#1
|
|||
|
|||
Vraag onderdeel Golf1 aansluiten en functie ervan.
Bij mijn Golf1 1600 uit 1976. met een Solex 34-pict-7 carb.
Zat dit koelbuisje tussen de koelslangen , alleen deze is afgebroken. en was losgemaakt , en nu weet ik niet meer hoe het moet worden aangesloten. Wat doet het precies? En waarom zit er soort van vacuumsensor aan? En wat doet deze? Wat doet het witte deel en het rode deel van de sensor? Natuurlijk is deze afgebroken en heb ik nog 1 goede liggen , maar deze is net wat anders. (geen vacuumsensor) aan beide kanten een sensor. Graag hoor ik het , wat het doet , en of ik de onderstaande kan gebruiken , en hoe ik de sensors moet aansluiten en waar het opkomt. Losse bedrading? Ik kom er niet uit. Alvast bedankt
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#2
|
|||
|
|||
Op de eerste 2 foto's zie ik geen onderdeel nummer. Als deze er op staat zou ik deze via Google natrekken en dan ben je denk ik al een stuk verder.
|
#3
|
|||
|
|||
Onderdeel nummers zijn bij beide hetzelfde. Ik kan er via google niet wijzer op worden
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#4
|
||||
|
||||
Het is in ieder geval geen vacuumsensor, maar een vacuumschakelaar...die het vacuum verbindt óf verbreekt vanaf een bepaalde temperatuur. Ik heb ff voor je gegoogled...en weet je toevallig nog waar de vacuumslangetjes naar toe lopen?
Ik vond via google dit topic op een Porsche forum: http://rennlist.com/forums/944-turb...-necessary.html
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
ff een foto uit je topic gehaald:
Zo te zien komt ie van je carb...daar pakt ie het vacuum vandaan...en gaat ie vanaf de switch naar de ontstekingsvervroeger. Ik ken alleen dat de vervroeger rechtstreeks op het vacuum aangesloten zit, maar VW zal er vroeger wel hun bedoelingen mee hebben gehad
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
http://www.volksparts.eu/contents/nl/d489.html
Thermoschakelaar dubbel (wit-rood) Zie ook eronder : Schakelaar koelvloeistofniveau Oude aansluiting Veel succes met puzzelen.
__________________
Das Original. |
#7
|
|||
|
|||
Hallo bedankt voor jullie reacties .
Ik denk dat 1 sensor voor de choke is van de carbarateur wanneer deze warmer word. Die vacuumslangetjes vind ik nog steeds vreemd. Vannuit de carbarateur na de sensor die weer na onsteking. Net dat deze minder vacuum daardoor trekt , die vervolgens na de onsteking gaat...
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#8
|
|||
|
|||
Of iemand hierover meer weet en waarom dit toegepast hoor ik het ook graag
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#9
|
||||
|
||||
Zat deze ook niet op een JB motor ? Dacht me te herinneren dat ik deze ook had op mijn 1500.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
|||
|
|||
Klopt , maar na 1980 was deze ook weer anders.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, eentje was voor de 'egel' in het inlaatspruitstuk, de verwarming. De andere was voor de automagische choke
__________________
Golf MK1 |
#12
|
||||
|
||||
heb eens gekeken, mijn golfje met FP blok heeft t ook! al ziet t onderdeel er bij mij er iets anders uit.
|
#13
|
|||
|
|||
Super zou je eens foto willen maken voor mij hoe dit bij jou aangesloten zit ? Ik kom er niet uit hoe ik het moet aansluiten kan ook nergens vinden. Ik hoor het graag
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#14
|
||||
|
||||
is goed, je hoort z.s.m. van me
|
#15
|
||||
|
||||
hierbij de foto's! Ik kan me voorstellen dat nog niet alles duidelijk is, als je nog vragen hebt hoor ik het wel dan kijk ik t voor je na (als je ze groter wil zien kun je de foto's openen in een nieuw tablad (rechter muisknop erop drukken) en dan "s800" in de link wijzigen naar bijvoorbeed "s2000", dan haalt ie een hogere resolutie op)
|
#16
|
|||
|
|||
Sorry voor de late reactie hartstikke bedankt voor de fotis hier heb ik zeker wat aan. Ik zal het even uitvogelen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#17
|
||||
|
||||
Hoi Car Pool,
Ben je er uitgekomen? Zit hier met hetzelfde probleem!!
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |