Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-11-2015, 20:56
matsieee matsieee is offline
Forum Newbee

Default Matsieee

Intro
Hoi,
Mijn naam is Mats en ik ben nog niet zolang lid van het forum. Hiervoor meerdere brommertjes gehad waarbij ik het onderhoud altijd zelf deed (lees tomossen). Nu ik ouder ben en een rijbewijs heb wilde ik toch graag zelf een auto kopen. Hierbij het verhaal van mijn eerste auto'tje. Daarnaast wil ik graag een logboek bijhouden met wat ik allemaal aan mijn golf gedaan heb!

Aanschaf (10-06-2015) 244.000
Na veel zoeken op internet had ik besloten te gaan kijken naar een golf 3.
Het was een goedkoop auto'tje.
Na een grondige inspectie de volgende mankementen/nadelen gevonden:
-Twee lekke schokdempers achter
-Geen audio systeem
-Schuifdakraam ging niet open
-Raam bestuurderszijde ging niet open
-Minimale schade aan de bumper links voor
Pluspunten:
-Distributie riem vervangen bij 234.000
-Nieuwe APK
-Vijf deuren
-Sportief kleurtje
-Sport uitlaat (Remus)
-Geblindeerde ramen achter
-Verlaagd
-Groene interieur verlichting bij je schoenen (de grootste grap in dat hele ding)
-BBS licht metalen 15 inch velgen
Uitendelijk gekocht voor €650,- (koopje dus)

Schokdempers vervangen (11-06-2015)
Bij Autodemontage de Graaf leiden twee achterveerpoten gekocht voor €35,-
Auto opgekrikt en eronder gemonteerd binnen een half uurtje, had niet verwacht dat het zo simpel was. Hierbij heb ik wel de standaard veren van de sloop gemonteerd en niet de verlaagde veren. Hij is nu dus alleen nog maar voor verlaagd

Ruit bestuurderszijde gefixt (12-06-2015)
Mijn vermoeden was dat de motor van het elektrische raam stuk was.
Toen ik opzoek ging naar een 2ehands motor kwam ik erachter dat er twee modellen bestonden.
De comfort versie en de versie zonder comfort.
Ik ging dus kijken welk type ik had. Na het loshalen van het deurpaneel en het folie erachter kwam ik eracher dat ik een comfort systeem had. Toen gebeurde er een klein wondertje. Zodra ik de stekker opnieuw op de motor had aangesloten deed hij het gewoon weer! Waarschijnlijk zat er een klein beetje corrosie op de contactpunten en maakte hij bij het opnieuw aansluiten weer contact! Kortom een goedkope fix!

Druk op het plaatje voor het filmpje

Audio systeem installeren (13-06-2015)
Ik had nog het een en ander liggen thuis qua audio voor de auto.
Het systeem zou gaan bestaan uit de volgende onderdelen:
-Pioneer p7400mp (Aux, Cd, Tuner, 4x52W, Subwoofer uitgang)
-2x Pioneer 100 watt max 40 watt RMS speakers
-Kenwood Subwoofer 500 watt max 275 watt RMS
-Merkloze versterker 2x100 watt bridgeable
De versterker van de subwoofer heb ik in de behuizing geschroefd zodat die niet loshangt aan de buitenkant. Daarnaast heb ik een kabel van een aanhanger gebruikt (7-aderig) zodat ik hem met een plug los kan koppelen om eruit te halen.

Daarnaast vond ik achter de middenconsole nog een hele unit om handsfree te bellen met je nokia 3310. :lol: Deze gedemonteerd omdat die toch alleen maar in de weg hing.

Schokdemper achter weer lek (05-08-2015) 249.954
Auto hobbelde lang na na iedere drempel.
De golf even opgekrikt en helaas moeten concluderen dat rechts achter weer lek was (hij was helemaal nat).

250.000! (06-08-2015) 250.000
Vandaag was het dan zover, de 250.000 was gehaald!

Vies Beest (24-08-2015)

Ruit vervangen (27-08-2015)
Tijdens mijn vakantie een grote barst in mijn voorruit van boven naar beneden. Helaas blijken dit over het algemeen dure grapjes te zijn hoorde ik van carglass. Als carglass mijn voorruit zou vervangen zou dit €440,- zijn. Zelf doen leek mij geen optie omdat dit best wel een nauwkeurig klusje is waar je veel ervaring voor nodig hebt. Uiteindelijk was ik terecht gekomen bij een ander bedrijf (No-Risk Autoruitservice Barendrecht). Deze man kon mijn voorruit vervangen voor €165,-. Dit was natuurlijk wel een mooi prijsje. Ik had maandag gebeld en kon donderdag al terecht voor een plaatsing! Super geholpen en er zit een mooie nieuwe ruit in.

Oude ruit eruit

Oude ruit

Nieuwe ruit erin

Brandblussertje (15-10-2015)
Eventjes een klein brandblussertje aangeschaft voor het geval dat, je weet natuurlijk maar nooit! Deze meteen strak tegen de kant in mijn kofferbak vastgeschroefd. Zit als een huis en valt er niet uit tijdens het rijden!

Pech langs de weg (01-11-2015) 253.333
Ik was onderweg naar scheveningen. Aan het eind van de N44 begon de ellende. Mijn motor begon te stotteren. Eerst dacht ik dat dit alleen in de 1e en 2e versnelling was, maar dit bleek in alle versnellingen te zijn, dus de motor zelf. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik de auto langs de weg gezet had en de ANWB gebeld had.
Deze concludeerde dat mijn luchtmassa meter defect was en trok de sensor los en zei dat ik zo naar huis kon rijden. Even later onderweg naar huis stond ik opnieuw stil bij van der valk wassenaar. Toen zei een andere ANWB monteur dat mijn flens van mijn injectiehuis lek was en dat de motor valse lucht kreeg. Hij forceerde het injectiehuis met een tie-wrap en ik kon daarmee naar huis rijden.

Flens injectiehuis (02-11-2015)
Vandaag de oude flens demonteren. Bij het verwijderen van de luchtinlaat, het injectiehuis en daarna de flens zelf, kwam ik erachter dat de flens prima in orde was. Het enige was wel dat er een boutje los zat, dus waarschijnlijk zoog die hier valse lucht op aan. Na het monteren startte de auto helemaal niet meer. Vervolgens geprobeerd de auto op gang te helpen met een beetje remmenreiniger. Zolang ik remmenreiniger toe bleef voegen liep die, maar als ik stopte sloeg de motor weer af. Vervolgens alles weer losgehaald, maar toen brak de plug van de sensor af!

Op de sloop een andere plug gehaald en deze er netjes weer aan gesoldeerd en geïsoleerd met krimpkous. Helaas liep de auto daarna nogsteeds niet en had ik de hoop opgegeven. Ik besloot een afspraak te maken met een kennis die automonteur is.

Zekeringetje (05-11-2015)
Mijn kennis met wat meer autokennis dan ik constateerde al snel het probleem. Kon me wel voor m'n kop slaan zo stom. Het zekeringetje van de brandstofpomp was eruit geknald! Bij het vervangen hiervan liep die meteen goed.

Lekke schokdemper rechts achter (08-11-2015)
Vandaag dan eindelijk de lekke schokdemper vervangen voor een nieuwe. Dit was dan ook wel heel erg nodig bleek achteraf. Helaas kwam ik er ook achter dat mijn banden profiel richting zijn eindje loopt en ik binnenkort toch nieuwe banden moet hebben.

Toekomst plannen:
-Nieuwe banden
-Nieuwe naafkapjes
-Grotere versterker
-Xenon verlichting

Ik zal snel mijn logboek aanvullen en voorzien van wat foto'tjes
Reply With Quote
Reply

Posting Rules