#1
|
||||
|
||||
Turbo zweet olie van intercoolerbuizen
heb met mijn golf GTD van 1989 vorige jaar en motorrevisie gehad nieuwe zuigerveren lagerschalen nieuwe cilinderkop toch olieverbruik gemerkt turbo
zweet olie van intercoolerbuizen.. |
#2
|
||||
|
||||
Misschien verliest de turbo olie aan de binnenkant en hoopt zich dat op in de slangen/buizen van de intercooler.
Het kan ook het condenseren van oliedampen zijn wat volgens mij vrij normaal is bij bijna iedere turbo motor. Maar hoeveel is je olieverbruik dan precies ?
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#3
|
||||
|
||||
ieder week 250 ml olie bijdoen S.morgen bij koudstart stink het naar verbrande olie
|
#4
|
|||
|
|||
De turbo kan kapot zijn. check even de axiale speling van de turbo-as. deze mag bijna geen speling hebben.
|
#5
|
||||
|
||||
hoe controleer je zoiets dan turbo K14 model .
|
#6
|
|||
|
|||
Met je duim en wijsvinger de speling van de schoepen voelen.
Die turbo's van de jaren 80-90 gaan lang mee. Tegenwoordig bij een moderne wagen, moet je zo iets om de 3-4jaar vervangen. |
#7
|
|||
|
|||
En de speling al gecontroleerd? Ik heb namelijk nog een k14 turbo liggen die zeer goed is (300k) ggedraaid. Olie verbruik van die motor was nihiel enkel op kleine stukjes/bij koude motor verbruikte hij olie.
|
#8
|
||||
|
||||
Vandaag reviseer gebelt toevallig vriend van mij ook turbo word volledig vernieuwt kosten 90 € zal zien daan of die nog lekt..
|
#9
|
||||
|
||||
Blok wel gehoond met het vervangen van de zuigerveren?
|
#10
|
||||
|
||||
ja blok is hehoont geweest nieuwe zuigeren lagerschalen was er zelf bij doen het werd vervangen allemaal je ziet het duidelijk olie komt gewoon uit de intercoolerbuizen
|
#11
|
|||
|
|||
Carterdruk in orde? Deze blaast anders ook olie in je turbo.
__________________
Jetta mk2 |