#1
|
|||
|
|||
vraag over lekkage
Ik heb de laatste tijd de ruimte onder de auto vol water. Als dat lang genoeg door regenval blijft volstromen komt het op een gegeven moment zo hoog dat het bij het schutbord de cabine in loopt. Hebben jullie enig idee waar dit water vandaan kan komen?
Let op: De cabine komt normaal geen water in. Puur de ruimte onder de auto loopt vol zonder dat daar binnenin de auto iets van zichtbaar is. Hieronder fotos van waar het dan uitloopt. Iemand een goed idee waar dit vandaan kan komen? Last edited by Lucasmolen : 15-09-2017 at 18:27. |
#2
|
|||
|
|||
Het zou kunnen dat er water naar binnenkomt bij het gedeelte waar de aandrijfas door de carrosserie gaat of misschien is er een plug of rubber in het brandschot kapot of weg
Als je op deze foto kijkt zie je het ronde gat waar de aandrijfas doorheen gaat en daar vlakbij zit een gat in de carrosserie misschien dat er daar water binnen komt |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reactie! Daar had ik zelf nog geen gat ontdekt, maar de wielkuipen en t deel er omheen zijn ook moeilijk smerig. Je bedoeld het gat op de foto dat rechtsonder de opening voor de stuurkolom zit toch? Kan de plaats waar de assen er doorheen gaan ook mogelijkde oorzaak zijn? Of is dat geen gepuntlast deel? Last edited by Lucasmolen : 16-09-2017 at 12:52. |
#4
|
|||
|
|||
Idd dat gat
Er zit ook nog een gat onder de bevestigingsplaats van de triangel ( waar je de bout van de wishbone doorheen doet ,en dan net daar onder) daar komen 3 stukken bij elkaar en dat is meestal open Het gat dat voor de stuurinrichting is idd gepuntlast maar ik denk niet dat dat het probleem is |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt niet heel toevallig ergens een foto van wat je bedoeld of wel? Ik kan zo niet helemaal bedenken welke plaats je bedoeld. Ik waardeer je input heel erg, ik zal komende week de locaties checken als ik de mogelijkheid heb. |
#6
|
|||
|
|||
Hallo,
water komt via het rooster in de motorkap, in de watervangbak terecht. Dat water loopt wordt uit de de watervangbak afgevoerd via de rubberen afvoerpijpjes (links en rechts). Hett water komt vervolgens op wat in VW duits de "Quertraeger" wordt genoemd. Dat is het onderste stuk van het schutbord, samen met het deel waar de spoorstangen van het stuurhuis doorheen gaan. Hier zie je een afbeelding: Op de plek waar de stuurstang door de carrosserie gaat, zie je in het metaal daarboven, een zwarte rubberen dop en iets meer richting het schutbord een beige-kleurig stuk spons. Deze twee (of een ervan) gaten zijn bij jouw waarschijnlijk niet afgedicht. Daardoor loopt water in de holle ruimte tussen schutbord (binnen in de wagen) en de "Quertraeger" en zoekt zich vervolgens een uitweg. De twee gaten zijn af fabriek afgedicht. Controleer of ze noch dicht zijn. Links en rechts! M.vr.gr. Erik |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat kan ik wel maken maar de auto is nu niet thuis dus dat wordt eind deze week Ik denk dat de optie van emu idd een logischere verklaring is aangezien op zijn manier meer water binnenkomt dan mijn manier |
#8
|
|||
|
|||
Ik wil jullie beide enorm bedanken voor jullie hulp. Ik heb het lek gevonden en ik verwacht dat het nu eindelijk opgelost is. Bij mij zat er alleen een gat aan de passagierskant en was dezelfde locatie aan de andere kant wel dicht. Wellicht dat hier verschil in zit in de verschillende types? Er zijn meer verschillen in de gaten e.d. van de foto van je en mijn wagen. Het is een 1100cc dus misschien dat daar andere gaten in zitten
|