#1
|
||||
|
||||
Dennis zijn Transporter T5
Aangezien ik toch al een draadje bij probeer te houden op het weetjewel forum en het hier ook altijd wel gezellig is wilde ik mijn bus ook met de bezoekers van hier delen.
Het was eerst de planning om een Caddy 2 om te bouwen naar VR6. Hier was ik een heel eind mee op weg maar gezien ik mijn eigen ondernemingkje toch wat serieuzer aan wilde pakken toch maar gekozen voor een wat verstandigere keuze qua trekkracht, maximum te trekken gewicht, verbruik en gebruiks gemak. Dus voor een tijd terug maar gestopt met de Caddy en een 174PK 2.5 TDI T5 gekocht. De één vervloekt de T5 met de 2.5, de ander is er weg van, weer iemand vervloekt ook de automaat, de ander wil niet anders. Ik wilde het beide als het even kon. Alleen is het nog de vraag of ik het ga vervloeken of niet meer anders wil. Tot nu toe wil ik niet meer anders.. Even in details.. Het gaat hier om een T5 uit het bouwjaar 2005 met een 2.5 TDI motor met automaat. 247.500 kilometer gelopen. Verlengd, dubbele cabine, lederen interieur enz enz. Zo gekocht.. Meteen de zelfde dag een setje 20 inch 10J brede Azev P velgen opgehaald. Paar weken er na een schroefset en Multivan koplampen gemonteerd. De Azev's waren leuk.. maar net iets te kitscherig naar mijn mening. Dus al is opzoek gegaan naar wat anders. In de tussen tijd ook een setje Projekt Zwo xenon koplampen op de kop getikt en gemonteerd. Maakt het toch net even wat meer af.. Na ff gezocht te hebben dit setje 20 inch 9 en 10,5J brede Eta Beta Venti-R gevonden. Voorzien van goede Hankook banden en schade vrij. In de tussen tijd natuurlijk ook het nodige onderhoud gedaan uit voorzorg. Doe ik altijd standaard bij elke nieuwe auto. Grote beurt, alle vloeistoffen ververst, draagarm rubbers vervangen, kogels vervangen.. De bus ligt nu dan ook zeer strak op de weg. Voor zover het kan bij een bus. De bus is nu wel een heel eind naar mijn zin. Maar in de tussen tijd nog altijd wat kleine dingetjes doen. Achteruit rij camera, audio upgraden, chiptunen, kentekenlijst achterportier spuiten enz enz..
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 Last edited by Dennis-Mash : 02-10-2017 at 22:41. |
#2
|
||||
|
||||
Echt een prachtige bus!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#3
|
||||
|
||||
Super mooie bus
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#4
|
||||
|
||||
Sup er bus Dennis!
|
#5
|
||||
|
||||
Nice, die velgen staan m echt goed!
|
#6
|
||||
|
||||
Heel dik!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#7
|
||||
|
||||
Mooie strakke bus!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#8
|
||||
|
||||
Cool ding😃
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
||||
|
||||
Hele deftige bus Dennis! Super
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#10
|
|||
|
|||
Da’s wel een hele dikke bus zeg!!
(Wat doet zoiets nou in de wegenbelasting voor een particulier?)
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
Dankjewel allemaal. Heel leuk om te lezen.
Jetta mk1 '82, een bus met een gewicht als deze, 2100kg rij klaar, kost je als particulier maar liefst €506 per kwartaal. Totaal van de zotte natuurlijk. Ik rij de bus dan ook zakelijk in combinatie met een sluitende km registratie waardoor ik onder de bijtelling uit kom. Wat je als particulier betaald per kwartaal betaal je zakelijk om en nabij in één jaar. Ik betaal namelijk zo min mogelijk belasting als mogelijk. Zo hebben ze het er zelf naar gemaakt hier in NL.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 Last edited by Dennis-Mash : 03-10-2017 at 22:05. |
#12
|
||||
|
||||
Zo, dik ding hoor! Ik ga later vanochtend een 130pk versie van de 2.5 met automaat proberen. Ben benieuwd. 174 is natuurlijk wel leuker.
Overigens, om je belastingverhaal aan te vullen, als je een eenmanszaak hebt dan mag je de bus prive in eigendom hebben en toch grijs kenteken betalen aan de Belastingdienst (als je maar minimaal 10% van je kilometers zakelijk rijdt). Dan kun je jezelf 19ct per kilometer uitkeren en hoef je de bus niet bij te tellen. |
#13
|
|||
|
|||
Mooie bus!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Precies wat ik dus doe. De 130PK versies lopen ook zeer mooi. En als ze gechipt worden zeker niet trager als een 174PK. Chrisjuh, bedankt!
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |
#15
|
|||
|
|||
Bedankt voor de uitleg, vind zo’n bus wel gaaf/funtioneel maar niet voor dat soort bedragen
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#16
|
|||
|
|||
Dikke bus 👍🏻 Ga je de caddy nog afmaken?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Erg mooie bus heb je trouwens! Vooral de Eta Beta velgen maken hem af Wij hebben een T5 130 pk met handbak. Is origineel een Caravelle, die nu een dubbele cabine heeft. Bus heeft nu 268d gelopen. Gechipt, roetfilter en egr verwijdert. Loopt als een trein. Ook hebben wij de motor voorverwarmer omgebouwd tot standkachel. Dat is redelijk eenvoudige als je t5 is uitgerust met een webasto motor voorverwarmer. Er zit dan een sticker van webasto in je linker deur en achter je tankklepje nog een.
__________________
Gr Arnold Golf 2 GTI 16v 1986 Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue" |
#18
|
||||
|
||||
Gaaf zo met die velgen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#19
|
|||
|
|||
Netjes Dennis!
|
#20
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
vwjohnny, Het Caddy project ben ik mee gestopt. Een Transporter was simpel weg veel interessanter en efficienter naar verloop van tijd. 16-ventiler, de 130pk varianten zijn ook zeker niet verkeerd nadat ze gechipt zijn. Heb met een dergelijke bus ook proefreden en dat ging zeker net zo vlot of nog vlotter. Een motorvoorverwarmer heeft mijn T5 niet. Standkachel ook niet helaas.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 |