#1
|
||||
|
||||
G60 bak naar 6 ombouwen en hydraulisch ontkoppelen
G60 bak naar 6 ombouwen en hydraulisch ontkoppelen
zoals de titel al zegt wil ik dit laten doen omdat ik hier geen kaas van heb gegeten. Dit moet komen op mijn motor die al een uitdraai heeft van 210PK Ook gebruik ik een CAE shifter dus liefst ook een bak die aangepast is op deze shifter en deze ook kan volgen. Graag een beetje raad over wat en hoe EN bij wie ik het beste kan langs gaan of how to om dit zelf te doen Greetz DC |
#2
|
|||
|
|||
Waarom zou je perse willen ombouwen naar 6-bak?
Kost veel geld, en veel meerwaarde tov een evt aangepaste 5-bak heeft het niet, behalve dat je meer aan het schakelen bent.... |
#3
|
|||
|
|||
Idd,die 6 bak begrijp ik ook niet zo goed
__________________
G60 is in my DNA |
#4
|
||||
|
||||
CAE shifter heeft niks te maken met 5 of 6 bak. je blijf H patroon houden.
enigste wat kan zijn is dat je kabel miss te kort ofzo is maar lijk me sterk. zou eerder gaan kijken voor een sper-Diff dan een 6bak ombouw. heb even je topic door gelezen betreft een mk1 g60? zou gewoon de bak versterken en sper erin. de standaard G60 bak kan max 250pk hebben. zelf heeft de mk1 geen hydraulische koppeling maar je ken het ook ombouwen naar G60 systeem zeg maar. moet je wel gat boren in schutbord voor cilinder en kopplingspedaal aanpassen en uiteraard de koppeling cilinder op de bak monteren. |
#5
|
||||
|
||||
Heb van meerdere MK1 G60 rijders te horen gekregen dat het in 5e op de autostrade voor lange ritten niet echt leuk rijden is.
Daarom naar een 6 bak willen gaan voor lange ritten (UK , Wsee). En sper-diff is me ook al gezegd. Hydrualisch zou ik gaan omdat ik naar een pedalbox ga gaan Maar alle info in wenselijk. Greetz DC |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb ook g60 in mk1.
Voor hydrolisch moe tje inderdaad g60 ombouw doen. Verder heb ik ook gewoon de originele g60 aangepast. Sper erin met arp bouten en andere 5 en je probleem Is opgelost |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb wel dit al jaren online staan, misschien kun je er wat mee...
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#8
|
||||
|
||||
is voor mk1 neem ik aan
hydro koppeling kom je niet weg met een gat boren in het schutbord zit stuurhuis namelijk in de weg of cilinder boven op het stuurhuisplaatsen ..dus in de auto of AP racing trekkende cilinder boven op de beugel van de rempomp |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Thx Jelle daar komen we ook al een beetje verder mee , mss toch maar voor 5 gaan dan Quote:
THX Martinus83 ga ik zeker eens nalezen en bekijken super info Quote:
Ik ken iemand die het al gedaan heeft voor een MK1 cabrio en die zou me willen helpen dit ook met die van mij te doen. Dus eigenlijk opzoek naar iemand die me een Versnellingsbak kan maken Greetz DC |
#10
|
||||
|
||||
Je hebt voor een 6bak ook een andere koppeling kant nodig, ivm je snelheidsmeter.
|
#11
|
||||
|
||||
Het is een interessant topic! De PG met G60 bak in de mk1 zit bij mij met een gangetje of 120 / 130 in zijn 5 op een bepaalde manier ook dusdanig in toeren, dat je het gevoel hebt van: SCHAKELEN!
Dus dat Dark Cooper het vraagt snap ik wel.. Heeft dit dan puur te maken met het verschil in gewicht? Omdat ik de Corrado G60 vroeger een heerlijke snelweg/vakantie cruizer vond. Had wel CC erop wellicht dat dat voor rust zorgt. Of heeft het te maken dat Mk1 niet zo lekker geisoleerd is als de Corrado en dus meer lawaai geeft in de kabine. @Jelle Wat houdt zo'n 5 aanpassing dan in en welke heb jij gebruikt? Ik zou in de toekomst ook graag een limited sper willen dan zou het mooi zijn om de 5 mee te pakken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#12
|
|||
|
|||
Van een 02S kun je de assen met wat aanpaswerk in je 02a huis zetten met ander einddeksel.
|
#13
|
||||
|
||||
Nu wordt het interessant. Dus het is 'vrij' makkelijk om je 02a om te toveren in een 6 bak?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#14
|
|||
|
|||
Ik zei niet dat het makkelijk is.
Ik heb het gedaan met mijn r32 daar zitten nu tandwielen en assen in van een touran tdi. Maar deze winter ga ik de boel ompersen. 1t/m4 vr6 5&6 tdi. Om de stappen in het begin kleiner te maken. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Het klinkt alleen makkelijk dan Ik ga er zelf niet aan beginnen hoor, maar vind het wel interessant om te weten en te zien dat dit kan
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#16
|
|||
|
|||
Je moet hier en daar in het huis frezen om de tandwielen kwijt te kunnen.
Daarna bak netjes uitshimmen. Dat was een drama, bij twee bedrijven geweest. Beide drama. Uiteindelijk bij ZF gedaan. Dat was perfect. En je moet de schakelvork aanpassen om de beweging voor de 6de versnelling mogelijk te maken. |
#17
|
||||
|
||||
Ben niet zo'n wonder hierin maar een 6 bak pakken van een Golf 4 gti die kan je toch pas maken ?
Ik heb geen idee of dit kan, het staat wel bij mij in de planning dat als ik een g60 motor in m'n Golf heb er een 6 bak achter te hangen van een Golf 4 GTI. Heb er zelf ook weinig kaas van gegeten van dit soort dingen. Last edited by RamonDrenthe. : 04-11-2015 at 17:48. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Hier in Friesland, ik noem geen namen , zit ook een groot revisiebedrijf. Heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat deze dergelijke bakken op goed geluk in elkaar klappen. Uitshimmen kost teveel tijd en tijd is geld. Zolang er niet teveel kapot lopen (garantie gevallen), dan kan het wel uit blijkbaar |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
De ingaande as heeft 2 vaste tand wielen en die zijn korter dan een Vr6. En de 5e en 6e versnelling die zijn al langer dan van de gemiddelde TDI, maar uit welke bak(code) komt het inwendige? |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou ik even uit moeten zoeken. Gqm ofzo |