#1
|
|||
|
|||
pierburg 2B5 reviseren
Hallo,
Daarstraks met de passat vertrokken voor een ritje naar Hoboken en de auto deed ineens weer heel raar. Hij wou niet meer voorbij de 3000 toeren en begon ineens te schokken. Ik denk dat ik weer carburator problemen heb. Ik heb een tweede 2B5 gevonden en deze zat vandaag bij de post. Ik heb een kit besteld en deze zou woensdag moeten toe komen. Ik ben dus van plan om een revisie te doen. Heeft iemand hier ervaring met de 2B5? Ik heb de mijne al is open gehad omdat ik al eens een hapering probleem gehad heb vorig jaar. Toen was de zitting van de vlotternaald van de tweede trap naar beneden gezakt waardoor er geen benzine meer in kon. ik vermoed dat er nu weer zoiets aan de hand is. Volgens de kleur van de bougies loopt hij een beetje te arm dus het zou kunnen. In de kit die ik besteld heb zitten nieuwe vlotternaalden en zittingen ook. In mijn handboek staat echter dat deze niet vervangbaar zijn(de zittingen). Vermits ze vanzelf zakken moeten ze er volgens mij wel uit kunnen maar wat is de beste manier? Iemand hier ervaring mee? Nog dingen waar ik op moet letten? |
#2
|
||||
|
||||
@dragongr dragon een private message sturen, hij kan je het beste advies geven over pierburgs
__________________
powered by von Tolhausen |
#3
|
|||
|
|||
Vanmorgen de pierburg terug in mekaar gestoken en gemonteerd.
Is best nog een ingewikkeld ding. De nieuwe vlotternaald zittingen pasten perfect. Had ook nog een verstopping gevonden in de vernauwing die op een van de ingangen van de puldown dose zit. Daarmee wou hij niet blijven draaien s'morgens bij vrieskou. Startte vlot en draaide vlot warm,dan ineens niets meer. Ikke maar zoeken,was vergeten de massa aan de carburator te bevestigen. Daarna werkte alles vlot. Ik heb alleen het gevoel dat hij nog niet helemaal afgesteld staat zoals het moet. Iemand ervaring om het te doen zonder CO tester? In de handleidingen staat het allemaal uitgelegd met een uitlaatgas tester. Ik heb hier wel ergens zo een colortune liggen,zou het daar ook mee lukken? Ik gebruikte die vroeger vooral voor mijn 1 cilinder moto's. Ik heb wat foto's getrokken van de werken en ga proberen hier een beknopt overzicht te posten. |
#4
|
|||
|
|||
alle onderdelen door de ultrasoon gehaald. Zijn mooi proper geworden. Het hermonteren kan beginnen. Inhoud van de kit. Alles paste perfect en was van goede kwaliteit. Er zaten wel een paar dingen in die ik in mijn carburator niet teruggevonden heb. Het verschil in lengte tussen de origineel gemonteerde vlotternaald zitting(links) en de nieuwe(rechts). Hier zat men het probleem. De zittingen kwamen altijd los en zakken dan naar beneden waardoor er uiteindelijk geen benzine meer in de carburator kan stromen. De nieuwe zittingen zijn een stuk langer waardoor ik deze helemaal tot beneden in het deksel van de carburator kan slaan. Nieuwe zitting gemonteerd. Paste perfect. Ik heb twee puntslagen in de behuizing geslagen zodat deze zeker niet meer kunnen naar beneden zakken. |