#1
|
|||
|
|||
Wat aankooptips en info over de Sharan
Hoi.
Ik ben aan het nadenken over een vw sharan voor de toekomst. Ben nog niet daadwerkelijk aan kopen toe. Maar kijk wel vaak al op de 2ehands sites wat er te krijgen is. Ik kijk naar de facelift modellen vanaf 2002 met nieuwere 110pk diesel en 1 versnelling meer (dacht ik gelezen te hebben). Waarschijnlijk iets met rond de 2 tot 2,5 ton erop. Ik heb wat gezocht naar informatie, maar vind veel verschillende dingen die elke auto wel kan hebben. Enige concrete ding wat iedereen zegt is dat draadbreuken een ding is met deze autos. is dat zo? En wat is er nog meer te verwachten? Ik heb niks tegen schakelen, maar rij echt heel veel kilometers en heb denk ik liever nu een automaat met een volgende auto. Welke automaat bak heeft de sharan precies? En is dit een goeie? Ik las veel over automaatproblemen met passaten uit hetzelfde jaartal. Ik wil er ook af en toe een tandemasser mee gaan trekken. Dus waar moet ik op letten bij de auto zelf? Wat gaat altijd stuk? kost veel? Typische roestplekken? Geldt dit ook 1op1 voor een alhambra of ford? Of is er verschil tussen de autos. Bedankt!! |
#2
|
||||
|
||||
Zijn dure auto's in reparaties. Heb een 1.8T sport gehad.
Draadbreuken, versnellingsbak uitgaande as bijrijderskant. Veren achter breken. Vreemde elektrische storingen. Je airco/clima doet het niet. Dan is het probleem de verwarmde ruitensproeierkopjes. Ja heel bizar. Maar het rijdt prima verder, veel plezier van gehad. Bij 2ton ingeruild want toen kwamen er echt kosten aan. Schokbrekers, weer remmen en banden (busje banden met loadindex) de gehele uitlaat dat soort dingen. Ben je zo 2500euro verder. Paar adviezen: Wordt vrienden met een Seat monteur Wordt lid van het Duitse forum voor de Galaxy/Alhambra/Sharan Wordt zuinig, want het geld zul je nog hard nodig hebben om het ding rijdend te houden. Oja een automaat = rennen voor je leven.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dit verhaal kan ik bevestigen aan de werkplaats kant (Serviceadviseur). Ik heb bij en SEAT Dealer gewerkt waar wij tevens een Volkswagen Servicepunt waren. Bijna elke keer als er een Sharan of Alhambra de brug op ging, was het weer raak en kwam er minimaal €1000,- aan onderhoud en reparaties uitrollen. Weet dus waar je aan begint! Dit zijn rekeningen/verhalen van frisse diesels met 179.000 op de teller, maar ook benzine versies waar al ruim 290.000 op de teller is gezet. Ze vreten tevens ook steekassen. Elke 50/60.000 kilometer ben je wel aan de beurt. Ik zou liever een Transporter of Caddy Life gaan, dan voor een Sharan of Alhambra. |
#4
|
|||
|
|||
Hahaha Ok. Heel erg bedankt voor de info!
Ik heb ondertussen een avondje besteed aan het zoeken naar verdere meningen en reacties over de sharan. En inderdaad alles wat jullie al zeggen komst steeds weer terug. Met dat soort kosten in het verschiet ga ik zeker weten naar wat anders kijken. Ben niet zo'n masochist op dat vlak Wel beetje spijtig! Want het leek me wel een lekkere ruime en zuinige auto. Een transporter, t4 ofzo lijkt me ook wel iets. Maar die zijn helaas weer niet zo zuinig denk ik. Welke motor is daar het beste in? Eventueel weer met automaat? Hoef niet snel te rijden, maar wel relaxed en zuinig. |
#5
|
||||
|
||||
Nog een keer voor de duidelijkheid.
Automaat in Sharan, Alhambra, Corrado en zeker de T4 = heel heeeeeel heeeeel hard wegrennen!!! Ook niet gratis meenemen. Staan laten. Echt niet doen!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#6
|
||||
|
||||
T4 102pk 2.5 TDI handbak. Als onderhoud altijd netjes gedaan is dan heb je een uiterst betrouwbare bus. Liefst eentje van 2001-2003 dat aller laatste.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
|||
|
|||
Ok. Dat is duidelijk! Ik vergeet de automaat.
En de 102 pk is de meest gewilde. Dat dacht ik al aan de prijzen te zien. Het valt me op dat de t4 maar met vrij kleine vermogens is geleverd. De meest aangeboden is de 2.4 met 55kw. vrij weinig voor een 1600kilo bus die vaak aanhangers trekt. Ik hoorde van een kennis dat de 102 pk vrijwel dezelfde is als die in de audi a6 en volvo geleverd is met 140pk. Is dat zo? |
#8
|
|||
|
|||
Oke. De lpg volvo 850 heeft een klep opgegeten en is nu een 4cilinder. Dus moeten echt iets anders.
Ben dus nu naar een passat aan het kijken. Van 1994 tot 2004. Het gaat me maar om paar dingen. Climatronic, combi, cruise control en redelijke kmstand. Welke 1.9 tdi wil je nou precies hebben? Ik doe niet meer aan topsnelheden. Hooguit af en toe een klein stoplicht sprintje. Maar Ik wil voornamelijk lange afstand zuinigheid en betrouwbaarheid. Ik las dat de 110pk het zuinigst is. Is er nog voordeel met de nieuwere pd motoren? Ik ken de 6 bak uit de audi a6. Vond er weinig voordeel aan als je rond de 120 rijdt. Ik wil ook af en toe comfortabel een 1500kilo aanhanger kunnen trekken trouwens. |
#9
|
|||
|
|||
ben een nieuw topic begonnen bij passat voor de duidelikjheid
|