#1
|
|||
|
|||
Polo86 engineswap afh
Hallo heeft iemand dit al gedaan. Mijn vraag is passen motorsteunen enz
|
#2
|
||||
|
||||
nog niet met een afh gedaan wel met een aee en is qua motorsteunen hetzelfde verhaal, gewoon de motorsteun van een 86c overzetten op je afh blok en de baksteunen over zetten van ja 86c
|
#3
|
|||
|
|||
idd steun alternator overzetten en die van de bak. Ook 4bak of 5 bak van de polo nemen met correcte steun. Informeer je goed want er komt een hele boel bij kijken
__________________
Polo 1f '79 (project) Audi a4 b7 (daily) |
#4
|
|||
|
|||
Ik ben nog volop met deze swap bezig. Als er nog vragen zijn waar ik u mee kan helpen, stel ze gerust
__________________
Polo 1f '79 (project) Audi a4 b7 (daily) |
#5
|
|||
|
|||
Hallo. Zit je toevallig niet op Facebook. ? Dus bij deze heb ik een afh op t oog die ik normaal binne de maand zal hebben. Deze wil ik stappen in mijn polo86. Dus als ik goed lees is gewoon motorsteunen van mijn blok uit polo86 overbouwen op afh blok. Die blok die ik weet liggen is met KMS. Dus ivm electronica zal ik niet veel problemen hebben
|
#6
|
||||
|
||||
Ik ben sinds kort in het bezit van een Polo 1.3I coupe van het bouwjaar 1994. Ik ben daarom nog niet zo thuis in welke motoren er in geplaatst zouden kunnen worden. Ik zou graag een 1.6 in de polo leggen welke motor komt daarvoor in aanmerking? Welke motorcodes zouden een optie kunnen zijn?
alvast bedankt voor de tips. |
#7
|
||||
|
||||
Volgens mij de 1.6 8V AEE. Toch 75PK.
|
#8
|
||||
|
||||
Let daarbij wel op: de AEE is in meerdere vormen geleverd, je moet de versie met de startmotor achterop hebben (uit Polo). Uit Golf III past niet...
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
@Steefke
In volgorde: ABU -> 1.6 versie van je huidige blok, monopoint (waterpomp als spanrol voor de riem) Klepdeksel hetzelfde als huidige blok AEA -> 1.6 monopoint van het nieuwe type (extra spanrol voor de riem) Klepdeksel anders + gaskabel over klepdeksel Ook kenmerkend bij polo's is dat de luchtfilterbak met klemmen te openen is. AEE -> 1.6 multipoint van het nieuwe type (extra spanrol voor de riem) Klepdeksel anders Alle 3 hebben ze 75pk. Maar het koppel en het verbruik verschilt. Qua elektronica lijken ABU en AEA het meest op je huidige blok. Eventueel zouden ze zelfs op je huidige kabelboom kunnen draaien, maar dan moet je een aanpassing doen aan het gasklephuis van die motoren. (deze draaien namelijk op een verbeterde versie van hetzelfde injectiesysteem) Wat je ook nog kan doen is een 1.6 16v er in zetten. Maar dan heb je sowieso extra werk. De versie van AEE met de startmotor achterop is ook in golf geleverd. En die met voorop ook in polo (sedan en variant) Je moet dus zoals aangegeven door Oudelut de versie met de startmotor achterop hebben. Deze 1.6 blokken (vooral de AEE) kun je ook vinden in seat cordoba/inca en skoda felicia. Sporadisch kom je ze ook in seat inca en vw caddy van dezelfde bouwjaren. Maar hierbij is de kans op de verkeerde positie van de startmotor des te groter.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#10
|
|||
|
|||
Zoals the maxx hierboven zegt is het de "makkelijkste" een 1.6 8v. De gti motor uit een 6n is zowat de zwaarste upgrade voor de polo zonder slijpwerk weliswaar. Ook een g40 is wel een degelijke motor om eens over na te denken. Waar je veel kan terug vinden is op het poloforum g40.nl
__________________
Polo 1f '79 (project) Audi a4 b7 (daily) |