Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2016, 22:53
nebeltje nebeltje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 132
Default Hulp gezocht!

K heb met mn golf nu heel wat problemen.. en heb goeie raad nodig
Sinds vandaag lekt mn bak heel veel olie... de koppeling is op begint te slippen, motor stinkt veel en de carbu is niet goed.. heel vaak wisselnde toerental
Komt blauwe rook uit uitlaat... olie of teveel benzine...
Gaat om een 89' golf 2 met 1.6 carbu
Maar aangezien ik met een scirocco bezig ben wil k niet inde golf investeren... wat is nu het beste
Door rijden en wachte tot het stuk gaat?
Alles vervangen
Of de hele zaak wegdoen?
Alle raad en tips s welkom!!
__________________
83' golf MK1
crashed.. :'(

89' golf MK2 10M. Edition
Sold

87' scirocco GTX
Daily but under construction

91' Jetta MK2
Reply With Quote
  #2  
Old 23-05-2016, 05:50
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Wat de versnellingsbaklekkage en slippende koppeling betreft denk ik aan een lekkende krukas keerring aan de bakzijde. Kan je ook zien waar de olie vandaan komt? Het carburateurprobleem kan aan de afstelling liggen. Hier op het forum is iemand die die pierburgen reviseert, helaas weet ik zo niet wie dat ook alweer was.

Maar aan de andere kant als je zegt dat je er niet in wil investeren maar wel vraagt of je spul moet vervangen of wachten tot het stukgaat dan snap ik in principe niet waarom je een topic opent. Ik zou zeggen weg doen dan ben je overal vanaf.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94
Mazda MX5 '90
Mitsubishi Lancer Evolution III '95
Suzuki Swift 1.3i '99
VW Kever 1200 '83
Ford Fiësta 1.3i '94
VW Golf II 1.6 '88
VW Up! 75pk '12
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2016, 18:35
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by nebeltje
K heb met mn golf nu heel wat problemen.. en heb goeie raad nodig
Sinds vandaag lekt mn bak heel veel olie... de koppeling is op begint te slippen, motor stinkt veel en de carbu is niet goed.. heel vaak wisselnde toerental
Komt blauwe rook uit uitlaat... olie of teveel benzine...
Gaat om een 89' golf 2 met 1.6 carbu
Maar aangezien ik met een scirocco bezig ben wil k niet inde golf investeren... wat is nu het beste
Door rijden en wachte tot het stuk gaat?
Alles vervangen
Of de hele zaak wegdoen?
Alle raad en tips s welkom!!


lekt die bak olie of motorolie die over de bak loopt. groot verschil. als je motorolie lekt, kan deze ook op de koppeling lopen en dan begint die te slippen. als je koppeling slipt met olie erop, gaat die olie verbranden en begint die ook te stinken...
kan dus allemaal 1 oorzaak hebben (bv kleppendekselpakking kapot).
blauwe rook uit de olie is in principe olie verbranding. te rijk mengsel is meestal zwarte rook.
je kan er ook op gemak mee rijden.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2016, 14:47
nebeltje nebeltje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 132
Default

Hele carter zit ook onder de olie en t komt uit t blok vanavond opde brug en kijke waar t weg komt
__________________
83' golf MK1
crashed.. :'(

89' golf MK2 10M. Edition
Sold

87' scirocco GTX
Daily but under construction

91' Jetta MK2
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2016, 12:21
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Tja..
Als niks mag kosten: gassen tot ie er mee ophoud,
en voor een krat pils op marktplaats pleuren.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2016, 17:26
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Heb je al een idee waar het uit zeikt ? Een goede manier om daar achter te komen is om alles goed in de velgenreiniger/dasty/remreiniger te zetten en daarna meteen schoon spuiten met de hoge druk.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94
Mazda MX5 '90
Mitsubishi Lancer Evolution III '95
Suzuki Swift 1.3i '99
VW Kever 1200 '83
Ford Fiësta 1.3i '94
VW Golf II 1.6 '88
VW Up! 75pk '12
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2016, 18:13
nebeltje nebeltje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 132
Default

Waarschijnlek is het een lekke krukas kering wat kost het om dit te fixe ?
__________________
83' golf MK1
crashed.. :'(

89' golf MK2 10M. Edition
Sold

87' scirocco GTX
Daily but under construction

91' Jetta MK2
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2016, 18:23
nebeltje nebeltje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 132
Default

Heb ook nog een golf 3 1.6 staan, is dit simpel in golf 2 te bouwen?
__________________
83' golf MK1
crashed.. :'(

89' golf MK2 10M. Edition
Sold

87' scirocco GTX
Daily but under construction

91' Jetta MK2
Reply With Quote
  #9  
Old 25-05-2016, 19:20
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

Bij mister-auto is zo een keerring 30 euro ofzo, bij de vw 160 euro
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2016, 05:02
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Hier heb je al een keerring voor iets meer dan een tientje: http://www.mijnautoonderdelen.nl/kr...febi-01090.html Dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Versnellingsbak en koppeling loshalen lijkt me makkelijker dan een heel ander blok erin te hangen.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94
Mazda MX5 '90
Mitsubishi Lancer Evolution III '95
Suzuki Swift 1.3i '99
VW Kever 1200 '83
Ford Fiësta 1.3i '94
VW Golf II 1.6 '88
VW Up! 75pk '12
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2016, 08:46
nebeltje nebeltje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 132
Default

Wat erbij komt, koppeling s ook op slipte hiervoor soms al, carbu is niet goed.. en meer
__________________
83' golf MK1
crashed.. :'(

89' golf MK2 10M. Edition
Sold

87' scirocco GTX
Daily but under construction

91' Jetta MK2
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2016, 08:55
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Denk dat het bronzen busje in de prise as versleten is daar door slipt je koppeling,omdat er dan een beetje olie uit de bak komt en dat komt op de koppelingsplaat.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-05-2016, 10:17
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 345
Default

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Hier heb je al een keerring voor iets meer dan een tientje: http://www.mijnautoonderdelen.nl/kr...febi-01090.html Dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Versnellingsbak en koppeling loshalen lijkt me makkelijker dan een heel ander blok erin te hangen.


Klopt, alleen is het wel de vraag of je zo een zelfde keerring huis hebt waar die in kan. Als dat niet het geval is heb je aan deze keerring niets....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum