#1
|
|||
|
|||
1985 GTI Toeren val ongeveer 500 toeren....
Hallo allemaal,
Even een vraag aan jullie voordat ik alles ga laten onderzoeken, ik heb een gti 8v uit 1985 motorcode EV met K-jet er op. DE wagen draait gewoon 1000 toeren als hij op bedr. tempratuur is, maar nou heb ik al een paar keer gehad dat bij een stuk snelweg rijden met 130 de toeren ineens zakken bij stilstaan en stationair draaien, en dan zakt hij zo ver in toeren dat hij uit valt..... Iemand enig idee waar ik het zou kunnen zoeken ? Alvast vriendelijk bedankt, Ramon |
#2
|
|||
|
|||
Stappen motor schoon maken of vervangen
|
#3
|
||||
|
||||
Deze heeft geen stappenmotor
Luchtschuif andere opzetten, deze zit op het inlaat spruitstuk achterzijde. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Oke dan ga ik dat eens proberen ik vermoedde al zo iets en ik had hem er al eens af gehaald en schoon gemaakt maar dat maakt niet veel uit... Dank je! |
#5
|
||||
|
||||
Even een oud topic omhoog halen.
Ik heb ook een GTI met motorcode EV en Kjet. Nu heb ik het andersom. Als ik de motor koud start blijft hij bijna niet stationair lopen en valt hij uit. Is hij eenmaal op temperatuur dan loopt hij netjes 1000 rpm. Ik heb het volgende al vervangen Bougies Rotor Vedelerkap Iemand enig idee wat het kan zijn of heeft dit ook met de luchtschuif te maken? Groeten
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#6
|
|||
|
|||
Hoi, je probleem is niet ontsteking gerelateerd.
Het kan idd je luchtschuif zijn die tijdelijk een extra hoeveelheid lucht toelaat waardoor de motor wat hoger stationeer gaat lopen. Maar je koudstart-verstuiver op je inlaatspruitstuk die via een thermo-tijdschakelaar (voren op je motor, via kvs temperatuur werkend) kan ook de oorzaak zijn! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
vandaag maar even de luchtschuif gedemonteerd en het T stuk die de luchtschuif verbind met het gasklephuis was voor 3/4 doorgescheurd. meteen dus maar even een nieuwe besteld en het nu tijdelijk provisorisch opgelost! ook vervang ik meteen de Thermoschakelaar uit voorzorg. auto stinkt ook enorm is dit door het te rijke mengsel of CO? Thnx voor je hulp so far !
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#8
|
|||
|
|||
De Thermotijdschakelaar is vrij duur en zou ik niet zomaar vervangen, je warmloop-regelaar voor op de motor kan ook de oorzaak zijn.
Verder die katalysator loze GTI's stinken altijd wel een beetje (wij hebben zelf ook een 86er met EV motor!) tenzij er zwarte rookpluimen uit de uitlaat komen natuurlijk! Last edited by m20vt : 22-08-2017 at 11:28. |