#1
|
||||
|
||||
Innovate AFR MTX-L e4 probleem
Onder het mom niet geschoten is altijd mis.
Ik heb een Innovate MTX-L AFR meter met een bosch 4.2 LSU 02 sensor. Nu krijg altijd na het opwarmen altijd een error code 4. Error 4 betekend dat; - kabel of sensor is beschadigd - stekkers niet goed zijn geklikt - sensor calibratie niet correct Ik heb zelf al de verleng kabel doorgemeten op weerstand en alle pennen zijn goed. Ik heb ook een nieuwe bosch 4.2 sensor geplaatst en de error 4 blijft. De stekkers kunnen maar op 1 manier vast geklikt worden. De calibratie van de sensor lukt juist niet. Is er iemand die het probleem herkend of de mogelijkheid heeft om de firmware versie van de meter te upgraden?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb met de fabrikant in Amerika gebeld en hebben waarschijnlijk het probleem gevonden. In het Louis van Gaals steenkolen Engels
Ik heb een complete kit gekocht. Op de doos staat voor de 4.9 sensor maar er zat dus een 4.2 sensor bij (zelf ook niet opgelet). Waar de fout is gemaakt geen idee maar het lijkt dat mijn met meter geijkt is voor de 4.9 maar de verkeerde sensor erbij zit.. Ik moet de AFR met de datakabel nu aan de computer gaan hangen een aangeven dat de 4.2 sensor wil gaan gebruiken, i.p.v. de 4.9. Edit, mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen; - Koop een RS232 naar USB kabel (kost ongeveer 11 Euro). Ik ken geen computers namelijk meer met seriele poort - Installeer eerst de drivers voor windows 8 of 10 voor de RS232 naar USB kabel - Connect de meegeleverde datakabel aan de meter op OUT en dan de rs232 naar USB er tussen. - De meter voeden met 12V (krijgt geen voeding van de kabel) - Installeer LM programmer en start deze - Settings aanpassen en opslaan, terwijl je dit doet zie je PRGRM op het display - klaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 08-03-2016 at 10:56. |
#3
|
||||
|
||||
niet makkelijker om dan de 4.9 kabel te nemen?
|
#4
|
||||
|
||||
De kabel zijn de kosten niet maar de Bosch sensor is 100 Euro!
Ik had dus al een nieuwe (4.2) sensor gekocht (achteraf gezien, niet nodig geweest..) dus nu een sensor op reserve (Niet zo erg, deze gaan ook wel is kapot). Ik rij deze twee sensoren eerst gewoon lekker op. In mijn geval kan dat wel is heel lang duren. Ik ben tevreden, heb een goed werkend systeem nu. In de toekomst kijken we wel weer verder.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |