#1
|
||||
|
||||
Golf mk1 swallowtail 75 vipergrun
Hallo,
Hierbij wil ik mijn nieuwe project voorstellen. Het is een originele Nederlandse golf 1 swallowtail geworden. Na deze opgehaald te hebben heb ik er 3 jaar niks aan gedaan. Nu is het tijd geworden om hem is grondig aan te pakken en weer op de weg te brengen. Plannen tot nu toe: Een complete restauratie want dat is wel nodig na meer als 40 jaar ervaring op de weg. Motorische weet ik nog niet wat het gaat worden maar de originele 1.5 automaat gaat niet terug komen. Mijn gedachten gaat naar een R32 maar ik ben hier nog niet helemaal over uit. Eerst de auto maar is ophalen. Zijn nieuwe thuis. Op zondag gelijk maar even de velgen gepast die ik al voor de auto gekocht had. Dan vandaag maar is de schuur in gekropen om de auto te gaan demonteren. Alles even een beetje opgeruimd. Ik had goede hulp vandaag. Als iemand nog onderdelen heeft voor een swallowtail dan houd ik me altijd aanbevolen. Mark
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#2
|
|||
|
|||
Mooi project! Ben benieuwd
__________________
MK1 --> 20VT |
#3
|
|||
|
|||
Leuk project om te volgen.
Ik speel zelf ook met de gedachten om een R32 in de MK1 te laten bouwen Succes |
#4
|
||||
|
||||
Toffe kleur, al lijkt-ie aan de buitenkant in een donkerdere kleur te zijn overgespoten? Binnen herken ik wel het typische Vipergrün...
Mooi dat het een origineel Nederlander is.
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Gaaf project en PORNO wieltjes!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt, iemand heeft hem snel een x in een donker groene kleur gespoten. binnen zie je de originele kleur nog op veel delen terug komen.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#7
|
||||
|
||||
Mooi project deze volg ik
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#8
|
||||
|
||||
Gaaf ding en die wielen gaan ook tof staan! Is wel toe aan een serieuze resto zo te zien
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Word vast weer een mooi ding.
Hou er rekening mee als je een r32 inbouwt met je aslast. Kijk ff op rdw wat hij mag hebben op de voorste as. En als je een r32 koop zorg dat donor bekend is waar hij uit komt of dat er een factuur bij de motor zit.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#10
|
||||
|
||||
Succes met de restauratie !
Super kleur Heb je deze destijds van Simon gekocht? Daar lijkt hij erg veel op.
__________________
Groeten Patrick Golf swallowtail 1.1 '75 Golf swallowtail 1.6 aut '75 Golf Cabrio 1.8i aut '81 BMW E60 touring 525 '06 Transporter 2.0 '13 Transporter 2.5 '07 for sale |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Op de RDW site staat geen aslast bekend. Weet jij zo wat dit mag zijn?
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Nee deze komt bij Marten vandaan.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#13
|
||||
|
||||
Knap ding, en ziet er ook nog niet zo krokant uit?
Die ronal's hmm Succes!
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#14
|
|||
|
|||
Nu al supervet. Motorisch zou ik gaan voor een kr of g60. Is wat lichter in de neus. Vind een 16v met webers altijd een super combi met golf 1
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Hij is niet super krokant maar hij heeft zeker wel aandacht nodig op verschillende plaatsen.
Het vermogen wat ik ongeveer wil halen is 225/250 pk. Om dit te gaan halen met ern kr of een g60 kost veel geld. Vandaar dat ik naar de r32 aan het kijken ben. Een 2.0 turbo van een golf 5/6/7 gti is ook nog een optie.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#16
|
|||
|
|||
Ja dat wordt dan een ander verhaal. Ben erg benieuwd in ieder geval.
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
Dikke tdi erin. Dan zit je zo op een bult pk's/koppel en hij is toch belastingvrij.
__________________
Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
Een degelijke ombouw naar r32 kost ook serieus veel geld.
Ik weet er alles van 😂 Wil je relatief goedkoop en toch vermogen zou ik persoonlijk voor 20vt gaan met een goede chip zit je zo rond de 200 pk. Wil je uiteindelijk nog meer is upgraden bij een 20vt relatief simpel en betaalbaar. Maar je instelling is iedergeval goed ben benieuwd ik ga je topic zeker volgen. Vr gr stefan
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#19
|
||||
|
||||
mooi! benieuwd naar dit project en de vorderende plannen
de velgen tonen alvast super
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
plus dat hij erg zwaar aan de voorzijde word wat de rijeigenschappen niet ten goede komen. |