#1
|
|||
|
|||
Golf 2 1.3i NZ
Hallo, ik heb sinds dat het koud is en erg nat is veel problemen met mijn motor.
Als ik hem start doet hij het gewoon, maar zodra ik een kilometer heb gereden gaat deze stotteren en valt ie weg, vooral als ik veel gas geef houd hij in. Ik heb het volgende al gedaan, -Originele luchtfilter terug geplaats -Vacuüm leidingen gecontroleerd -Koelvloeistof peil op maximaal -Kabels van luchtmassa meter gecontroleerd Het probleem vergaat als de auto goed warm is. Dan heb ik er geen last van. |
#2
|
||||
|
||||
Temperatuursensoren op het thermostaathuis eens controleren, een van deze twee geeft een signaal naar de ECU welke misschien in de war raakt in een bepaalde range?
|
#3
|
|||
|
|||
Bougies, bougiekabels en verdelerkap ook even checken of ze nog in goede staat zijn.
|
#4
|
||||
|
||||
ik ging ook ontsteking zeggen, vooral omdat je veel problemen hebt bij regen/kou. veel condensatie in de lucht, veel verlies aan ontsteking en dan heb je bij een rijk mengsel (=veel gas) problemen met de ontbranding.
ook kan een pakking in je inlaattraject ergens rot zijn. bij koud starten, krijgt die extra benzine en compenseert de valse lucht. bij goed warm zet metaal uit en wordt de valse lucht afgedicht. daartussen heb je dan miserie
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#5
|
|||
|
|||
Dit lijkt mij een geval van "bevriezing". Is de slang aangesloten die warme lucht aanzuig vanaf de bovenkant van het uitlaatspruitstuk? Werkt het drukklepje (ronde doos aan het einde van het luchtfilter) wel?
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983 |
#6
|
|||
|
|||
Is het probleem opgelost.?
Ik heb nu sinds kort ook dat probleem.! Grt. |