|
||||
|
||||
Turbo zweet olie van intercoolerbuizen
heb met mijn golf GTD van 1989 vorige jaar en motorrevisie gehad nieuwe zuigerveren lagerschalen nieuwe cilinderkop toch olieverbruik gemerkt turbo
zweet olie van intercoolerbuizen.. |
|
||||
|
||||
Misschien verliest de turbo olie aan de binnenkant en hoopt zich dat op in de slangen/buizen van de intercooler.
Het kan ook het condenseren van oliedampen zijn wat volgens mij vrij normaal is bij bijna iedere turbo motor. Maar hoeveel is je olieverbruik dan precies ?
|
||||
|
||||
ieder week 250 ml olie bijdoen S.morgen bij koudstart stink het naar verbrande olie
|
|
|||
|
|||
De turbo kan kapot zijn. check even de axiale speling van de turbo-as. deze mag bijna geen speling hebben.
|
|
||||
|
||||
hoe controleer je zoiets dan turbo K14 model .
|
|
|||
|
|||
Met je duim en wijsvinger de speling van de schoepen voelen.
Die turbo's van de jaren 80-90 gaan lang mee. Tegenwoordig bij een moderne wagen, moet je zo iets om de 3-4jaar vervangen. |
|
|||
|
|||
En de speling al gecontroleerd? Ik heb namelijk nog een k14 turbo liggen die zeer goed is (300k) ggedraaid. Olie verbruik van die motor was nihiel enkel op kleine stukjes/bij koude motor verbruikte hij olie.
|
|
||||
|
||||
Vandaag reviseer gebelt toevallig vriend van mij ook turbo word volledig vernieuwt kosten 90 € zal zien daan of die nog lekt..
|
|
||||
|
||||
Blok wel gehoond met het vervangen van de zuigerveren?
|
|
||||
|
||||
ja blok is hehoont geweest nieuwe zuigeren lagerschalen was er zelf bij doen het werd vervangen allemaal je ziet het duidelijk olie komt gewoon uit de intercoolerbuizen
|
|
|||
|
|||
Carterdruk in orde? Deze blaast anders ook olie in je turbo.