#1
|
|||
|
|||
Vraag over: 1.8 DX ombouw ABA webers
[IMG]
[/IMG] Hallo, Ik ben een golf 1 aan het restaureren en heb de volgende configuratie voor mijn motor gekozen alleen loop ik tegen een aantal problemen aan. Configuratie motor: 1.8 DX 8 V ( motorblok ) ABA- Crossflow kop zodat mijn inlaat aan de voorzijde komt 2x Webers en Inlaat spruitstuk 1x Instelbaar nokkenastand wiel 1x Snelle nokkenas Mijn MTM inlaat spruitstuk veroorzaakt dat ik de dynamo niet meer kan plaatsen nu had ik gelezen over een steun op de waterpomp zodat deze naar onder komt Welke riem, Moet ik dan een andere waterpomp ? Andere dynamo ? 1: Hoe kom ik aan deze steun kan er niets van vinden? waar te krijgen ? 2: Mijn Ontsteking komt met de verdeler kap tegen het inlaatspruitstuk aan. 3: Welke waterflens type rechterkant cylinderkop ? 4: Dichting Thermostaathuis oliefilter houder ? 5: In de ABA kop passen alle cylinderkop bouten en 2 in de hoeken niet deze gaten zijn smaller terwijl de draad van het onderblok hetzelfde is als de rest ? Graag jullie hulp en eventueel onderdelen. Heel erg vriendelijk bedankt Mvg, Last edited by Gti-racer : 17-09-2016 at 12:13. |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb een steun van een seat cordoba gebruikt met dynamo. Is met multiriem met een waterpomp pulley van een vr6 andersom gemonteerd.
__________________
Golf 2.0 8v aba 40mm carburateurs schrick 268 spaghetti uitlaat +(eaton compressor) Last edited by steppie86 : 17-09-2016 at 19:52. |
#3
|
|||
|
|||
De cilinderkop kan niet zomaar op een 1.8 blok worden gebruikt, je zal het voorste oliekanaal in de kop aan moeten passen omdat deze niet overeen komt.
Op een 2 liter onderblok past het wel zonder aanpassingen. Weet je zeker dat je een aba kop hebt een niet een mk4 kop zoals akl? Bij een mk4 kop moet je de buitenste 2 kopbout gaten groter boren, nu zijn ze 11mm en moet 12mm worden om te kunnen passen. Voor de verdelerkap zal je op zoek moeten naar eentje met haakse aansluitingen, volgens mij zitten deze op abf 16v motoren maar dat weet ik niet zeker. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dankjewel voor de tip over de kop. Ik heb inderdaad de buitenste 2 gaten groter moeten boren ivm de kopbouten dit klopt precies. Zojuist gecontroleerd en ik beschik over een golf 4 kop alle kanalen komen overeen met het 1.8 dx onderblok. Verdelerkap is ook juist 16v staat haaks. Nu nog een passende steun voor de dynamo onderin te plaatsen en kloppende poellie's en dynamo ( alleen zoek al weken naar een steun en kom er maar niet achter waar ik die kan krijgen en of ik over moet naar andere poellie's voor een multiriem liever zou ik dit met een v-snaar laten misschien heb je nog tips hiervoor ? |
#5
|
|||
|
|||
Je kan de complete setup pakken van een golf 3 2.0 8v gti met multiriem, dan hangt de dynamo naar beneden.
Ik zou er zelf een daihatsu dynamotje op zetten en zelf een steuntje maken, deze dynamo's zijn mooi compact en op de sloop nog wel te vinden. De meeste zijn daar wel al met multiriem, goed kijken naar een wat ouder model.. Heb er hier http://www.auto-elektro.nl/index.php zelfs nog wel eens eentje nieuw gehaald voor niet te duur, had toen wel een oude daar achter gelaten maar weet niet meer of het met inruil was. Heb eventueel nog wel een onderdeelnummer ook hiervan maar dan moet ik het morgen ff opzoeken. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb op mijn ABA ook de dynamo steun van een cordoba ivm de hoogte van de carbs.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 20-09-2016 at 06:59. |
#8
|
||||
|
||||
Op je eerste foto zie ik een vdo olie druk sensor hier voor heb ik een haakse aansluiting gekocht en zo kon ik dan de originele waterflens weer gebruiken.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
||||
|
||||
Op je eerste foto zie ik een vdo olie druk sensor hier voor heb ik een haakse aansluiting gekocht en zo kon ik dan de originele waterflens weer gebruiken.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje, zie dat je ook multiriem hebt.. Heb je onderdeelnummers van de steun, poellie s riem dynamo , zodat ik dit kan bestellen ? En past dit op waterpomp of moet die ook nieuw ? Dankjewel voor de moeite |
#11
|
||||
|
||||
complete set halen van een cordoba idd.
poelies kunnen allemaal overgezet worden, ook die van de waterpomp. ik twijfel nog wel of je die kop wel kunt gebruiken op een DX. dat oliekanaal komt niet overeen met die van een DX en dat geeft lekkage. anders moet je Peter (Style) even een pb doen. hij zou toen ook op basis van de DX een crossflow kop gebruiken maar dat paste toch niet. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ga de kop vanavond opnieuw demonteren had het al eens gecontroleerd maar ga nu weer twijfelen of ik iets niet over het hoofd zie. Is het niet zo dat een dynamo van een golf 4 hetzelfde is als een Cordoba ? Als ik een cordoba dynamo en steun en poeli's koop welk bouwjaar moet ik dan hebben ?? |
#13
|
||||
|
||||
golf3 kan ook. 1.8 of 2.0 gti of een abs motorcode, etc.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Vast wel maar wat ik gedaan heb is naar de sloop toe en daar alles van 1 auto af gehaald Waterpomp heb ik ook van de aba gebruikt. Er komt een speciale bout net naaste de bovenste aansluiting van de waterpomp. En op de linker bovenste aansluiting komt deze bout die zet je waterpomp vast en daarna de beugel voor de dynamo.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 20-09-2016 at 18:11. |
#15
|
||||
|
||||
Hier nog een topic waar door ik van de DX afgestapt ben en de ABA onderblok genomen heb.
http://volksforum.com/forum/showthr...ight=oliekanaal De cordoba motorcode DZ,ACC,AGG, 93 tm 98
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Dank voor de duidelijke tekening. Hierdoor ben ik op een site gekomen die deze ombouw kits levert en alu brackets freest en alu poelie's meeleverd inclusief dynamo. Eindelijk opgelost mvg, |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
[IMG] [/IMG] |