#1
|
|||
|
|||
Golf 2 TD 60 -> 80pk (SB, Milieu diesel)
Goedemorgen,
Of ik het hier goed plaats, geen idee, dit is mijn eerste post hier. Maar ik heb een vraag betreffende mijn pas aangeschafte 86er Golf 2 1.6TD. De dieselpomp en turbodruk heb ik al iets verhoogd. Maar ik zou graag iets meer pit creëeren. Nu kan ik een IC, dieselpomp en turbo overnemen van een SB (80pk GTD blok als ik het goed begrijp). Mijn vraag is nu: kan ik dit er bij mijn trage roetmonster zo opschroeven, of moeten hier meerdere handelingen voor gedaan worden? Mocht dit wel zo kunnen, heeft hij dan hetzelfde vermogen als een GTD of moet er dan nog wat anders gebeuren? Iemand hier ervaring mee? B.v.d. Met vriendelijke groet, Luuk |
#2
|
||||
|
||||
als het goed is heeft jou 60pk geen lda op de brandstofpomp zitten dus in de toeren mis je dus een brandstoftoevoer verhoging.
de turbo van een sb is de garret t3, daar kan je wel iets meer druk uit pompen. ic heeft altijd iets nut maar dan zou ik persoonlijk eerder richting frontmount ic gaan(sprinter ic voor de radiateur) dat werkt stukken beter. verstuivers zijn als ik het goed zeg van de sb ook net even anders(hogere openingsdruk 155 tov 145) als je de kans krijgt zou ik de pomp en de verstuivers van de sb ook proberen over te nemen. zolang je niet teveel van jou motor gaat eisen blijft die wel heel. heb zelf alles van sb overgezet op een 1.6d, die draait op 1.5bar en blijft nog heel.
__________________
I love it when a car comes together Last edited by darksupra : 18-10-2017 at 16:01. |
#3
|
|||
|
|||
Alles overbouwen kan wel, maar er zijn wel een paar verschillen. Het motorblok van een SB heeft zuigerbodemkoeling wat een 1V niet heeft. Ook is de turbo van een SB watergekoeld en heeft deze een extra waterpompje wat je zeker moet overbouwen. En zoals Darksupra hierboven zegt zit er verschil in injectoren. een gewone diesel heeft verstuivers die openen op 133 bar en een turboversie 155 bar. Wat versnellingsbak betreft heeft een 1V meestal een 4S bak waar de SB een 4T bak heeft die langer is . Kortom? de ombouw is zeker te doen, Maar waarom geen SB volledig overbouwen. Succes
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb net mijn SB uit de auto gedemonteerd wegens ombouw naar tdi . Bij interesse stuur maar een pm.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Is de koudstartverreiking nog goed? Ik heb anders wel interesse in de pomp |
#6
|
|||
|
|||
Koudstartverrijking? De zogenaamde "choke" is een inspruitvervroeging. Geen verrijking. Mocht je nog zo'n losse pomp zoeken, ik heb er verschillende liggen.
|
#7
|
||||
|
||||
iemand hier ooit een 1.6 gtd jr motor, pomp en turbo op een 1v blok (60pk eco diesel) gebouwd? zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden en wat ik moet vernieuwen?
__________________
powered by von Tolhausen |
#8
|
||||
|
||||
Waarom al die moeite doen terwijl je een Golf 3 TDI voor 150 euro koopt en zo alles binnen een halve dag over zet?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#9
|
|||
|
|||
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
wil graag een td houden ook in verband met omkeuren
__________________
powered by von Tolhausen |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, heb een '90er GL en een '91er Pasadena gehad, beiden met SB-blok. Turbo is inderdaad watergekoeld. Hadden in de GL een gereviseerd blok gelegd uit een Passat, echter was dit een 70pk-blok. Mijn garagist moest toen ook alles overbouwen van het defecte SB-blok.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |