#1
|
|||
|
|||
contactslot vervangen wegfahrsperre
Hallo medestrijders,
Ik heb mijn contactslot en sleutel + huis vervangen omdat de sleutel vast zat in het slot van mijn golf 5 uit 2004. Nadat het slot het weer goed deed kreeg ik de melding wegfahrsperre in het display. Ik heb toen het originele contactslot weer terug geplaatst met de originele sleutel en krijg nog steeds de melding wegfahrsprerre en de auto slaat dus na 1 seconde weer af. Iemand enig idee wat dat kan zijn want ik gebruik dus nu de orginele sleutel + contactslot echter wel met een nieuw huis. (wat om het stuurkolom zit) Misschien is de computer een beetje de weg kwijt of zo en dat de sleutel weer ingeleerd moet worden? Hoop dat iemand een idee heeft en mij kan helpen. |
#2
|
||||
|
||||
De module onder je contactslot; is dit je originele of heb je deze ook vervangen?
Heb je al geprobeerd storingen te wissen? En de status van je sleutel uit te lezen?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
Module onder contactslot is origineel. Ik heb geen vagcom of iets dergelijks om storingen uit te lezen.
|
#4
|
||||
|
||||
Moderne auto’s kun je niet meer zomaar onderdelen wisselen om iets proberen te repareren. Je hebt echt enige vorm van uitleesapparatuur nodig, en dan wel wat geavanceerds waarmee je ook je teller en stuurkolom module uit kan lezen.
Waar kom je ergens vandaan? Niemand bij je in de buurt met Vagcom/VCDS?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#5
|
|||
|
|||
Ah ok. Ik ben alleen maar oud spul gewend. 🤪 ik kom uit Haaksbergen in het oosten des lands. 🙂
|
#6
|
|||
|
|||
Dit zijn de foutcodes die te voorschijn komen. Helaas als ik ze wis komt nog steeds de melding wegfahrsperre in het display van de auto in beeld.
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen is? De foutcode immobilizer komt nadien niet meer in beeld trouwens in het programma van VCDS. |
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
||||
|
||||
Kijk eens wat voor een fouten hij vind in de steering wheel module en de engine module? Ook de immobilizer even nakijken.
Heb je niet per ongeluk een pinnetje krom gedrukt van je stuurkolom module?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#9
|
|||
|
|||
of je hebt de leesring beschadigd of er zit geen leesring meer op, in beide gevallen zal ie niet meer starten.
ik kan je eventueel wel helpen als je er niet uitkomt.
__________________
VW Passat 2.0TDI DSG6 2012 185pk VW Touran 1.9TDI DSG7 2009 150pk Audi A4 cabrio 1.8T H6 2003 190pk |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Deze heb ik ook gezien. Maar het rare is om daadwerkelijk de sleutelcode in te voeren (welke ik toevallig ook nog heb) moet ik naar een menu in VCDS welke ik op mijn versie niet kan aan klikken. Gaat om menu Coding II - 11. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Alle overige foutcodes heb ik er nu uit kunnen halen. Zelfs geen foutcode meer in immobilizer. Maar starten wil ie nog niet. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Waar kom je vandaan en denk je dat jij hem wel kunt inleren en de startblokkering er af kunt halen? Wat ik her en der zie op het grote internet ben ik bang dat ik genoodzaakt ben om hem naar de dealer te brengen... Wat ik kan zien is dat de leesring niet beschadigd is. Ik neem aan dat je de metalen ring op het contactslot bedoeld. |
#13
|
|||
|
|||
Auto is weer heel. 2 sleutels ingeleerd bij de dealer. Kosten waren 60 euro totaal.
|