Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2016, 11:38
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default Mk2 20VT AGU loopt bijna niet

Ik heb een mk2 met een AGU blok er in.
Werkte allemaal hardstikke goed, tot de brandstofpomp onder de auto kapot ging.

Ding vervangen voor een 3 bar mk2 pomp, reed weer perfect.
Tot hij op temperatuur was en ik hem even goed doortrok in zijn 2.
Nu loopt hij heel slecht stationair en valt uit zo gauw als de turbo ook maar iets van druk probeert op te bouwen.
Begint ook te ploffen als ik gas blijf geven in de versnelling.
In zn vrij kan ik gewoon goed gas geven, geen probleem, loopt aleen heel onregelmatig stationair.
Valt bijna niet mee te rijden, ben blij dat ik nog thuis kwam.
Er komt af en toe zwarte rook uit de uitlaat.

Staan geen foutcodes in.
Ik dacht zelf aan de brandstofdrukregelaar, maar heb hem even uitgewisseld met mijn passat (1.8t AWT), passat rijd goed, golf nog steeds klote.

Iemand een idee?
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2016, 11:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het eerste waar ik aan denk: retour/toevoer omgedraaid?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2016, 12:26
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Zou haast toeval zijn als het probleem niet in het brandstofsysteem zitten. Ik zou beginnen met controleren zoals René aangeeft retour en toevoer te controleren en even een brandstofdrukmeter er tussen te plaatsen, dan weet je meteen hoeveel bar er op de lijn zit.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2016, 14:51
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Retour en toevoer zal het niet zijn, anders had hij al vanaf het begin slecht gelopen lijkt mij.
Denk dat ik idd maar even een brandstofdrukmeter aanschaf en dat eerst maar eens controleer.
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2016, 14:54
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Kan ook maar zo zijn dat ook de opvoerpomp overleden is... Vaak gaat die nl als eerste en als gevolg de hogedruk pomp onder de auto..
Ff meten of die gewoon stroom krijgt en draait, en idd de druk meten!
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2016, 11:35
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Heb er eindelijk een brandstofdrukmeter tussen gehangen.
De nieuwe pomp zou 3 bar moeten geven, maar bij stationair is het al 3,5 bar en met wat gas bij geven springt hij naar 4 bar.
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2016, 18:23
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Maar dat regelt je drukregelaar toch gewoon af naar een 2,5 of 3 bar ofzo??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2016, 19:51
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Brandstof druk regelaar op injectorrail is overleden. Vervang die maar eens.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2016, 11:49
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Die heb ik dus al uitgewisseld met die van mijn passat..
Maakt geen verschil en de passat rijd hardstikke goed met de brandstofdruk regelaar van de golf.
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #10  
Old 30-05-2016, 15:31
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Nou was ik net weer even aan de golf bezig, plastic motor afdekkap er af gehaald, zie ik dat de intercooler pijp aan de turbo uit de slangenklem geklapt is...




Nooit er aan gedacht dat het aan iets anders zou liggen dan de brandstoftoevoer.
Loopt nu weer mooi stationair en komen geen zwarte walmen uit.
Vanavond maar even een test rondje rijden denk ik.


Af en toe hé
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #11  
Old 30-05-2016, 16:15
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Moraal van het verhaal: afdekkappen zijn de boosdoeners :P
Reply With Quote
  #12  
Old 30-05-2016, 17:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Haha inderdaad! Eraf met die plastic meuk!
Maar beter dat het nu opgelost is!
Reply With Quote
  #13  
Old 30-05-2016, 17:19
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Hahaha echt een WTF momentje gehad...... Ach het overkomt iedereen!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum