#1
|
|||
|
|||
Golf lastig in eerste versnelling
Hallo,
Nieuw op dit forum. Wij hebben een golf 3 uit 1995 met een 1.8 90pk motor. Sinds kort schakelt hij slecht in zijn eerste versnelling. Gister hebben we de Omkeeras vervangen, maar dat heeft nog niet het gewenste resultaat. Weet iemand waar we nog naar zouden kunnen kijken? Alvast bedankt!! |
#2
|
||||
|
||||
Zoek naar dieselgeek op het net, daar kun je oplossingen zien.....
__________________
Polo 6N 1997 Open air - Sachs Racing onderstel 15" BBS - G60 remmen voor/ GTI achter - 1.9 AFN TDI 143PS - 02A CYP bak (te kort!) - Interieur: full Gti Polo6N Gti 1998 - on Air - 17" - black |
#3
|
||||
|
||||
het is zo te lezen waarschijnlijk een stang geschakelde bak, daarbij kan je onder de auto de schakel stang losdraaien en een stukje verzetten naar links of rechts, dat weet ik zo even niet meer.
maar op die manier krijg je meer slag om het goed in zn 1 te krijgen. |
#4
|
||||
|
||||
Dieselgeek
__________________
Polo 6N 1997 Open air - Sachs Racing onderstel 15" BBS - G60 remmen voor/ GTI achter - 1.9 AFN TDI 143PS - 02A CYP bak (te kort!) - Interieur: full Gti Polo6N Gti 1998 - on Air - 17" - black |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Topic starter heeft een 1.8 uit 1995, daar zit geen kabelbak achter. |
#6
|
||||
|
||||
Ik gok het op je koppelingskabel. Als die wat opgerekt is dan ontkoppelt hij niet volledig meer.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#7
|
|||
|
|||
Dank voor jullie meedenken.
Deze golf heeft geen kabels, maar stangen. De slag lijkt ook gewoon goed, maar bij het inschakelen van de eerste versnelling, lijkt er een blokkade te zitten. Als die weg is dan schakelt hij prima in zijn 1. Soms lijkt die blokkade er te zitten, op andere momenten weer niet. De andere versnellingen incl de achteruit hebben hier geen last van..... |
#8
|
||||
|
||||
Koppelingskabel heb je wel. Vervang die maar.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#9
|
|||
|
|||
Hierbij 2 foto's van de koppelingskabel van de Golf. Hij lijkt bij intrappen niet verder omhoog te kunnen. Is deze stand de hoogste of gaat hij met nieuwe kabel hoger? |
#10
|
||||
|
||||
Ja, ik denk haast dat je kabel aan vervanging toe is. Je hebt een zelfstellende kabel. Je kunt als oplossing om te proberen of dat het probleem is de kabel aan de onderkant wat opvullen. Of de kabel moet wat omhoog, of je moet hem opvullen bij het uiteinde van de kabel zodat de ruststand van die arm wat hoger zit. Let op; 2mm kan al een enorm verschil maken.
Succes!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#11
|
||||
|
||||
Yep missed that
__________________
Polo 6N 1997 Open air - Sachs Racing onderstel 15" BBS - G60 remmen voor/ GTI achter - 1.9 AFN TDI 143PS - 02A CYP bak (te kort!) - Interieur: full Gti Polo6N Gti 1998 - on Air - 17" - black |
#12
|
||||
|
||||
Of je drukgroep is niet super meer?
Of je koppelingsplaat plakt? Beide keren wil hij dan ook lastig in de 1 en kraakt in de achteruit. |
#13
|
|||
|
|||
Hi Roy,
Ik heb gister een ringetje onder het uiteinde van de kabel gedaan en hij leek beter te schakelen. Ik heb echter het idee dat na een tijdje rijden (30 min) de versnelling alsnog slecht in te schakelen is.... Ik heb wel alvast een kabel besteld, zodat ik zeker ben dat dat het niet kan zijn;-) |