#1
|
||||
|
||||
Motorschade na 'sjoemel'-update
Een week na de dieselupdate van onze Caddy 1.6tdi (2013) is de motor ermee gestopt. Volgens de dealer 1 verstuiver kapot, kosten 950 euro. De auto heeft 90.000 gelopen en is volledig dealer onderhouden.
Volgens de dealer heeft het niks met de update te maken. Als ik de verhalen op internet lees is dit pas het begin. Ik ben vooral bang voor meer schade aan bijvoorbeeld verstuivers + EGR enz enz. Zijn er mensen die ervaring hebben met schade/problemen na de update? Groet, Thomas
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |
#2
|
||||
|
||||
Die verstuivers gaan wel vaker stuk, ook toen het hele dieselschandaal nog niet bekend was.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
Er is één specifieke motorcode bij de 1.6 tdi die problemen geeft. Ben even kwijt welke code dit is.
Euvel zoals jij omschrijft is idd het probleem. Zijn motoren bij die helemaal kapotgaan. De diesel verdund dan de olie. Hierdoor onstaat dan grenssmering. Helaas heeft het niets met de milieu update te maken.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#4
|
|||
|
|||
EGR problemen komen vaker voor na de actie '23R7 ' voor de nox hoor. Blijkbaar is de nieuwe software beter in het vroegtijdig detecteren van een egr- Koeler problemen.
Over verstuivers is mij niet bekend. Maar ze durven inderdaad wel kapot gaan. Het zou dus kunnen zijn dat dit om puur toeval gaat |
#5
|
||||
|
||||
Collega had hetzelfde met zijn Caddy, zelfde motor. Die van hem was net over de ton heen.
Ik denk dat het stom toeval is. |