#1
|
|||
|
|||
Golf 3 cabrio valt soms uit
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn golf 3 cabrio uit 1994. Het begon met het steeds uit vallen van de auto en vervolgens niet meer willen starten. Na een paar keer sleutel gedraaid te hebben en toch eigenwijs blijven starten, wou de auto wel weer starten en dan was er weer niks aan de hand. Nu heb ik laatst al een keer een nieuwe verdeler met rotor en contact puntjes er oo gezet, maar het probleem bleef. Ik heb toen ook de Brandstofpomp gecontroleerd maar deze draaide gewoon en kreeg ook brandstof voor bij de carburateur. Het gaskleppenhuis was wel vies maar heb deze er af gehaald en goed gereinigd. Nu laatst had ik het weer , maar toen wilde de auto wel starten maar kon het niet. Deze keer kreeg ik geen brandstof meer voor en na inspectie van de brandstof pomp kwam ik er achter dat deze ook niet meer draaide. Heb de auto later die dag afgesleept en voor de deur neer gezet. Eigenwijs dat ik ben probeer ik de volgende dag de auto te starten en tot mijn grote verbazing..... starten en lopen! Ik heb toch maar een andere brandstof pomp gezocht en deze naderhand in gebouwd. Dit gedaan omdat ik op Het forum wel eens gelezen had dat het membraan kon blijven hangen waardoor de pomp het soms wel en soms niet doet. Nu de andere Brandstofpomp er in zit, dacht ik een proefrit te maken. Bij het rode stoplicht waar ik stond te wachten, viel in eens de auto weer uit en wou niet meer starten. Als ik de auto dan weer op contact zette, hoorde ik dat de Brandstofpomp weer niet draaide. Na meerdere malen aan de sleutel te draaien hoorde ik plots dat de Brandstofpomp weer draaide en starte de auto natuurlijk weer! Hierdoor ook het Brandstofpomp relais vervangen en dacht dat het probleem op gelost was. maar helaas vandaag weer een auto die niet starte. En weer door herhaaldelijk de sleutel oo contact te zetten en van contact af te halen , draaide de pomp weer en starte de auto weer. Weet iemand misschien wat het probleem nog meer zou kunnen zijn want ik weet het even niet meer. Motorisch is het een fantastisch blok en als die rijd gaat het ook als een speer. Alle suggesties zijn welkom |
#2
|
|||
|
|||
Wat voor motor hebben we het hier over?
Ik heb precies hetzelfde euvel gehad met onze vento. Kijk even op je zekeringkast naar, ik meen relais nummer 30 zo uit m'n hoofd. Hiervan wil het soldeer wel eens van loslaten van de contacten aan de achterzijde. Dit relalis stuurt ook je brandstofpomp aan bij het op contact zetten. Dit was bij mij het probleem, nog belangrijker ik had exact dezelfde symthomen. Edit; relais met nummer 30 is degene die je moet hebben.
__________________
Caddy mk1 Last edited by golf mk2 90 : 24-07-2017 at 18:00. |
#3
|
||||
|
||||
Is het misschien geen massa probleem?
ECU schakelt de pomp via de massa en als er een massapunt niet goed is zou dit ook voor bovenstaande problemen kunnen zorgen. Alleen het verhaal van de contact punten snap ik niet helemaal, die zitten niet op deze modellen. Maar misschien bedoel jij er een ander onderdeel mee? Hall gever of bobine misschien? |
#4
|
|||
|
|||
Relais 30 of slechte massa
__________________
Golf MK3 Vento Golf MK3 cabrio Passat 2.0 Vento GL |
#5
|
||||
|
||||
Heb een vergelijkbaar probleem maar bij doet se kmklok en toerenteller het sons niet. Wil zeggen naar een langere stilstand doen ze het ... alas ikstart de motor uit zet en weer start doen ze het niet meer.
Heeft iemand een overzicht van alle massapunten die relevant zijn van de cabrio 4? Alvast bedankt Gr. Helge
__________________
Polo 6N 1997 Open air - Sachs Racing onderstel 15" BBS - G60 remmen voor/ GTI achter - 1.9 AFN TDI 143PS - 02A CYP bak (te kort!) - Interieur: full Gti Polo6N Gti 1998 - on Air - 17" - black |