt voor jullie heldere info en tips mannen! Hier heb ik veel van kunnen leren. Last edited by gijs474 : 17-01-2020 at 13:57. |
#13
|
||||
|
||||
Stuurhuis bevestiging met 4 is ook voor de jonge wagens, geen idee of het mee wisselt met de bumpers 🤔
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Nope, groen getint glas was er ook al op de modeljaar 77 gti. Heb ook groen getint glas namelijk. |
#15
|
|||
|
|||
Doorvoer van de benzineleidingen vanuit de motorruimte zit op de verkeerde plek hoort in het rechter binnen voorscherm te zitten. Bevestiging voor de benzine filter op het linker binnen scherm ontbreekt. Is zo wie zo geen 77er is wel een gti maar dan van modeljaar 79 of later.
|
#16
|
|||
|
|||
Heb je nog onderdelen van de auto te koop?
|
#17
|
||||
|
||||
Bedankt voor de toevoegingen. Mooi overzicht van kennis in deze thread.
De auto/onderdelen heb ik niet gekocht, ik wil graag ver weg blijven van dit soort auto's. Voor mij persoonlijk verliest zo'n project alle waarde (zowel qua geld als de hobby) als er met chassisnummers gerommeld is. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Zag te laat dat je hem niet had gekocht. Sommige oer gti onderdelen zijn heeel zeldzaam dus dacht vraag of je nog wat te koop had. Simpele vloerbekleding is al vermogen waard. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
modeljaar 77 ,is vanaf september 76..alhoewel de GTI in duitsland er vanaf juni was.. 77 modeljaar 78 ,was het eerste jaar dat wit volgens mij leverbaar was alswel groen getint glas..een zwarte GTI was er vanaf maart '78 ,enkel zonder de zilveren rally strepen onderaan de deuren,die kreeg hij pas in september.. dat is wat mij bijstaat,maar na 50.000 Wodka-tonics toendertijd ,kan ik er best naast zitten.. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Kan het er niet naderhand ingebouwd zijn ?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |