Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-10-2017, 11:51
Roccofella Roccofella is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 8
Default Caddy Mk1 Westy

Hoi allemaal!

Eerst even voorstellen,
Bart
29jaar
woonachtig in Alkmaar

Na jaren alleen maar lezen als voorbereiding op en hulp tijdens mijn project toch maar een thread aangemaakt.

Na een ongeluk op de motor waarna ik niet meer wilde motorrijden was het tijd voor een nieuwe hobby. Oude auto's hebben mij altijd geïnteresseerd en volkswagen was voor mij altijd hét merk.
Na een zoektocht tijdens mijn revalidatie kwam ik uit op een Caddy MK1 en nadat ik weer handgeschakeld mocht autorijden had ik al redelijk snel een basis gevonden waar ik wel vertrouwen in had. Foto's van toen staan op een andere pc dus die volgen nog:



Het smurfen uiterlijk vond ik helemaal niks en het interieur was ook behoorlijk verpest dus complete restauratie zou het worden.

De plannen waren eerst om een 16v op Webers te plaatsen maar na het verkrijgen van een auto van de zaak ging moest mijn scirocco 3 2.0tsi dsg de verkoop in en wilde ik toch een motor die wat geschikter zou zijn voor wat meer gebruik en minder brandstof verbruik.
Dus de 16 klepper weer verkocht en een donor A3 aangeschaft met een 20vt AGU motor.

Na een verhuizing van hobby ruimte heb ik tijdelijk ruimte te veel en probeer ik behoorlijk door te stampen aangezien er ook een oplevering van een nieuwbouwhuis aan zit te komen . Dit zijn een aantal foto's van de afgelopen weken:







Nieuwe dwarsliggers er in



Ik heb het geluk gehad om een repro laadbodem te kunnen bemachtigen:


Deze wordt er na het stralen in gemaakt om in alle hoeken te kunnen komen met stralen en epoxy coating.

Tussen de caddy werkzaamheden door het audi blok uitgebouwd en al wat opgeknapt:



aankomende tijd ga ik mij bezig houden met onderdelen bestellen en een 4link achterophanging met lucht voor bereiden daarnaast moet ik de laatste kit resten nog weg halen uit de motorruimte alvorens de auto naar de straler kan.

Dit was het voor nu even ik hoop snel weer een update te kunnen maken!

Groet!
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2017, 12:41
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Leuk project ga ik volgen!
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2017, 20:34
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 374
Default

Mooi project

Ik ga deze ook zeker volgen
Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2017, 09:27
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Nice !
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2017, 10:47
16-ventiler 16-ventiler is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 368
Send a message via ICQ to 16-ventiler
Default

Mooi! Knap werk ook.
__________________
Gr Arnold

Golf 2 GTI 16v 1986
Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue"
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2017, 19:16
tonnie-89 tonnie-89 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 18
Default

Ziet er goed uit
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2017, 20:10
splituser's Avatar
splituser splituser is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 71
Default

Gaat Wiedijk m stralen ? die heeft ervaring met Caddy s
Reply With Quote
  #8  
Old 02-11-2017, 19:35
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Quote:
Originally Posted by splituser
Gaat Wiedijk m stralen ? die heeft ervaring met Caddy s



Die op de beverkoog is dat?
Reply With Quote
  #9  
Old 03-11-2017, 08:31
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Ja
Reply With Quote
  #10  
Old 03-11-2017, 17:40
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 966
Default

Mooi werk Bart
Reply With Quote
  #11  
Old 03-11-2017, 22:33
Roccofella Roccofella is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 8
Default

Kleine update!

De 4-link ophanging zit er ondertussen onder.

Ik heb een universele set gekocht via Brabant Customs:



Allereerst een tijdje aan het passen meten en schuiven geweest met de stangen
en montage beugels.



Vervolgens de voorste bladveer beugels verwijderd.



De overige kit ga ik er uiteraard nog afhalen voor het stralen.

Eerst de onderste stangen geplaatst



Daarna moesten de voorste montage beugels van de bovenste stangen aangepast worden omdat deze niet knap aan de chassis balken vast te maken waren.







En daarna weer een eeuwigheid meten en passen om de bovenste stangen te plaatsen.

Kost je +- 8 uur maar dan heb je wel wat:



Morgen alleen nog de schokdemper steunen verplaatsen op de as en plaatsen op de dwarsliggers en dan kan alles uit elkaar om de laatste kit te verwijderen.

Binnenkort meer!
Reply With Quote
  #12  
Old 04-11-2017, 10:57
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Gaaf project !
Reply With Quote
  #13  
Old 06-11-2017, 17:30
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Leuk project zo , duur zo`n universele set?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-11-2017, 19:21
Roccofella Roccofella is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 8
Default

Viel erg mee de op maat varianten zijn meer dan het dubbele en hebben een panhard bar.

Deze stang ligt in de lengterichting van de achteras en zorgt er voor dat je as zijwaarts stabiel is. Groot nadeel is dat bij verticale beweging de as zijwaarts mee beweegt en dat je op lucht dus "scheef" kan staan in de laagste stand.

Nadeel van mijn setup is dat er eigenlijk geen ruimte is voor een uitlaat naar achter, ik vind een sidepipe vet dus geen probleem!
Reply With Quote
  #15  
Old 10-11-2017, 12:32
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Leuk, weer een mk1 caddy erbij.
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #16  
Old 11-11-2017, 14:46
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Quote:
Originally Posted by Roccofella
Viel erg mee de op maat varianten zijn meer dan het dubbele en hebben een panhard bar.

Deze stang ligt in de lengterichting van de achteras en zorgt er voor dat je as zijwaarts stabiel is. Groot nadeel is dat bij verticale beweging de as zijwaarts mee beweegt en dat je op lucht dus "scheef" kan staan in de laagste stand.

Nadeel van mijn setup is dat er eigenlijk geen ruimte is voor een uitlaat naar achter, ik vind een sidepipe vet dus geen probleem!




Panhard is goed zelf te maken , dus dat is het probleem niet .
Zijdelingse steun is ook erg fijn om te hebben
Reply With Quote
  #17  
Old 13-11-2017, 10:26
Roccofella Roccofella is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Panhard is goed zelf te maken , dus dat is het probleem niet .
Zijdelingse steun is ook erg fijn om te hebben


Absoluut alles is goed zelf te maken aan 4 link systemen.
Het nadeel wat ik probeerde aan te geven van een Panhard, is dat als je as exact in het midden staat op rij hoogte deze een klein beetje naar links of rechts zal bewegen met inzakken(airride) aangezien de stang niet korter wordt.

Bij mijn setup wordt de as zijdelings stabiel gehouden door de 2 diagonaal geplaatste bovenliggende stangen.
Reply With Quote
  #18  
Old 20-11-2017, 20:24
Roccofella Roccofella is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 8
Default

Even een update want we gaan nog steeds lekker!

De Caddy bleek schade te hebben gehad aan de achterkant:


De bladveren gebruik ik niet maar, ik wil wel met trekhaak gaan rijden dus
deze constructie moet wel stevig zijn:






En op zijn plaats:


Andere kant was nog wel goed maar voor het idee ook vervangen:



Hierna heb ik de achterkant ontdaan van alle kit resten voor zover als
het ging, in vergelijking met Europese golf en Caddy modellen krijg ik
het idee dat de Mexicanen wat scheutiger waren met kit aangezien vlakke plaat bij mij ook met 5mm besmeurt was.

De auto was nu bijna klaar om te stralen, alleen het front moest nog op 2 plekken gelast worden..... Althans dat dacht ik voordat alle plamuur er af was:





Er zat niks anders op dan toch serieus aan pakken.











Met het passen van de grill was het 23:30 en tijd om te stoppen de volgende
dag zou de auto gestraald worden maar nu in ieder geval mét front!

En in de epoxy!





Met de auto weer fris thuis ben ik begonnen om de hydraulische koppeling
van de A3 over te bouwen, ik wil de cilinder niet onder het dashboard omdat ik
liever vloeistof van de rembekrachtiger af leid en op deze manier passen (waarschijnlijk)de originele leidingen maar dat is bijzaak.




Zo ver staan de zaken er ongeveer voor. Wat nog wel een vervelend probleempje is, is dat ik met de verhuizing van loods waarschijnlijk de rembekrachtiger bracket vergeten/verloren ben iemand, enig idee waar te krijgen of ter overname beschikbaar?
Reply With Quote
  #19  
Old 21-11-2017, 08:42
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Ziet er goed uit, ook met het front erin wordt dit een bijzondere uitvoering
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #20  
Old 21-11-2017, 08:55
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Bracket heb ik wel liggen, stuur me maar even een bericht.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum