#1
|
|||
|
|||
Weber carburateur
Ik ben dus van plan om een weber carbu aan te schaffen. Iemand ervaringen mee en is het een gemakkelijke carbu om te monteren en af te stellen? En op wat moet ik letten bij aankoop? Is voor een 1.8 motor. Heb er eentje op ebay gevonden voor een schappelijke prijs. http://m.ebay.co.uk/itm/15136522467...1&ul_noapp=true
|
#2
|
||||
|
||||
Ik heb ervaring met de DMTL op een 1.6 (zelfde carb, maar andere sproeierbezetting) en ik ben er nog steeds fan van. Heb er veel plezier van gehad.
Even zorgen dat je een nieuwe voetpakking monteert en de carb vindt het fijn als je er een K&N openfilter op monteert. Succes!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
handchoke?? is het niet makkelijker om direct ook een automatische choke te gebruiken?
bij mijn fords rijd ik allemaal met webers en vind die met de choke op het water toch wel makkelijk. voor het starten even halfgas indrukken zodat de choke kleppen sluiten. daarna starten. wil je de choke af, ff halfgas drukken als de motor draait en ze staan open. ik gebruik de webers: 32/32DGV op mijn escort 1.3GT 32/36DGAV op mijn 2.0S 4cyl 38/38EGAS op mijn 3.0S V6 afstellen is echt peanuts, bij mijn modellen is het de mengselschroef indraaien en dan 2.5toeren terug draaien. dan de stationair schroef bijregelen zodat die mooi 800rpm draait. daarna mengelschroef indraaien tot die terugvalt in toeren en weer uitdraaien tot de motor weer vlot draait. als je de motor heb aangepast (bv k&n filter, spaghetti uitlaten, open dempers, andere nokkenas,...) moet je de mengselschroef wat uitdraaien. het extreemste bij mij was 11.5toeren uitdraaien maar die ford ging wel als de brandweer toen. lekker leuk geroffel in de uitlaat als je aan het afremmen bent op de motor, en knallen bij het schakelen en afstelprocedure zal er wel bijzitten voor dat model carbu, of vind je wel online. weber vind ik één van de gemakkelijkste om aan te werken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 02-01-2017 at 10:00. |
#4
|
|||
|
|||
ik zelf heb een weber 32/34 dtml geplaatst in mijn golf 1 cabrio bwj 1992 , heb deze nieuw gekocht 455 euro , had 1 gevonden 2de hands voor 300 euro , maar heb toch geopteerd voor een nieuwe
|
#5
|
|||
|
|||
vandaag ook zo een weber geplaatst op mijn 91er cabrio. 10 jaar in de stalling gestaan, natuurlijk met die pierburg niet meer in orde te krijgen. Had ook ene besteld op ebay. Gisteren op de keukentafel steunen en dergelijke afgemonteerd en vandaag op minder dan een uur gemonteerd, afgesteld en wat proefgereden. Moet zeggen dat hij echt draait als een zonnetje. Had dit in den tijd al moeten gedaan hebben. Heb die wagen nieuw gekocht toen en eigenlijk altijd problemen gehad met die pierburg. Ik kan het alleen maar aanraden.
|
#6
|
|||
|
|||
Andere optie is de Pierburg door DragonGr Dragon te laten reinigen en afstellen. Wel voetpakking vernieuwen.
|
#7
|
||||
|
||||
voor een auto die veel gestalt wordt (oldtimer) zou ik toch niet met pierburg blijven sukkelen. 1 investering in een weber en je rijd 20jaar zonder zorgen.
in mijn escort heb ik een 1.3GT motor uit 1969 gemonteerd. die motor lag al 10jaar bij iemand in de garage op een pallet. die had hem van iemand gekocht waar de motor ook al 5jaar ergens in een hoekje stond. motor in de escort gelegd, brandstof aangesloten, olie ververst en rijd gewoon. minimum 15jaar stilstand gehad. ik rijd al een jaar of 5-6met die auto en heb nog NIKS afgesteld aan de carbu al kan die het wel eens gebruiken (aangezien die nog altijd rijd, blijft dat reviseren uitgesteld)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#8
|
||||
|
||||
100% goed zo'n weber , is er speciaal voor gemaakt en alleen maar goede dingen over gehoord/gelezen.
Zelf had ik een ford carb erop gemaakt , werkte ook erg betrouwbaar en met automatische choke. Maar dan moet je zelf wat maken. |
#9
|
|||
|
|||
[QUOTE=fcapri]voor een auto die veel gestalt wordt (oldtimer) zou ik toch niet met pierburg blijven sukkelen. 1 investering in een weber en je rijd 20jaar zonder zorgen.
was ook mijn gedacht. Je kan die pierburg wel laten reviseren maar dan ben je binnen dit en 2 jaar terug op de sukkel. Toen ik mijn cabrio in den tijd nieuw had gekocht stond ik gemiddeld 1x per jaar in de garage voor problemen met de carbu. En toen reed ik nog dagelijks met die wagen. Ik kan mij voorstellen dat je bij een wagen die maar af en toe rijdt nog sneller problemen krijgt. |
#10
|
||||
|
||||
De weber is zeker een fijne carburateur, maar zorg dan ook dat je bijvoorbeeld je spruitstukpakking en voetpakking ook vervangt. De Pierburg is zeer gevoelig voor valse lucht e.d., en het zou zonde zijn dat je een weber koopt en dan erachter komt dat ie rot loopt door een kapotte pakking.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#11
|
|||
|
|||
Dus dan eigelijk een nieuwe flens ( voetpakking ) steken dan da omzet stuk derop van weber en dan zo een pakking dat in die set bijgeleverd zit? Of heb ik het mis?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Koop een nieuwe voetpakking, monteer deze en monteer het voetstuk van de Weber op de voetpakking. De meegeleverde pakking in de weber kit gaat dan weer tussen dit voetstuk en de carburateur. Maar probeer uit te vinden wat het probleem is voordat je de carburateur aanschaft.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |