#1
|
|||
|
|||
Golf rookt harder dan de bestuurder.
Hallo iedereen..
Even een kort verhaaltje. Van de week eindelijk weer een golf gekocht. Het is maar voor woon/werk verkeer dus niks bijzonders, gewoon een leuke MK 4 AKL van 99. Hij stond in Arnhem te koop voor een handels prijs zonder APK met wat puntjes. Nu ben ik een klein beetje handig, dus handje klap en gekocht. En hop de 60 min tocht naar huis begonnen. De rit naar huis viel mij op dat de temp meter niet verder ging als +/- 65 graden. Ik sta boven aan de afrit en hop 90 graden Aha ik denk dat ik de thermostaat maar moet vervangen Maar eerst een keuring. Wonder boven wonder 2 voor banden vernieuwd en voor de rest was hij goed ik ik blij Een dag later even een nieuwe thermostaat gekocht en vervangen. En jah hij werd weer 90 graden EN TOEN BEGON HET GEDONDER........ na de proefrit kwam er wat rook uit de uitlaat Ach het zal. Maar de volgende dag tijdens de rit naar huis deed iedereen achter mij z'n mistlampen aan......... Das niet goed Dus nu veel gegoogeld en het forum uit geplozen en dan kom je er achter dat je niet de enigste ben met dit probleem. Je komt dan ook op verschillende probleem oplossingen uit...... - Motor flush - Carter ontluchting - Klep seals enz. enz. enz. Nu is mijn vraag, wie van jullie hebben dit gehad, wat hebben jullie gedaan om dit te verhelpen en wat zijn de bevindingen.... En wat gebruik je voor soort olie En was het na een half jaar of een jaar het probleem nog steeds weg. Ik ben benieuwd na jullie antwoord? |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor golf en wat voor motor praten we hier over??
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Zoals in mijn verhaaltje stond een MK4 1.6 AKL van 99 |
#4
|
|||
|
|||
Heb bij zon motor ook al eens de zuigerveren vervangen ivm olieverbruik.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
|||
|
|||
Ja daar zat ik ook mee in m'n hoofd maar dat laat ik even als laatste optie
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry, overheen gelezen De akl heeft over het algemeen nog de minste problemen tov de latere 1.6 16v motoren. Die hebben de kantelende zuigers en olieverbruik. Bij de sr motoren zelf nog niet meegemaakt. |
#7
|
|||
|
|||
Nou dat had ik ook begrepen.
Ik had eerst voor een 1.4 16v gekeken maar toen kreeg ik de tip om zowel de 1.4 als de 1.6 16v te laten staan. Maar nu heb ik alsnog het bekende probleem! |
#8
|
|||
|
|||
Als motor staat de AKL toch wel bekend om, olie verbruik. Misschien klep rubbers, en ook zuiger veren vernieuwen.
Andere gebruikte motor, daar weet je ook niet van hoe ze zijn, onder de 150 duizend km zijn die ook bijna niet te vinden Check ook je bakolie niveau, is vaak te laag, geeft ook regelmatig kapotte bakken Maar wat motor keuze betreft is het beter als de 1.4 16v, en 1.6 16v |
#9
|
||||
|
||||
Is het witte of blauwe rook?
Misschien een stomme opmerking maar je schrijft dat hij is gaan roken na het vervangen van de thermostaat, heb je nergens een lekkage? KVS die op de uitlaat lekt o.i.d.? |
#10
|
|||
|
|||
Hallo beste mensen,
Het olie verbruik werd niet minder. Maar nu bleek er heel veel mis te zijn aan de auto.......... Dus maar in de verkoop gezet. Maar jah wie wil er nou een golf die op 13km 2 liter olie gebruikt. Tot 4 weken geleden. En kennis van mij belde dat er een golf met AKL motor te koop stond waar de achterkant van in elkaar zat. En wat bleek de motor had nog maar 110.000 km gelopen Even wezen kijken en gelijk gekocht. In middels motor over gebouwd en hij loopt als een zonnetje Ik zal nog even foto's uploaden van de ombouw |
#11
|
|||
|
|||
Mooie oplossing
Met die golfjes 4 moet je het maar net treffen Heb zelf een 1.4 16v met 237000 op de klok en 0,0 olie verbruik Ken ze ook anders met het zelfde als jij had |