|
|||
|
|||
Amerikaanse koppelingen
Voor mijn eindwerk ben ik bezig met een Toyota motor op een KMS MD35 vrijprogrameerbare ecu te zetten en dit alles op een Superflow motortestbank af te stellen. Nu is deze testbank van Amerikaanse makelij en zijn de aansluitingen geen metrische maten. Na even opzoekingswerk verricht te hebben blijkt dit #8 en #10 ( Dash of iets in deze aard te zijn. Blijkbaar is dit oorspronkelijk militairy spec. geweest.
Nu is mijn vraag waar je het best deze koppelingen vandaan haalt. Iemand ervaring hiermee? |
|
|||
|
|||
Biesheuvel en andere motorsport georiënteerde zaken kunnen je daar wel aan helpen.
'dash' betekent eigenlijk 'streep' en geeft de maat aan in 16e delen van een inch. -8 is dus 8/16 oftewel 1/2". Aeroquip is een bekend merk voor dit soort koppelingen. |
|
||||
|
||||
Goodridge! Bij Dutchpowertrading heb ik het meeste gekocht.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hier heb ik alle leidingen, koppelingen en dingetjes gehaald voor mijn Impreza
http://www.autosportcompany.nl/fluid-transfer.html
|
|||
|
|||
Bedankt heren voor de nuttige informatie. Nu kunnen we weer wat verder
|
|
||||
|
||||
Als je tijd hebt om te wachten op een bestelling dan is Aliexpress misschien ook een optie. Dan koop je exact dezelfde koppelingen voor een fractie van de prijs.
Zoekwoorden zijn AN8 AN10 enz. Even goed vergelijken tussen de aanbieders. Heb toch voor soms 4 euro per koppeling aardig kunnen inkopen. Slang kun je hier in NL ook kopen. Meeste dieselmotorenrevisie bedrijven hebben 14mm - 1/2inch gewoon op voorraad. Kom je bij tuningshops terecht betaal je het 3 tot 4 voudige en het zijn dezelfde koppelingen en slangen. http://www.aliexpress.com/wholesale...&SearchText=an8
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG Last edited by Rallye-VR6t : 07-01-2016 at 16:18. |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de tip, altijd goed voor het budget . Nu heb ik echter nog een vraagje. Ik zou ook 52mm instrumenten instaleren voor o.a. oliedruk -en temperatuur, en turbodruk. nu is mijn vraag welke afmetingen de schroefdraad hebben in de cilinderkop oliesteunvoet voor de sensoren en zo ook de watertemperatuursensor(vw). Last edited by Quartz : 07-01-2016 at 19:37. |