#1
|
||||
|
||||
Eenvoudigste manier tdi inbouwen
Ik heb een tdi ombouw in m'n hoofd.
Ivm mogelijk werk op een langere afstand (90km/dag) plus de privé ritten. Is het voordeliger om te dieselen met de golf 2. Ik heb dergelijke projecten vaker gedaan dus dat scheelt. Deze projecten waren wel langdurig omdat er veel moest gebeuren. (Afn en 1z) Maar ivm beschikbare tijd wil ik de ombouw vlot en voordelig doen. (Vlot is 1 dag ) Dat wil zeggen dat ik eigenlijk zo min mogelijk wil ombouwen, dus alleen motor en wat écht nodig is. De kabelboom van een Golf 3 kan ik van te voren uit dunnen. Zodat dit plug en play is. Startonderbreker blijft erin, kastje en sleutel met ring komt achter het dashboard. Vliegwiel, koppeling en bak behoud ik van de 1.8 deze zijn in prima staat. Enige waar ik mee zit is vanaf de turbo naar de uitlaat. Is dit plug en play? Nog een ding.. Gewicht. Hoeveel kilo zwaarder is een tdi blok tegenover een 1.8 8v? Mijn kenteken zegt 903 kilo, maar de weegschaal 1020 kilo..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 02-03-2016 at 21:52. |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb nog een 1.6d gedaan dit weekend en dat lijkt makkelijk haalbaar, maar 1 dag is best pittig, vooral als je nog dingen moet aanpassen of moet monteren zoals koppeling/vliegwiel/bak, dynamo, waterpomp, distributie set, gloeiers, pomp enz. Moet omzetten in je eentje.
Mooist is de nieuwe motor compleet inbouw klaar te zetten, oude eruit halen en dan je eigen bak op de nieuwe motor monteren en spul er weer in. Kabelboom te plek, IC traject vooraf proberen wat pas te maken, downpipe monteren of pas maken en dan verder afbouwen. |
#3
|
||||
|
||||
Het "voorwerken" wil ik dan inderdaad gaan doen.
Distributie, olie, waterpomp. Laat ik het zo zeggen het moet dan in een weekend. Uiteraard keuren de week erna. Iemand een idee over een plug en play oplossing voor de uitlaat? Intercooler kan in het ergste geval niet geinstalleerd worden, (dat is dan tijdelijk) De rest geloof ik wel..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
Downpipe kan je van de golf3 gebruiken en pas maken op je eigen uitlaat.
|
#5
|
||||
|
||||
Om het echt simpel te houden kan je een mechanische tdi pomp erop zetten, dan hoeft er maar 1 draadje extra aangesloten te worden.
|
#6
|
||||
|
||||
Hebben diesel versnellingsbakken niet heel veel langere overbrengingsverhoudingen?
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#7
|
||||
|
||||
Dat klopt. ik lever er 400 toeren op in ten opzichte van de golf3 hydrolische bak. Maar het idee is, als er ooit een weekje vakantie is dan even alles om te zetten
De M-tdi, de mechanische tdi pomp. dat is toch iets wat zelf gemaakt moet worden?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Dat kan je maar je kan er ook 1 opzetten van een land rover, ergens een fiat kan en ik geloof ook een peugeot bepaalde types. Ik heb er een van een land rover discovery 300tdi. En dat loopt echt super
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ok en hoe zit dat met je vervroeging e.d dan? en met het toerental? zo'n pomp is niet plug and play neem ik aan? |
#10
|
|||
|
|||
Maar een m-TDI lijkt me meer werk dan een beugeltje lassen voor het elektronisch gaspedaal, en een gaspedaal ombuigen van een TDI. Kabelboom omzetten en de computer in de waterbak leggen.....
De kabelboom is niet heel erg veel werk. En denk zelf dat het wel te doen is in een weekeinde, al helemaal als je alles al hebt voorbereid, distributie riem ,olie, enz. Gaat een hoop tijd besparen met het inbouwen. Gr Carel |
#11
|
|||
|
|||
1 dag lukt nooit....er zijn zoveel kleine dingetjes die gedaan moeten worden, ik zie het wel bij mijn ombouw in de Caddy 1, ik heb wel alles mechanisch nu, maar reken maar op een week en dan fiks doorwerken.
De verhalen van het is allemaal simpel kun je vergeten als je het netjes wilt doen, beun kan het wel natuurlijk
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Vervroeging heb ik niet heb ik ook niet nodig. De beugel is aangepast ( groter gat geboord) en er moet een ander tandwiel op. Ik heb op de pomp een deksel gezet van een golf2 diesel omdat mijn gaskabel zou passen en voor de looks. Dus als je alle onderdelen verzameld is het vrij snel gedaan. Volgens mij veel sneller dan alle electronica inbouwen |
#13
|
||||
|
||||
Let er wel op als je geen IC plaatst dat wel ergens de inlaattemperatuursensor en slangetje naar MAPsensor aangesloten moet worden.
De ervaring heb je iig |
#14
|
||||
|
||||
Als je snel wil ombouwen waarom neem je dan niet een ibiza of cordoba donor?
Subframe met blok ,draagarmen met remmen ,downpipe en gaspedaal alles bij de hand. Schakeltoren omzetten is sneller klaar dan bak ombouwen Voorgrond er uit oude blok compleet met subframe eruit en andere erin |