#1
|
|||
|
|||
Advies gevraagd
Gaat om. Een golf 2 .
Wat er aan gedaan is . Het wat origineel een 1.6 benzine. Zit nu een 2.0 agg blok in. Subframe en stabi zijn meegekomen van de Donor auto. Bij hard rijden. Rond 130 120 zo gaat de stuurbekrachtiging of Iets in die richting trillen. Ook als er een hobbel in het wegdek van de snelweg zit Gaat de front ook tekeer. Net alsof ik omhoog gegooid word. Nu wil ik graag dingen vervangen zodat dat niet meer . Gebeurd. Dus denk aan rubbers of motorsteunen ofzo?? Er zit nu ook verlaging veren onder op originele nieuwe schokdempers. Wat kan ik dus zoal vervangen om dit tegen te gaan. Het is behoorlijk irritant. Alvast bedankt . Gr. Steve |
#2
|
||||
|
||||
Hoe oud zijn de schokbrekers? Als het al oude schokbrekers zijn i.c.m. nieuwe veren kan dit ook een probleem worden. De schokbreker wordt dan namelijk anders belast.
Zijn je banden in goede staat? Bij een vaste snelheid trillen kan ook onbalans zijn in de wielen, of een gescheurd karkas.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#3
|
|||
|
|||
Schokbrekers zijn van een 91.
Banden zijn goed hadden hier voorheen geen last van. En gescheurd karkas?? Hoe zie ik dit.. Denk idd dat de schokbrekers te oud zijn dan.. |
#4
|
||||
|
||||
Als ik het goed begrijp is je klachtdus bij 120-130km:
- Trillen in het stuur - 'hobbelen'/trillen in verticale richting Ik verdenk: - Banden - slechte schokbrekers - aandrijfas banden De koordlagen (vormen het 'karkas') van de band scheuren soms. Daardoor krijg je een vervorming in je band. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door het op een stoeprandje rijden. Ik zou de auto eens opkrikken, alle wielen eens ronddraaien en met vlakke hand het loopvlak controleren op vervormingen/bulten/platte kanten. Controleer ook de wangen van de banden. Schokbrekers Auto opkrikken, controleren op lekkage. Controleer de banden op onregelmatige slijtage. Auto op de grond, druk de auto boven elk wiel eens stevig in. Voertuig moet mag niet te lang 'deinen'. Motorsteunen/baksteun kun je nog controleren door de auto in een versnelling te zetten, de motorkap open te doen en de auto een keer achteruit te duwen en vooruit te trekken. Let hierbij op de beweging van het motorblok. Lees ook het topic 'Aandrijfas Stuk' eens door.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#5
|
|||
|
|||
Onbelans in de wielen/vervorming van band/velg, alle bouten zitten wel vast vd ophanging en Subframe?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#6
|
|||
|
|||
Heb je complete voortrein draagarmen etc van een? Wat voor een auto?
|
#7
|
|||
|
|||
Heren.bedankt voor jullie punten waar naar ik moet kijken.
Ik ga dat dit weekend gelijk nakijken. Ik wil het gewoon goed hebben idd.van de schokbrekers weet ik zeker dat hij maar 1 keer danst als ik de auto naar beneden druk en los laat. Den idd misschien de wielen... De subframe en draag armen zijn van de 1.6 origineel op de auto. Er is wel een nieuwe stuurbekrachtigingserie huis. Op gekomen. En sindsdien zit er ook een tik in het stuur .. De stabilisatorstang is van de Donorauto. En de steun bij de Vbak. Is ook van de Donor . Voorste motorsteun in ook van de Donor Ik ga dit weekend aan de slag met de Punten.. Thnx iig alvast🤘🤘 |
#8
|
||||
|
||||
De tik kan zitten in het stuurhuis of kruiskoppeling gedeelten.
Ik zou anders een set nieuwe schokbrekers plaatsen en wat nieuwe rubbers van de ophanging. Dit zal al een brok schelen denk ik. In principe zou de baksteun en motorsteun niet heel veel schelen in wegligging in ieder geval. Het kan nooit kwaad die ook eens te vervangen , kost niet enorm veel . Trilling in het stuur zal misshien te maken hebben met onbalans in de velgen en uitlijning. |
#9
|
|||
|
|||
Toplagers?
|
#10
|
||||
|
||||
Het trillen in het stuur bij 120-130km/u had ik ook bij mijn vorige Passat, was een plakloodje dat losgekomen was. Laat je wielen eens uitbalanceren. Het omhoog gekatapulteerd worden na het rijden over een bult/put kan ook gewoon aan de veerdemper opstelling liggen. Dus niet dat er iets stuk is, maar gewoon aan de eigenschappen van de veer en de demper en hoe die op elkaar inspelen. Ik zou er eens originele veerpoten (veer+demper) en zien of je het nog hebt. Als je het nog hebt met originele veren en dempers waarvan je weet dat ze goed zijn, weet je dat je ergens anders mag gaan zoeken.
Ik vermoed dat het probleem al opgelost zal zijn als je er dempers onder steekt die passen bij de veren die je hebt steken. |
#11
|
|||
|
|||
Heren bedankt voor jullie info.
Ik ben aan de slagroom egaal met schokdempers zit nu een nieuw setje onder . En nergens last meer van. Op het nog steeds trillen van het stuur. Mar dat ga ik dit weekend proberen te regelen.. Thnx🤘 |