#1
|
||||
|
||||
blowthrough of drawthrough
wie kan mij verder helpen ik rijd met een 2.4 typ4 met 48er weber IDF.
nu moet het vermogen omhoog . ik denk er zelf aan om de compressie te verlagen naar ongeveer 8:1 een tammere nokkenas erin en een turbo erop. wat is wijsheid:webers ombouwen op blowthrough? een centrale DCOE monteren voor de turbo? overstappen op injektie al dan niet van een bus of DTA? de basis van het tunen van een luchtgekoeld blok heb ik wel onder de knie maar wat turbo's betreft is het allemaal nieuw voor mij. ik zit nu ergens rond de 170 pk.in een kever is dat op zich wel leuk maar zoals met alles went dit en is er al gauw de smaak van meer. bedankt Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#2
|
||||
|
||||
Gauw de smaak naar meer . . . . en concurrentie binnen BRT . . .!
__________________
The only thing we do is surf . . . |
#3
|
||||
|
||||
webers op blow through ,kan ,maar is wel wat lastiger voor lange termijn .
draw through is mogelijk ,maar levert naast een turbo gat een carburateur ravijn als je de webers op blowthrough zet zul je de vlotterkamers onder druk moeten kunnen zetten .en zal je benzine pomp dit wel aan moeten kunnen (meestal wel ,gezien het oppervlak in de vlotterkamer en doorsnee benzine aan voer van de pomp ) maar op de kevermotoren werk je met dcnf of idf webers welke beter zijn voor turbo je zult wel met kleinere lucht sproeiers moeten werken en grotere hoofd sproeiers ,tevens iets grotere accelelratie sproeiers . ik zou op je nu aanwezige nokkenas gaan werken .wel natrium gevulde kleppen in de koppen . je hebt nu 170 pk ,stel je rijd op 0,8 bar (is 80 % theoretisch vermogens winst )kom je op 306 pk .de praktijk zal een 250 overblijven maar dat koppel
__________________
kopbewerking ,pm |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
misschien een compressor monteren van een mini of mercedes
met injectoren en computer van een g60 verpruts je ook je dure uitlaat niet 20v turbo waterkoker kan ook |
#6
|
||||
|
||||
compressor is ruk ,kan maar een max aantal toeren aan vooral de schroef compressors van het type die mercedes en rover gebruiken .turbo bied veel meer mits de turbo goed is afgestemd op de motor
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
Ik zeg: neem het beste van beide: Twincharge!!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#8
|
||||
|
||||
serge wat is dan een mooie kompressie?8:1 en wat voor turbo is geschikt ik lees overal dat ik zeker geen diesel turbo moet nemen maar een turbo uit een audi s3
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#9
|
||||
|
||||
neem aan dat je nu een 2 liter hebt om op de 170 pk te komen .
compressie 8 op1 idd en een turbo van of een audi 200 turbo of 1.8 20v turbo
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
||||
|
||||
nee serge ik rijd nu met 71x103 dus 2.4 liter maar zou dit met dezelfde turbo kunnen.
wat kost zo'n turbo ongeveer en waar is een goed adres om te kopen?
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Michael, Leuk om te zien dat je weer iets met je keef gaat doen, ben erg benieuwd wat het gaat worden en ik zal het zeker komen bekijken. Ik loop ook al weer met plannen voor mijn bus rond (als je een g60 motor heb liggen moet je er ook iets mee doen toch??)
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#12
|
||||
|
||||
gezien de motor die van de audi 200
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
hee Serge je hebt pm
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#14
|
||||
|
||||
je hebt reply
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
Serge : nu heb je weer een pm van mij
@ Michael : ga een keer mee op visite bij Serge of als die een keer hier is kom dan langs |
#16
|
||||
|
||||
jou have reply 2
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
||||
|
||||
iedereen reply en ik intussen een turbo!!!!!!!
en wel een K24 7000 uit een audi 200 20v.
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#18
|
||||
|
||||
turbo is inmiddels bezorgt lang leve Ebay.
Volgende punt wat is de beste optie:1 throttle bodies op mijn spruitsukken monteren, 2 1 centrale gasklep achter de turbo en injectoren maken in mijn spruitstukken? zou het een verschil maken ?
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#19
|
|||
|
|||
Michael, met welke nokkenas wil je gaan rijden? Ik ben nu bijna mijn eigen 2.4 klaar en wil in de toekomst ook een turbo gaan monteren. Ik ben nu een Schleicher 324 graden.
|
#20
|
||||
|
||||
michael ik zou voor drosselkleppen gaan
__________________
kopbewerking ,pm |