#1
|
|||
|
|||
Hoe monteer je een boutset in bak
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een duidelijke uitleg over hoe je een boutset monteert in je versnellingsbak. Ik wil 020 4T bak gebruiken achter een 1.8 16v en dit leek me een wenselijke upgrade. Ik kan alleen nergens vinden of dit door mezelf te doen is en zo ja, wat er precies moet gebeuren. Als iemand een link heeft wordt dat zeer gewaardeerd. Lucas |
#2
|
|||
|
|||
Heb je een originele 16v is het zonde van je tijd en geld om een boutenset in een 4T bak te zetten. Verhouding van de bak vind de 16V niet leuk.
Bak uitelkaar halen diff eruit halen Dan de klinknagels(1 voor 1) uitboren en vervangen door bouten Dan bak weer inelkaar met nieuwe pakkingen |
#3
|
|||
|
|||
Moest men niet iets doen met differentieël voorpsanning etc ?
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#4
|
||||
|
||||
16v bak is SUPER.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Absoluut, maar een 4T achter een 16V?
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#6
|
||||
|
||||
2y bak is de bak voor achter de 16v. Heb m zelf ook.
Zonder deze bak krijg je een heel andere auto terug. Misschien een langere 5 erin laten zetten en de 16v bak verder behouden? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind de vijf juist goed, ik snap niet goed waarom mensen er een langere vijf in steken. Ja je hebt dan een lager cruise toerental op de snelweg, maar vind het originele niet hinderlijk hoog. 't Is en blijft een benzine auto, die horen wat sneller te lopen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik vind m zelf ook prima hoor. maar er zal wel een reden zijn om van 2Y naar een 4T bak wisselen, vandaar de opmerking een iets langere 5, dan behoud je wel het grootste deel van de mooie versnellingen weet alleen niet wat er gebeurt als je van 4 naar 5 schakelt of die overlap dan niet te groot wordt. |
#9
|
||||
|
||||
2Y versnellingsbak :
1.versnelling 38 : 11 = 3,455 2.versnelling 36 : 17 = 2,118 3.versnelling 39 : 27 = 1,444 4.versnelling 35 : 31 = 1,129 5.versnelling 31 : 34 = 0,912 Achteruit 38 : 12 = 3,167 Overbrenging 66 : 18 = 3,667 2Y versnellingsbak aangepaste 3e en 4e versnelling langer : 1.versnelling 38 : 11 = 3,455 2.versnelling 36 : 17 = 2,118 3.versnelling 39 : 27 = 1,370 4.versnelling 35 : 31 = 1,032 5.versnelling 31 : 34 = 0,912 Achteruit 38 : 12 = 3,167 Overbrenging 66 : 18 = 3,667
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |