|
|||
|
|||
koelsysteem lampje blijft knipperen
yo gasten
het rode koelsysteem lampje op mijn dashboard blijft knipperen als de auto is gestart.soms gaat hij dan weer uit na een tijdje maar meestal niet. ik heb de sensoren op het thermostaat huis al vervangen en ook heb ik nieuwen stekkertje aan de kables gemaakt. de sensor in men radiator is ook vervangen. iemand eenig idee wat ik nog kan controleren want in ben einden raad |
|
|||
|
|||
Hmm. Klinkt als een los contactje achter de tellerbak of iets dergelijks. Je vloeistof is wel op peil?
|
|
|||
|
|||
Sensor op het expansievat?
|
|
|||
|
|||
Hier precies hetzelfde... Rijd er al het hele jaar mee rond en volgens de vorige eigenaar was dat in de jaren ervoor ook al zo. Ook hier allerlei sensoren al vervangen etc.
|
||||
|
||||
Ik zit met het zelfde probleem sinds ik mijn teller bak heb vervangen voor eentje met toerenteller. Dus ik weet dat het waarschijnlijk aan de teller bak ligt. Bij mij knippert die even als je hem op contact zet zoals het hoort. Maar hij begint ook willekeurig kort te knipperen tijdens het rijden en zodra die op de 90 graden is blijft hij uit.
|
||||
|
||||
is de spanningsregelaar achterop nog in orde?
er zit zo een klein blokje op met 3 pinnetjes, die maakt een stabiele spanning voor de brandstof en temperatuurmeter
|
|||
|
|||
relais 43
|
|
||||
|
||||
waar zit die precies? Linksonder het dashboard bij de zekeringen ?
|
|||
|
|||
Quote:
Jep bovenop de zekeringkast |
|
||||
|
||||
En, is het opgelost door het relais te vervangen? De mijne heeft ook last van een lampje met eigen leven....
|
|
||||
|
||||
Nog niet geprobeerd hij doet het maar af en toe. Ik heb er geen last van in principe.
|
|||
|
|||
iemand eenig idee waar je deze relai kan kopen? heb namelijk nogsteeds het zelfde probleem
|
|
|||
|
|||
Heb ik wel ergens liggen denk ik
Had laatst nog iemand hier die ook dat probleem had,na zoeken was het de stekker op de sensor van het expansievat Deze was wat uitgelummeld en met erop drukken kwamen de stekkertjes omhoog in het wit plastic omhulsel. Zodoende maakte deze geen goed contact |
|
|||
|
|||
Quote:
heb uberhaupt geen sensor op het vat zitten |
|
||||
|
||||
Bij de T4 van mijn schoonvader was destijds het contact op de printplaat van de tellerbak verrot.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dan gaat die alleen branden bij te hoge koelwater temperatuur Storing in de tellerbak of bekabeling |