#1
|
|||
|
|||
elektronische stuur bekrachtiging in mk2!?
Wie o wie heeft dit wel is gemaakt.
Met bijv een stuurhuis uit een opel corsa Of agila? Die van een corsa schijnen vaak stuk te gaan. Ik wil dit in mijn mk2 maken. Vandaar deze vraag vr gr stefan
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#2
|
||||
|
||||
Met het risico iets totaal onbenulligs te zeggen; heb je wel eens gekeken hoeveel bar/psi je banden aankunnen? Ik zeg het omdat ik nu al drie jaar met een Lupo 3L zonder stuurbekrachtiging rij en ik gewoon aan hoe soepel ik 'm ingeparkeerd krijg merk dat er een beetje lucht bij mag of juist niet.
Als ze lekker op spanning zijn mis ik het echt absoluut niet... |
#3
|
|||
|
|||
Weet inderdaad banden goed hard op pompt dat makkelijker stuurd maar dat rijd voor geen meter. En met 3 bar+ en +- 280pk lijkt me dat geen juiste optie.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#4
|
|||
|
|||
Waarom geen normale hydraulische bekrachtiging?
Golf heeft niet bijster veel ruimte rond stuurkolom en inbouwen zal dan ook niet heel makkelijk zijn. Als je op de motor geen ruimte hebt voor een stuurpomp zou je eens naar de pomp van een saxo moeten kijken. Bepaalde types hebben een elektro-hydraulische pomp en die kun je monteren waar het jou uitkomt. |
#5
|
|||
|
|||
Jongens ik vraag elektronisch stuurhuis of daar ervaring mee is. Hydraulisch of banden op pompen had ik zelf ook kunnen bedenken. En ook al vaak opgebouwd. In dit geval geen optie.
Dit is niet om te katten en waardeer jullie mee denken. Maar moet gewoon elektronisch stuur huis worden ivm bekrachtiging op snelheid signaal.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#6
|
||||
|
||||
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#7
|
||||
|
||||
Een kennis van mij rijd met een T2a met hydraulisch stuurhuis en een pomp van een Saxo en volgens hem is die bekrachtiging ook snelheidsafhankelijk. Hoe meer kracht er gezet wordt (bij bv inparkeren), hoe harder de pomp gaat draaien en op de snelweg heeft hij nagenoeg geen bekrachtiging.
__________________
Alain Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Zo is het ook bij de voormalige race Saxo's. |
#9
|
|||
|
|||
Opel heeft dit ook op de oudere Astra G modellen: electrisch-hydraulisch. De pomp van de Toyota MR2 kun je daar ook voor gebruiken. Beiden kun je voorzien van het VSS signaal voor de snelheids afhankelijke kracht.
Maar een volledig electrische pomp op de stuurpen van een Saxo of Agila werken prima voor een lichtere auto met niet al te brede banden.. |
#10
|
||||
|
||||
Kijk hier eens => http://www.volksforum.com/forum/sho...26&page=2&pp=20
Project van Fauzzi maar is nooit afgewerkt, hij had een elektrische stuurstang voor in de MK1 te bouwen, op pagina 2 staat een foto, mss dat je via hem eens kunt horen. PS hier de foto => elektrische stuurbekrachtiging met potmeter om de weerstand te bedienen
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
|||
|
|||
Thanks mannen misschien mensen die nog meer info hebben.
Dit is vast vaker gedaan en beetje zonde van mijn tijd om het wiel opnieuw uit te gaan vinden. Hopelijk komt er nog wat extra info, zo niet ga ik zelf uitdokteren en zal ik een bouw verslag hier plaatsen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
Stefan, elec stuurbekrachtiging wordt dacht ik veel in de cross gebruikt, misschien daar eens rondkijken?
Verder heb je hier iets aan: http://www.super7thheaven.co.uk/blo...-steering-epas/ |