#1
|
|||
|
|||
Juiste volgorde 1.6td 1V opschroeven
Beste,
Vorige week heb ik een golf 2 met 1V blok en een 5-bak gekocht als daily. Hij zweet iets ter hoogte van de koppakking, maar hij rookt helemaal niets. Ook rijdt hij al lekker door en voel je dat hij al bij lage toeren zijn vermogen heeft. Zoals ik al eerder zei, hij rookt helemaal 0. Nu wil ik natuurlijk iets meer uit het blokje krijgen, zonder daar veel op verbruik in te leveren aangezien ik dagelijks aardig wat km rijd. Is dan de eerste stap de schroef rechts op de brandstofpomp (waar de verzegeling nog op zit) iets indraaien totdat hij iets begint te roken? Ik heb geen LDA paddestoel op mijn pomp zitten. Ook is het me niet helemaal duidelijk op welk punt ik mijn stationair toerental kan laten dalen. Nogmaals, ik zoek dus het beste vermogen bij soortgelijk verbruik. |
#2
|
||||
|
||||
Deze ecouitvoeringen van Vw kun je wat opvoeren dieselpomp van jr.of sb zetten dan intercooler juiste afstelling kun je gemakelijk 95 pk halen dan blijf je binnen de grens zonder die blokjes pijn te doen stationair toerental kan laten dalen 950 toeren..
|
#3
|
|||
|
|||
Bedankt voor je input.
Wat dus eigenlijk mijn bedoeling is, om alleen iets af te stellen. Dus iets de pomp, iets de turbodruk achterop de wastegate bijvoorbeeld. Ik hoef echt maar iets verschil te merken Hoeveel invloed heeft dit op het verbruik? |
#4
|
||||
|
||||
deze motorjes hebben en K 14 turbo die spoelen snel op in lage toeren zou je kunnen afstellen 1.2 Bar diesel wat opschroeven zorg dat die niet gaat roken gebruikt hier voor en Boost manometer, turbodrukmeter..
Last edited by GTDFREAK : 03-05-2016 at 16:59. |
#5
|
||||
|
||||
je verbruik hang af hoever je de dieselpomp opendraait let goed op teveel zwart rook wil zeggen onverbrande diesel ..
|
#6
|
|||
|
|||
Oke GTD bedankt voor je antwoord.
Wat ik juist probeer is dus geen meter aan te sluiten, dus puur en alleen met de afstelschroeven wat meer/beter af te stellen. Hoeveel bar is 1 hele slag ongeveer achterop de wastegate ongeveer? Last edited by BasApeldoorn2 : 03-05-2016 at 10:58. |
#7
|
|||
|
|||
Volgens mij hoef je het schroefje op de pomp maar een kwart slagje 'open' te draaien. Boutje wat er om heen zit moet je er dan weer tegenin vast zetten. Meer open schroeven levert veel rook op maar weinig vermogen einst.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
B-ram hij bedoelt de turbo opschroeven aan de wastegate ..
|
#9
|
|||
|
|||
Ik begin wel rustig met iets meer diesel geven, dan kan ik altijd nog aan de wastegate gaan pielen
|
#10
|
||||
|
||||
alles ge meer diesel geeft zorg dat u stationair toerental aan de 950 toeren blijft ..
|
#11
|
|||
|
|||
Gister heb ik de "rookstop" verzegeling eraf gehaald en de schroef ongeveer een hele slag in gedraaid. Nu rookt hij heel licht en is een stuk pittiger geworden!
Stationair naar beneden draaien, is de enige manier om dat te doen door de aanslag van de halve maan na de gaskabel in te draaien? Daar zit ik nu zo al aan zijn einde namelijk. Volgende stap wordt de wastegate iets indraaien. |
#12
|
||||
|
||||
zou van jou gewoon een Turbo Boost Bleed Valve gebruiken voor 4 tientje ben zo mee klaar en hoeft ge niet aan de wastgate veilig en beter kun je altijd regelen op boostdruk...
|
#13
|
||||
|
||||
als je stationairsschroef nu al aan zijn eind is lijkt mij dat die al eerder opgeschroeft is geweest.
en zweten mag altijd bij zo'n oude diesel GTDFreak hij hoeft geen bleedvalve te kopen omdat er een k14 op een 1v zit dus gewoon de schroef bij de wastegate indraaien, natuurlijk wel na het aansluiten van een turbodrukmeter |
#14
|
|||
|
|||
Welke is de stationair schroef?
|
#15
|
||||
|
||||
Dat draadeind waar de gashevel tegenaan ligt in rust.
|
#16
|
|||
|
|||
Ai. Ik hoopte dat er nog een schroef aan de pomp zat om het rustiger te maken. Ik zit al aan het einde van die stelbout.
|
#17
|
||||
|
||||
Beter direct gewoon een dieselpomp van een 1.6/1.9td pakken die werkt ook met meer brandstof des te meer turbodruk je hebt
|
#18
|
|||
|
|||
Je kan beter een KKK24 nemen als je het echt ver wilt halen met een front mount intercooler. een k14 met opgevoerde afstelling = warmte pomp. Die turbos worden zodanig warm dat je er geen extra vermogen op kan gaan halen als je eeeecht pk's wilt uithalen.
Je kan beter een TD pomp nemen met zo'n paddestoel erbovenop. Die is ideaal. Wel opletten hoeveel zo'n pomp gereden heeft. Bij mij lekte deze al op 320 000km. Ook opletten bij plankgas, dat jouw koelwater temp niet begint te stijgen. Want al heb je de grootste radiator van de mk2. deze zal nog altijd overhitten bij opgevoerde afstelling. ervaring mee gehad. Last edited by Ilker : 07-05-2016 at 18:33. |