#1
|
|||
|
|||
Carterpakking vervangen
Hallo mede vw-liefhebbers
Mijn carter lekt een beetje olie en zou graag de carterpakking vervangen. Nu heb ik gezien dat er 2-3 boutjes zijn waar je niet zomaar bij kunt omdat de versnellingsbak in de weg zit. Bestaan er hier tools voor of op welke manier moet het carter gedemonteerd worden? Het gaan om een golf 2 1.8 carb GU blok Alvast bedankt
__________________
Golf mkII 1.8 8v |
#2
|
||||
|
||||
Geen ervaring met je blok, maar in mn vorige Passat met AAZ motor (1.9TD) was dit ook het geval. Heb toen geprobeerd het toch los en vast te krijgen zonder de versnellingsbak los te maken. Is uiteindelijk wel gelukt, maar heeft me drie (DRIE!) uur gekost plus een hoop gevloek en een litteken op mn vinger door uit te schieten met een sleutel.. Het middelste gewrichtje van die vinger is sindsdien ook minder flexibel. Dus ja, mijn advies luidt: neem die bak er gewoon af
Heb dat wel gedaan met gewoon gereedschap, maar het is de frustratie niet waard. Schuif gewoon de bak vijf centimeter opzij! Bakbouten los, baksteun los, motor ophangen aan een balk zoals bij het wisselen van een koppeling, schakelmechanisme even los klikken, en heel de boel opschuiven. Is tien minuutjes werk. Als ik dat toen had gedaan was ik op een uurtje klaar geweest. |
#3
|
|||
|
|||
Kan gewoon los. Zit het ijzeren plaatje met de m7 boutjes er nog op
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
is al even geleden dat ik nog onder de wagen heb gekeken. maar ik denk van niet. wat is er daar verschillend aan dan?
__________________
Golf mkII 1.8 8v |
#5
|
|||
|
|||
Ind ff ijzeren plaatje(schermt vliegwiel af) aan de onderzijde verwijderen
Dan met een kleine dop en kniestuk kun je er bij |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Oke bedankt!
__________________
Golf mkII 1.8 8v |