#1
|
|||
|
|||
Golf 2 vr6 bonk bij gas los
Situatie:
Gaat om een golf 2 vr6. Deze geeft een vervelende bonk bij gas los laten. De bonk ontstaat zodra het blok terugvalt. Probleem: Krijg oorzaak niet gevonden, alles 3 dubbel gechecked, en ten einde raad Wat is nieuw: - Schroefset - Toplagers - Stuurkogels - Nieuwe draagarmen - Nieuwe motorsteunen, achterzeide vr6 voorste golf 2 Voorste motorsteun is vandaag vervangen door een nieuwe, probleem is hetzelfde. Wat is nog niet vervangen aandrijfassen, en rubber draagbalk voorzijde. Wat meer info: De bonk doet zich dus voor als het blok de kans krijgt om in rust positie te vallen, dus of lage snelheid ofwel koppeling indrukken. Nu ben ik zoon beetje ten einde raad en heb ik geen idee, wat of HOE te controleren... Iemand een idee? |
#2
|
|||
|
|||
Subframe ruimte gekregen?
|
#3
|
||||
|
||||
Als je de auto nou op de handrem zet en dan in de 1e versnelling wat de koppeling laat opkomen, dat een ander naast de auto gaat staan en in de motorruimte kijkt......misschien is dan iets te checken?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Misschien één van de homokineten aan de bakzijde
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Hier denk ik ook aan... |
#6
|
|||
|
|||
Denk dat broer konijn weet wat het is. ik denk er hetzelfde over.
|
#7
|
|||
|
|||
Auto op handrem, koppeling op laten komen, is er werkelijk niks te horen. Ook met veel gas bij geven en plots indrukken ook niet.
Als ik bijvoorbeeld 2de versnelling de auto laat lopen. geef een dotje gas, en weer los dan is het bonk. 1 keer. klein beetje gas, gas los weer 1 keer een bonk. Hoe is te testen welke dan kapot is? Ik heb nog een mk2 vr6 staan waar ik evt wel effe de assen vanaf kan trekken. |
#8
|
|||
|
|||
Alle bouten nagelopen, alles zit vast, alle rubbers gecheckt met koevoet, geen knarsende geluiden, geen scheuren of dergelijke.
Een homokineet kan ik mij iets bij voorstellen gezien dit het enige is dat niet nieuw is. |
#9
|
||||
|
||||
Of het is de uitlaat die ergens tegenaan komt bij het gas loslaten
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, wss downpipe die het subframe raakt. Is weinig ruimte daar |
#11
|
|||
|
|||
Bij gas geven gaat de uitlaat naar beneden, bij loslaten pmhoog juist, dus dat lijkt me vreemd
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je de assen al overgezet? Denk nl dat het probleem hierin zit, klant van ons had bij zijn T5 ook nieuwe assen geplaatst en daar had hij ook problemen mee met gas loslaten. Ook een gebonk, nieuwe geleverd probleem opgelost.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
|||
|
|||
Bedankt allen,
Lange as vervangen, probleem bleef. Korte as -> Borgclip zat niet op homokineet...... Ook nergenst te vinden... Borgclip erop, valt homokineet in stukken. nieuwe homokineet erop, probleem verholpen. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Mooi dat de tip geholpen heeft, veel rijplezier !
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#16
|
|||
|
|||
Heb hem al een poosje, is nu helemaal naar wens + alles zowat vernieuwd
Kan ik eindelijk mijn tweede mk2 vr6 gaan afronden |